Citat:
Ursprungligen postat av
StellaWild
Å skifte miljø trenger ikke være ensbetydende med at man holder seg på rette siden av loven eller unngår kriminelle handlinger. Kanskje så gikk han fra vinningskriminalitet og holdt seg kun til bruk av rusmidler, men selv da lever man jo på kanten av loven. At han ikke har hatt med politiet å gjøre kan også være fordi han ikke er tatt. Med en gang han begynte å vanke sammen med gamle bekjente ble jo det lagt merke til, og da blir jo det «nye» livet glemt.
Når det er sagt så synes jeg folk skal holde seg for god til disse mobbetendensene som florerer så mange steder på nettet, spesielt de som handler om personkarakteristikker om utseende (vekt osv).
Å skifte miljø tolker jeg som at han har skiftet omgangskrets, og at han lever et annerledes liv enn han gjorde tidligere. Hvorvidt han fortsatt bruker enkelte rusmidler, eller om han gjør andre ting som er på kanten av loven er ikke nødvendigvis relevant i forhold til om han har skiftet miljø.
Det er naturligvis også en mulighet, som du sier, at han rett og slett lever som tidligere, men at han ikke har blitt tatt.
Siden forsvareren poengterer dette, og MGM2 villig har latt seg avhøre i 5 timer i dag, så er jeg tilbøyelig til å la tvilen komme ham til gode foreløpig. I forhold til at han har skiftet miljø.
Enhver er uskyldig til det motsatte er bevist, og personkarakteristikker har lett for å bli sensasjonelle av ren skadefryd, snarere enn av et realistisk og helhetlig bilde av personen.
Jeg vil samtidig nevne at flere har omtalt MGM2 som en empatisk, snill og morsom gutt. På innsiden av rusproblematikk og andre utfordringer.