2023-09-22, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bilmannen1
Om du går in på google maps och tar vägbeskrivning från mulligans pub till ängsbacken äldreboende ser du det. Inte så långt bort från brottsplatsen

Tackar tappade bort namnet på pubben och SVT hade redigerat bild/video där det syntes.

Tänker möjlig flyktväg "kanalen" bort till Jädraån och spåret till sökplats eller möjligt jämns med gång/cykelbanan efter 272 och sen byte till bil. Sen tror jag den åkt via Högtorpsvägen/Bäckvägen (551) förbi Östanbyn till Valbo? Skytten är en person som har lite mer koll på området.

Hur säkert är det att en fyrhuling använts?

Edit lade till Bäckvägen då den byter namn mot Valbo.
Senast redigerad av Psykbryt76 2023-09-22 kl. 14:11.
Citera
2023-09-22, 14:04
Medlem
En riktigt tafatt pressträff polisen höll. Så trött på dessa ”pressträffar” som bara ger uppenbarelser och svar som ”det kan vi inte gå in på”, ”det är för tidigt att säga”. Även om man förstår det av utredningsskäl, men kalla då heller inte till en pressträff. Släpp ett pressmeddelande istället.

Det var väl en sak som kom fram iallafall, att det möjligen rör sig om en lokal konflikt. Men inget man vill bekräfta rakt av efter man sagt det.
Citera
2023-09-22, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karmaisabitch1
Namnet : Costas
Någon som känner igen elr vet mer om honom.

Costas förekommer i fler ärenden om jag ej missminner mig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GamlaFall
Japp. Hur långt ska detta få gå innan polisen börjar göra sitt jobb?

Politikerna måste ge dem rätt att sparka in dörrar och visitera fritt nu. Inget jävla gnäll om diskriminering.

Det verkar dock som de har en misstänkt i det här fallet. Lovande.
Nej de har ingen misstänkt enligt presskonferensen. De verkar inte ens ha signalement
Citera
Medlem
bilmannen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Tackar tappade bort namnet på pubben och SVT hade redigerat bild/video där det syntes.

Tänker möjlig flyktväg "kanalen" bort till Jädraån och spåret till sökplats eller möjligt jämns med gång/cykelbanan efter 272 och sen byte till bil. Sen tror jag den åkt via Högtorpsvägen (551) förbi Östanbyn till Valbo? Skytten är en person som har lite mer koll på området.

Lyssnade precis på polisens presskonferens där de sa att GM flytt till fots från platsen
Citera
2023-09-22, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bag-till-2-barn
Costas förekommer i fler ärenden om jag ej missminner mig

Ok 👌🏼
Fått till mig att han skulle vara 20-åringen
Citera
2023-09-22, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76

Tänker möjlig flyktväg "kanalen" bort till Jädraån och spåret till sökplats eller möjligt jämns med gång/cykelbanan efter 272 och sen byte till bil. Sen tror jag den åkt via Högtorpsvägen (551) förbi Östanbyn till Valbo? Skytten är en person som har lite mer koll på området.

Han sprang till fots från platsen in i centrum tror jag, enligt presskonferensen
Citera
2023-09-22, 14:08
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Temo Allenbäck säger att hela samhället behöver hjälpas åt för att stoppa våldet.

– Det här är inte ett polisiärt problem endast, utan hela samhället behöver sluta upp
Temo Allenbäck, lokalpolisområdeschef Gästrikland.
https://www.expressen.se/nyheter/polisen-haller-presstraff-om-pubskjutningen/

Vad menar han?! Det är väl för bövelen polisens och statens uppgift att stoppa våldet och skydda medborgarna!
Senast redigerad av skoputs 2023-09-22 kl. 14:10.
Citera
2023-09-22, 14:08
Medlem
Schaefers avatar
Pressträffen som nyss avslutades på GD gav väl inget mer än att det var 20åringen som var måltavlan och att det k a n s k e var ngn form av intern konflikt sen om det var mellan grupperingar i "viken" eller personligt mellan MGM och BO kan man inte säga.

Beslag har gjorts men vad var under sekretess likväl info om vapensort och lite annat.

Polisen har en ev "bild" av MGM som man kan gå ut med men väljer i n t e detta tillfälle med direktsänd pressträff utan hänvisar att " den kommer troligen under helgen då man har mer att gå på".

Som media tidigare skrivit om så finns alltså i n g e n efterlysning på ngn person.
Senast redigerad av Schaefer 2023-09-22 kl. 14:12.
Citera
2023-09-22, 14:11
Medlem
Jag lyssnade på polisens presskonferens, man har hittills inte sagt någonting av värde alls, ingenting som tillför någon information till det som redan är känt. Det hela var ordbajseri och floskelleverans deluxe. Pinsamt att lyssna till.

Planen framåt är fortsatta trygghetsskapande åtgärder, i samverkan med det övriga civilsamhället. Man har inte en susning om vad man ska göra, utan trampar på som man alltid gjort, detta eviga dialogande med socialen, skolan och andra,,

Resultatet av detta är känt sedan lång tid tillbaks. Det fungerar inte tyvärr.
Citera
2023-09-22, 14:13
Medlem
snooper123s avatar
Vad är det för gäng som ligger bakom det?
Citera
2023-09-22, 14:16
Medlem
Thunderbolt11s avatar
Några saker som dök upp under PK:

1. I nuläget finns det misstankar om att det kan vara en intern konflikt. Mycket oklart dock om det finns en koppling på nationell nivå.

2. Den avlidna 20-åringen tros vara måltavla. Han är sedan tidigare känd hos polisen. Man vill inte gå in på vad för typ av brottslighet det rör sig om.

3. Misstänkt GM flyr från platsen fotledes och polisen är mycket angelägna om iakttagelser från allmämheten.

4. Ingen är för tillfället efterlyst.
Senast redigerad av Thunderbolt11 2023-09-22 kl. 14:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in