2022-02-02, 11:33
Medlem
Denna mycket stora svenska doldis med bas i Jönköping bland de mer kända bemanningsföretagen som Adecco, Randstad etc saknar en egen tråd.

Skvaller ?

Varför "vill" egentligen någon arbeta för ett bemanningsföretag ? Så tillvida man inte är 20-nånting och inte vill ha trygghet och stabilitet utan kanske mest ut och resa eller festa.

Knappast någon med en examen som Civ.Ek el Civ.Ing etc. torde vilja jobba som timanställd löneslav för ett bemanningsföretag. Nej, då är de hellre EGNA
Citera
2022-02-02, 11:41
Medlem
För mig var det ett bra sätt att få ett tillfälligt jobb innan jag hittade det jobb jag verkligen ville ha.
Visst, två veckors uppsägningstid ger ingen vidare trygghet men det vägdes upp med att dom kunde lova mig jobb direkt.
Dom ringde även upp mig när dom hade andra jobb på G vilket jag uppskattade.

Är man inte rädd för att jobba och inte anser sig för fin för lager/truck/montörsjobb så är bemanningsföretag helt okej! Du får ju även fräscha meriter och blir attraktivare än om du söker jobb som arbetslös.
Citera
2022-02-02, 12:22
Medlem
Generellt, det är inte alls dåligt att människor (ofta unga, utan arbetslivserfarenhet) får en chans att testa på olika arbetsplatser och ges en möjlighet att ta sig in på arbetsmarknaden. Om OPG är bättre eller sämre har jag ingen aning om, men de fyller en lucka som uppenbarligen finns. Där ett företag får toppar som de måste möta och att (oftast) unga människor får en chans att testa lite olika ställen.

Många som efter ett tag får ett samtal med chefen om att de kan få fast jobb på det företaget de varit uthyrda till !
Citera
2022-02-02, 12:23
Medlem
Milton.Millss avatar
Menar du att jobba FÖR One Partner Group eller VIA One Partner Group? Det senare alltså att du fått jobb genom att söka tjänsten via One Partner Group hos exempelvis en ÅVC.
Citera
2022-02-02, 13:47
Medlem
Njae..

Nu är jag inte en naiv godtrogen "valp" på 20-nån'ting utan en nästan 50 med både livserfarenhet tung examen - INTE något "genustrams" fr¨ån Södertörn etc. - från gammalt uni.

Tror ju dock knappast att någon med tung examen , erfarenhet mm frivilligt skulle säga upp sig för att osäkert börja tim-slava för ett bemanningsföretag...
Citera
2023-09-24, 16:30
Medlem
Ingen vettig människa jobbar för bemanning om man behärskar svenska språket.

Här är anledningen =
Låt säga lönen är 30.000

Om du jobbar direkt på företaget betalar du din skatt och får ut ca 22.000:-

Men

Jobbar du gör bemanning skall de bara ha pengar från dig utan motprestation så de tar ca 15-25% snitt 20%. Dvs 30.000 minus 6000 så kvar till dig blir 24.000:-
Sen skatt på det 17.500:- går får ut.

Precis som iglar, fästingar, mygg… you name it
Citera
2023-09-25, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Ingen vettig människa jobbar för bemanning om man behärskar svenska språket.

Här är anledningen =
Låt säga lönen är 30.000

Om du jobbar direkt på företaget betalar du din skatt och får ut ca 22.000:-

Men

Jobbar du gör bemanning skall de bara ha pengar från dig utan motprestation så de tar ca 15-25% snitt 20%. Dvs 30.000 minus 6000 så kvar till dig blir 24.000:-
Sen skatt på det 17.500:- går får ut.

Precis som iglar, fästingar, mygg… you name it

Precis vad det handlar om, ett förtagssvin som vill leva av vad du utför utan att behöva göra ett skit, borde inte vara lagligt med dessa parasiter till bemanningsföretag!
Citera
2023-09-25, 17:53
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Arbetsliv och arbetsmarknad --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem