2023-09-20, 05:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slitochslang1
Jag står nära Lovisas familj, och kände henne väldigt väl.

Spekulationer om att hon var dryg eller något liknande kan ni släppa direkt. En mer omtänksam och genomsnäll tjej kommer ni aldrig träffa.

Svinet låg långt över hastighetsbegränsningen. Han fick sladd på den regnvåta gatan och hamnade i fel körfält, varpå han sedan fortsatte upp på trottoaren och klippte henne i så hög hastighet att bilen parkerade bakvagnen en bra bit upp på ett träd.

Om han döms är det för "vehicular homicide", vilket ger 3.5 - 7 år i fängelse. Eftersom han saknade körkort kan upp till fem år extra läggas på straffet. Han kan alltså som mest få tolv års fängelse, då brottet bara är en felony 3.

En första häktningsförhandling har hållts och där blev han nekad borgen pga hög flyktrisk. Detta hade även den polis som skrivit rapporten om händelsen noterat, att ungjäveln visade tydliga tecken på att förbereda sin flykt.
Farsan hans, en av höjdarna i en av mellanösterns mest framstående och förmögna familjer, har anlitat en snordyr advokatfirma och begärt omförhandling.

Den jävla sandnegern var student på Penn State, men sedan en tid tillbaka avstängd. Det är inte direkt flyktingpolitik som är skälet till att han är där.

Nu behöver ni inte spekulera mer.

Beklagar 😢😢 fruktansvärt. Hoppas arabjäveln får rejält straff! Förstår inte hur USA kunde vara så dumma att låta fanskapet studera där
Citera
2023-09-20, 06:32
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Bild på GM och bilen.

https://wjactv.com/news/local/police-charges-death-vehicle-pedestrian-penn-state-psu-struck-uae-driver-witness-jogger-crime-invest igation-pennsylvania

Hemmahörande i UAE.

Vilken vidrig arabapa...
Citera
2023-09-20, 09:43
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon var själv invandrare i USA som dessutom är byggt på invandring. Vi vet dessutom inte om hon hade hörlurar på sig och sprang över gatan vid olyckstillfället?

Med tanke på hur media misshandlar aktuella fall så ska vi nog vara rätt avvaktande till den version som har presenterats i media.

vad i ordet "trottoaren" är svårt att begripa?
Citera
2023-09-20, 09:46
Medlem
Citat:
Du ljuger! Enligt polisen så har han inte legat långt över hastighetsbegränsningen.

"Han körde i en högre hastighet än vad som anses säkert i området, säger polisen i ett uttalande"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/O87jal/svenska-lovisa-25-ihjalkord-i-usa-familjens-kamp-for-rattvisa

Som jag påpekat tidigare så kan det handla om eller rättare sagt går inte det att utesluta att det hela kan handla ett tekniskt fel på fordonet, kanske var det styrningen som fallererade eller så hängde sig gasen?

Vattenplaning är en annan teori, du skriver ju själv att det var en regnvåt gata.

Men om det var ett tekniskt fel på fordonet som vållade olyckan så kan det väl utgöra underlag för förmildrande omständigheter?

Man kan ana en viss rasism här, en ung utländsk man tappar kontrollen över ett fordon men sen blir han misstänkt för påstådd flyktrisk? Han var kanske chockad efter olyckan?

Jo det tänker vi göra och det av flera anledningar. Det finns stora frågetecken kring den här olyckan. Du har även en märklig fördomsfull inställning till människor från andra länder och kulturer, att kalla inblandade personer för nedsättande saker (det fetade) gynnar knappast debatten.

Vet du förresten om hon lyssnade på musik i hörlurar vid olyckstillfället?

Jag har aldrig fått vattenplaning i ett bostadsområde. Jag har dock varit med om att ena bakfjädern kollapsade när jag körde 50km/h, men bilen spann inte ur och körde in 10 meter in på någons tomt.

Så apan måste haft en allt för hög hastighet och sluta därför försvara idioten. Finns gått om övermotoriserade gulfaraber som kör som galningar och här har vi en till.
Citera
2023-09-20, 09:47
Medlem
peterpanps avatar
Citat:

Jag antar att du även vill veta vilken eventuell musik hon lyssnade på?

Kan vi återgår till olyckan efter allt tramsande nu så vore det fint.

Sitter muslimen fortsatt anhållen, utan att hans rika föräldrar lyckats få ut honom hem till UAE?

Hoppas det. I USA kommer han inte undan lika lindrigt som han skulle gjort i Sverige.
Citera
2023-09-20, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Jag antar att du även vill veta vilken eventuell musik hon lyssnade på?

Kan vi återgår till olyckan efter allt tramsande nu så vore det fint.

Sitter muslimen fortsatt anhållen, utan att hans rika föräldrar lyckats få ut honom hem till UAE?

Hoppas det. I USA kommer han inte undan lika lindrigt som han skulle gjort i Sverige.

Än så länge, men hans advokater har begärt en omförhandling.
Citera
2023-09-20, 10:52
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
trodde USA var smarta nog att inte ta emot arabjävlar efter 9/11??? Eller pluggade fanskapet där?

Bägge var studenter där som jag förstått det (men att muslimen, och okända anledningar, gjort bort sig så att denne blivit utsparkad från universitetet).
Citera
2023-09-20, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soundmaster
Jag har aldrig fått vattenplaning i ett bostadsområde. Jag har dock varit med om att ena bakfjädern kollapsade när jag körde 50km/h, men bilen spann inte ur och körde in 10 meter in på någons tomt.

Så apan måste haft en allt för hög hastighet och sluta därför försvara idioten. Finns gått om övermotoriserade gulfaraber som kör som galningar och här har vi en till.

