2023-09-20, 19:16
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Kräket Kadyrov la upp en film på Tg nu där han påstår att det är inte han som är sjuk utan en släkting.

https://x.com/Gerashchenko_en/status/1704527365903122546

På filmen syns ju även den försvunne Delimkhanov för helsike!! Gammal film??
Jag tycker inte att Kadyrov ser ut som Kadyrov.
Citera
2023-09-20, 19:19
Medlem
Alsenos avatar
Ryssland kidnappar Ukrainska barn för att man är besatta av att utöka sin egen befolkning. Simple as that. Svaghetstecken deluxe.
Citera
2023-09-20, 19:33
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Jag tycker inte att Kadyrov ser ut som Kadyrov.
Det finns redan fullt med spekulationer om den filmen haha. Det är inte RK på filmen. Den sjuke har donerat en njure till RK. Den sjuke är bara en skådespelare (min favorit). Filmen är gammal. Finns säkert fler än dessa teorier man kan komma på.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-09-20 kl. 19:35.
Citera
2023-09-20, 19:45
Medlem
Sgt.Blands avatar
Galne Gurulyov la fram lite nya förslag idag i det ryska parlamentet. Ser ju ut som typ "back to the good old days" haha.

Citat:
In the State Duma, the Katsapii declared that in order to win, it is necessary to mobilize all the unemployed and force Russians to work 12-15 hours a day without days off.

"Let's mobilize with justice! Everyone who is unemployed on the labor market, go ahead," declared the member of the United Russian State Duma, Lieutenant General Andrey Gurulyov, and proposed to return to Russia the 12-15 hour work day without days off, explaining that during the Great Patriotic War "no one asked questions ".

https://t.me/operativnoZSU/115411
Citera
2023-09-20, 20:25
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det är också en spridning av konflikten från att vara mellan två stater till att inkludera fler i forna Sovjet samt kanske Iran, Turkiet och Nordkorea. Ett regionalt krig.
Glöm inte att Turkiet är NATO-medlem, så en rysk aggression är nog uteslutet här.
(Å andra sidan vet man inte vilka äventyr Erdogan kan tänkas ge sig in på.)
Citera
2023-09-20, 20:25
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carl-henric
Armenien-grejen börjar kännas som upptakten till något större. Kanske kommer CSTO falla ihop, för att kulminera i ryska federationens upplösning. Isåfall går Putin till historien, men inte på det sättet han hade hoppats på.

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det är också en spridning av konflikten från att vara mellan två stater till att inkludera fler i forna Sovjet samt kanske Iran, Turkiet och Nordkorea. Ett regionalt krig.

Nu vill jag se Georgien börja trampa igång också.
Citera
2023-09-20, 20:27
Medlem
Reimers avatar
Trevligt, den där smällen på Krym som ryssarna hävdar endast var en gräsbrand slog ut deras radiosamband för Rysslands Svarta Havsflotta.

Pro Ukrainian channel reports that in the location where the cruise missiles arrived (Verkhnyosadovo district) there is a guarded command post and a special radio center of the Black Sea Fleet of the Russian Federation

https://twitter.com/FreudGreyskull/status/1704560764118569205
Citera
2023-09-20, 20:27
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Armenien

Här har Putin full kontroll. Det här spelet kan han. Vi får vänta någon vecka och se vad han bestämt
Som jag ser det så är de flesta av de ryska kontrollmöjligheterna, redan uppbundna i Ukraina.
Frågan är vad han har att spela med här.
Citera
2023-09-20, 20:41
Medlem
Satans så nära stridsvagnarna är varandra. Trodde först det var en kvarlämnad vagn men när jag tittade gång nummer två ser jag att den ryska vagnen är i rörelse.

UA T-64BV vs RU T-72B3

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/16nsrx1/ukrainian_tank_hits_russian_tank_3_times_point/
Senast redigerad av Kukilon 2023-09-20 kl. 20:44.
Citera
2023-09-20, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Armenien

Här har Putin full kontroll. Det här spelet kan han. Vi får vänta någon vecka och se vad han bestämt

Det är väl misstaget Putin har gjort konsekvent att underskatta sina motståndare. Han trodde han kunde knäcka några hohols i Ukraina enkelt med en tredagars-operation. Han räknade inte med att Ukrainas modiga motståndskamp skulle inspirera den demokratiska, fria, världen att sluta upp bakom Ukraina, och stödja det Ukrainska folket i dess frihetskamp.

Garanterat har Putin tagit sig vatten över huvudet i Armenien också. Kanske känner han att han behöver någon distraktion för det jobbiga som pågår i Ukraina, för något djupare tänkande tror jag inte det ligger bakom hans aktioner.
Citera
2023-09-20, 20:58
Medlem
donald12s avatar
Kanske blir mirage också till Ukraina

⚡️🇺🇦Kyiv and 🇫🇷Paris are discussing the possibility of transferring Mirage 2000 fighters from the French Air Force to the Air Force of Ukraine

According to the French portal Intelligence Online, the parties are already close to concluding such an agreement.
Citera
2023-09-20, 21:19
Medlem
Azerbaijan är missnöjt över att Nagorno-Karabach är en utbrytning från Azerbaijan. Armenien är missnöjda med att Ryssland inte skyddar den Armeniska befolkningen.

Detta är bra. Ingen gillar Ryssland.

Beträffande Mirage 2000 så är det en sämre förstärkning än F16 och JAS Gripen. Mirage 2000 kan dock bära SCALP och skalpera ryssarna.

Hur kan tidtabellen bli? Ja 1) F16 i bruk någon gång januari---mars nästa år. 2) JAS Gripen kommer nog tyvärr inte i bruk eftersom tuffe Uffe inte visar sin hårdhet och vi kommer inte med i NATO förrän nästa år.

3) Mirage 2000 kanske kan komma i bruk skall vi säga i augusti nästa år? Utbildningen är nog inte enkel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in