2023-09-22, 23:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WildGrowth
Verkar som väst vill att Putin ska använda kärnvapen annars hade man inte attackerat mål inne i Ryssland, eliten sitter väl tryggt i sina bunkrar.

Ska vi bli rädda nu av ditt dravel? Jag har en bunker, har du? Jag är ingen elit, en människa som alla andra, men jag har ordnat det för mig. Sluta upp med din skrämselpropaganda! Ingen vill se några kärnvapen i användning, någonsin mer, utom ni ryssrunkare då.
Citera
2023-09-22, 23:19
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Om det stämmer, hur allvarligt är det i praktiken att höga befäl där? De flesta har väl någon vice-person som är lika insatt som högsta befälet och som kan ta över? Och, i ryska militären så har ju inte de högsta befälen utmärkt sig positivt i särskilt hög grad fram tills nu, så kanske ryssen t.o.m. vinner något på att Ukraina fimpar deras högsta höns?

Egentligen kvittar det då det alltid finns någon annan som kan och är villig att ta upp partipiskan. Men propagandamässigt är det priceless, slaver älskar propaganda. För en slav handlar det alltid om en fjäder i hatten, för oss andra handlar det om att döda fienden och återta mark. Men motivation är en stark frände.
Citera
2023-09-22, 23:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Hur många ukrainska soldater har dödats?

Dags med förhandlingar ...

Nej. Det är dags för ryssen att gå hem och slicka sina sår. Sen kan ni komma tillbaka för förhandlingar, svaret kommer att bli njet, njet och njet ända tills ni förstår ert predikament. Sen kan vi prata.
Citera
2023-09-22, 23:27
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ukraina har levererat så många imponerande sensationella attacker på ryssarna att vi kanske börjar bli bortskämda. Men man förvånas ändå över med den kirurgiska precision man hugger huvudet av ormen på Krim.
Stämmer det att man lyckats likvidera amiral Sokolov på sin arbetsplats med en distansrobot så måste även jag häpna för en stund. På twitter/X talas det om att det lokala sjukhuset fick ta emot ett 40-tal lemlästade, döende och skadade varav de flesta officerare så slakten måste vara total och förödande för moralen. Ryssråttorna är inte säkra någonstans på Krim.

Här är en bekymrad Z-demagog som erkänner att dagens fullträff är förödande. Lite andra tongångar från våra lokala troll som menar att Ryssland har övertaget och snart står som segrare.

https://twitter.com/NatalkaKyiv/status/1705212337634910686

Alltså jag måste säga att ryssarna framstår som arroganta och naiva samtidigt. Att man har behållit sitt pampiga högkvarter i Sevastopol. Detta trots att Ukraina har visat ett åtekommande intresse för att slå till på "high value" mål på Krim.
Citera
2023-09-22, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
fan vad elakt att bomba sönder Krim. Hoppas nu att ryzzarna skickar en massiv vedergällning mot Kiev och parlamentet och så håller vi tummarna för att dvärgen befinner sig där mellan tiggarresorna.

Varför är det elakt? Krim tillhör Ukraina och nu ska ryssjävlarna väck.
Citera
2023-09-22, 23:29
Medlem
Sgt.Blands avatar
En gigantisk explosion i Kazan nyss. Vad händer??

https://x.com/PStyle0ne1/status/1705331378122842401
Citera
2023-09-22, 23:37
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
En gigantisk explosion i Kazan nyss. Vad händer??

https://x.com/PStyle0ne1/status/1705331378122842401

Skall tydligtvis finnas en krut-fabrik där..

The Kazan Gunpowder Plant is the leading Russian manufacturer of a wide range of defense and civil defense products.
Citera
2023-09-22, 23:41
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Skall tydligtvis finnas en krut-fabrik där..

The Kazan Gunpowder Plant is the leading Russian manufacturer of a wide range of defense and civil defense products.
Kan det vara nån form av civil olydnad "russian style"? Att spränga fabriken på natten minskar ju kraftigt antalet dödsfall iaf. Får se vad det blir av detta?
Citera
2023-09-22, 23:44
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Kan det vara nån form av civil olydnad "russian style"? Att spränga fabriken på natten minskar ju kraftigt antalet dödsfall iaf. Får se vad det blir av detta?
Finns väl 2 troliga scenarier, sabotage eller inkompetens.
Citera
2023-09-22, 23:44
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Egentligen kvittar det då det alltid finns någon annan som kan och är villig att ta upp partipiskan. Men propagandamässigt är det priceless, slaver älskar propaganda. För en slav handlar det alltid om en fjäder i hatten, för oss andra handlar det om att döda fienden och återta mark. Men motivation är en stark frände.

Ja, lite så jag tänker också. Ryssarna måste hata det, även om de aldrig skulle säga det högt förstås.
Citera
2023-09-22, 23:47
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Möjligt, samtidigt kan jag nog tänka mig att de jobbar 3-skift där med tanke på ammo-bristen ryssarna skall ha. Såå.., slarv.., genvägar.., press högre upp att produktionen måste öka..

Man får väl se vad det mynnar ut till. "Om" det är ammo-fabriken.
Citera
2023-09-22, 23:52
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Finns väl 2 troliga scenarier, sabotage eller inkompetens.

Är det bekräftat att det är på krutfabriken som explosionen inträffat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in