Han körde långt över hastighetsbegränsningen. Formuleringen om att han körde i en "osäker hastighet" är från den ursprungliga rapporten från brottsplatsen, och den är skriven så för att man då inte hade några precisa uppgifter, utan bara vittnesutsagor och övervakningsfilm som visade att han körde som en idiot.

Eftersom någon efterbliven liten tonåring snart kommer fråga hur jag vet det, eller påstå att jag ljuger, så blev hennes familj från början underrättad av polisen som hade hand om utredningen. Han förklarade vad som hänt.
Citera
2023-09-20, 11:07
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag har aldrig fått vattenplaning i ett bostadsområde.

Du har helt uppenbart haft tur, det hade kanske inte den unge utländska mannen? Vi kan väl inte skuldbelägga honom för att det hade regnat?

Citat:
Jag har dock varit med om att ena bakfjädern kollapsade när jag körde 50km/h, men bilen spann inte ur och körde in 10 meter in på någons tomt.

Det är det jag menar, du har haft tur. Samtidigt kan inte du jämföra din kollaps av bakfjäder med den aktuella olyckan i USA eftersom det rådde andra förhållanden där. Det är dock intressant att det även finns svenska bilister (du tex) som drabbas av tekniska fel på fordonet så varför kan inte den unge mannen i USA också ha drabbats av detta?

Citat:
Så apan måste haft en allt för hög hastighet och sluta därför försvara idioten.

Den höga hastigheten kan i teorin faktiskt ha berott på ett tekniskt fel på fordonet, gasen kan ha hängt sig samtidigt som bakfjädern kollapsade?

En olycka sker av en anledning och den aktuella olyckan kan alltså ha berott på att det uppstått ett tekniskt fel under bilfärden? Varför är du så motvillig till denna hypotes?

Den unge mannen måste inte heller vara idiot bara för att han råkade köra lite för fort, i såna fall har vi tiotusentals etniska svenskar som är lika stora idioter, fortkörning är ett vanligt trafikbrott.

Debatten kring det aktuella fallet verkar dessutom handla om ett illa dolt hat mot människor av arabisk härkomst, trist att behöva läsa det fetade i ditt inlägg.
Citera
2023-09-20, 11:17
Medlem
Citat:
Du ljuger! Enligt polisen så har han inte legat långt över hastighetsbegränsningen.

"Han körde i en högre hastighet än vad som anses säkert i området, säger polisen i ett uttalande"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/O87jal/svenska-lovisa-25-ihjalkord-i-usa-familjens-kamp-for-rattvisa

Som jag påpekat tidigare så kan det handla om eller rättare sagt går inte det att utesluta att det hela kan handla ett tekniskt fel på fordonet, kanske var det styrningen som fallererade eller så hängde sig gasen?

Vattenplaning är en annan teori, du skriver ju själv att det var en regnvåt gata.

Men om det var ett tekniskt fel på fordonet som vållade olyckan så kan det väl utgöra underlag för förmildrande omständigheter?

Man kan ana en viss rasism här, en ung utländsk man tappar kontrollen över ett fordon men sen blir han misstänkt för påstådd flyktrisk? Han var kanske chockad efter olyckan?

Jo det tänker vi göra och det av flera anledningar. Det finns stora frågetecken kring den här olyckan. Du har även en märklig fördomsfull inställning till människor från andra länder och kulturer, att kalla inblandade personer för nedsättande saker (det fetade) gynnar knappast debatten.

Hade föraren körkort? Ja eller nej?

Vad finns det som pekar på att det var ett tekniskt problem? Delge gärna dina uppgifter kring detta.

Hur är det relevant att en person springandes på en trottoar lyssnar på musik? Lyssnade bilföraren på musik?
Citera
2023-09-20, 11:53
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Hade föraren körkort?

De flesta bilister som är involverade i trafikolyckor har körkort så avsaknad av körkort är ingen avgörande faktor om olyckan är framme.

Citat:
Vad finns det som pekar på att det var ett tekniskt problem? Delge gärna dina uppgifter kring detta.

Tack men det är en teori, det går inte att utesluta att fordonet drabbades av ett tekniskt fel under färden. Gasen kan ha hängt sig eller så kollapsade bakfjädern?

Citat:
Hur är det relevant att en person springandes på en trottoar lyssnar på musik?

Man blir ouppmärksam på eventuella faror. I Spanien och Frankrike är det tex förbjudet att cykla med hörlurar på sig, du förstår nog varför. Det ska nog inte behöva påpekas att att jogga med hörlurar i nära anslutning till vägtrafik kan vara farligt.

Citat:
Lyssnade bilföraren på musik?

Troligtvis inte, iallafall inte hörlurar. I såna fall hade det framkommit.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2023-09-20 kl. 11:58. Anledning: Stavfel
Citera
2023-09-20, 12:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Ifall en bil kommer mot en i full karate spelar det knappast någon roll om man lyssnar på musik eller ej.

Har du testat?

Ingen har heller påstått att det var hörlurarna som orsakade olyckan men om hon lyssnade på musik i hörlurar så kan detta ha gjort henne ouppmärksam.

Hypotesen att föraren av bilen kan ha tappat kontrollen över den pga ett tekniskt fel eller möjligen vattenplaning är än så länge obevisad men om gasen hängde sig eller om styrningen slogs ut så kan det kanske ha varit en bidragande orsak till att olyckan ägde rum?

Den unge mannen körde väl dessutom en BMW? Detta bilmärke har tidigare drabbats av allvarliga fel med styrningen.

https://www.aftonbladet.se/bil/a/gPEz5a/bmws-nya-lyxbil-blev-dodsfalla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in