Citat:
Ursprungligen postat av
Soundmaster
Jag har aldrig fått vattenplaning i ett bostadsområde.
Du har helt uppenbart haft tur, det hade kanske inte den unge utländska mannen? Vi kan väl inte skuldbelägga honom för att det hade regnat?
Citat:
Ursprungligen postat av
Soundmaster
Jag har dock varit med om att ena bakfjädern kollapsade när jag körde 50km/h, men bilen spann inte ur och körde in 10 meter in på någons tomt.
Det är det jag menar, du har haft tur. Samtidigt kan inte du jämföra din kollaps av bakfjäder med den aktuella olyckan i USA eftersom det rådde andra förhållanden där. Det är dock intressant att det även finns svenska bilister (du tex) som drabbas av tekniska fel på fordonet så varför kan inte den unge mannen i USA också ha drabbats av detta?
Citat:
Ursprungligen postat av
Soundmaster
Så apan måste haft en allt för hög hastighet och sluta därför försvara idioten.
Den höga hastigheten kan i teorin faktiskt ha berott på ett tekniskt fel på fordonet, gasen kan ha hängt sig samtidigt som bakfjädern kollapsade?
En olycka sker av en anledning och den aktuella olyckan kan alltså ha berott på att det uppstått ett tekniskt fel under bilfärden? Varför är du så motvillig till denna hypotes?
Den unge mannen måste inte heller vara idiot bara för att han råkade köra lite för fort, i såna fall har vi tiotusentals etniska svenskar som är lika stora idioter, fortkörning är ett vanligt trafikbrott.
Debatten kring det aktuella fallet verkar dessutom handla om ett illa dolt hat mot människor av arabisk härkomst, trist att behöva läsa det fetade i ditt inlägg.