2023-09-18, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men om han förlorade kontrollen över bilen pga ett tekniskt fel så är det knappast fråga om mord.

Moderna bilar är väldigt avancerade med all elektronik, vet du vilket bilmärke den utländska mannen körde vid olyckstillfället?

En BMW M3 och håller de mer sannolikt att mänskliga faktorn än tekniskt fel på bilen.
Citera
2023-09-18, 17:11
Medlem
-DaRude-s avatar
Detta var såklart en olyckshändelse, även om föraren saknade körkort och vansinneskörde fordonet. Därmed kommer han få lägsta tänkbara straff, då han inte heller verkar ha varit påverkad. Det kommer hans inflytelserika familj se till med hjälp av det välrenommerade juristteamet, och förmodligen gör man en "deal" med åklagaren så att han döms på någon punkt och kan sitta av en del av tiden. Att han kommer få ett strängt straff i sammanhanget förefaller osannolikt tyvärr om inga fler detaljer framkommer.
Citera
2023-09-18, 17:31
Medlem
Prokloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jävla idiot. Hon var där för att plugga. Vad var araben där för förutom att ställa till problem som araber alltid gör vart de än beger sig. Han hade inget körkort och körde för fort. Varför lägger du skulden på offret? Är du själv en missanpassad arab kanske?

Hon hade kunnat plugga i Sverige. Om man ger sig iväg ut i stora världen så är det en risk. Sen hade hon naturligtvis extrem otur . Att snubben var extremt vårdslös är inget snack ( oavsett hudfärg) , sen att hon befinner sig just på den platsen i det ögonblicket… Ja hade hon kommit joggandes 2 minuter senare eller tidigare …
Citera
2023-09-18, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Hon hade kunnat plugga i Sverige. Om man ger sig iväg ut i stora världen så är det en risk. Sen hade hon naturligtvis extrem otur . Att snubben var extremt vårdslös är inget snack ( oavsett hudfärg) , sen att hon befinner sig just på den platsen i det ögonblicket… Ja hade hon kommit joggandes 2 minuter senare eller tidigare …

Ditt smuts. Ja du vet vad jag menar

OnT:
Osannorlikt att det blir borgen för detta.
Citera
2023-09-18, 18:03
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Han har tappat kontrollen över bilen, det går inte att utesluta att det kan ha berott på tekniska problem på fordonet. Alltså kan han vara oskyldig till att påkörningen ägde rum. Du ska inte heller lita på media, de ljuger ofta och utelämnar viktiga fakta.

Men han körde inte för fort enligt polisen, han har inte överskridit tillåten hastighet.

Misstänkt är inte samma sak som skyldig. Du kan inte heller veta om det var en olycka eller ej.

Vet du om hon hade hörlurar på sig förresten?

Om media hade ljugit hade det varit i arabens favör. Därför finns det ingen anledning till att de ljuger i detta fallet. Och fortfarande så hade han inte ens rätt att sitta bakom ratten och bilen var dessutom stulen. Förstår inte varför du envisas med att försvara honom.

Jo. Speeding betyder just att köra för fort. Vårdslös körning är också synonymt med att köra för fort.

Det var ingen olycka. Det var dråp, om inte mord.

Släpp det där jävla tjatet om hörlurar. Det har noll jävla betydelse när man går på en trottoar.
Citera
2023-09-18, 18:05
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos

Hade hon valt att bestiga K2 och ramlat och slagit ihjäl sig hade jag köpt det resonemanget eller om hon backpackat i Afrikas djungel och blivit kidnappad av huvudjägare eller uppäten av ett lejon. Att däremot jogga på trottoaren i ett universitetsområde är inget som är förknippat med risker eftersom det är något man förväntas kunna göra utan att en babbe ska köra ihjäl en med bil.
Senast redigerad av Ganonito 2023-09-18 kl. 18:10.
Citera
2023-09-18, 18:12
Medlem
whack-a-moles avatar
Undrar hur sandnegern lyckades ordna en fram en bil. Kanske stulen eller lånad, men det låter orimligt med tanke på att hans familj tydligen är förmögen. Ingen BMW handlare i USA säljer en bil om man inte kan visa upp körkort. Försäkring går inte heller att ordna.

Upplagt för civilrättsliga processer i USA för tjejens närstående.
Citera
2023-09-18, 19:09
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Den här typen av tjej skaffar sällan barn. Hennes mål i livet var att göra doktorandstudier utomlands och studsa runt mellan olika universitet i världen. Det kan jag säga utan att ha någonsin träffat henne för jag har sprungit på den här typen förut.

Dra inte alla över en kam bara för att du inte lyckas komma till skott.

Olyckan/mordförsöket kanske var kopplat till en som du som blivit avspisade, och därmed mål för denna förares raseri och aggressioner mot kvinnor.

Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Detta var såklart en olyckshändelse, även om föraren saknade körkort och vansinneskörde fordonet. Därmed kommer han få lägsta tänkbara straff, då han inte heller verkar ha varit påverkad. Det kommer hans inflytelserika familj se till med hjälp av det välrenommerade juristteamet, och förmodligen gör man en "deal" med åklagaren så att han döms på någon punkt och kan sitta av en del av tiden. Att han kommer få ett strängt straff i sammanhanget förefaller osannolikt tyvärr om inga fler detaljer framkommer.

Tyvärr så kommer araber och muslimer med rika familjer lättare undan, och kan fly landet till sin muslimska hemmadiktatur. Är inte första gången så sker isf.
Senast redigerad av peterpanp 2023-09-18 kl. 19:13.
Citera
2023-09-18, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
LA LA LA JAG HAR MUUUSIIIK I ÖÖÖRONEN SÅ JAAG INTE KAAAN HÖÖÖRRA SKRIIIKANDE DÄÄÄÄCK OCH VRÅÅÅLANDE MOOTOOOOR LALALALALA FNISS HIHIHI

JAG HAR RÄTT ATT BETE MIG OSÄKERT OCH OMDÖMESLÖST PÅ ALLMÄN PLATS DÄR DET KRYLLAR AV BLATTAR OCH NEGRER SÅ DET SÅ! DET ÄR BLATTENS FEL OM HAN KÖR IHJÄL MIG! JAG RESPAWNAR IGEN EFTER 15 SEKUNDER!

Förstår inte vitsen med ditt inlägg. Menade du att vara lustig nu, för isåfall misslyckades du. Om inte så vet jag inte heller vad du vill ha sagt. Är det hon som är omdömeslös för att hon blir överkörd? För vad, för att eventuellt ha lyssnat på musik?
Citera
2023-09-18, 20:07
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imnotyourdude
Förstår inte vitsen med ditt inlägg. Menade du att vara lustig nu, för isåfall misslyckades du. Om inte så vet jag inte heller vad du vill ha sagt. Är det hon som är omdömeslös för att hon blir överkörd? För vad, för att eventuellt ha lyssnat på musik?

I Sverige så tror man att "streetsmart" handlar om att ha en viss typ av kläder (s.k hiphopparkläder). I termens ursprungsland USA så handlar streetsmart om att undvika att bli dödad på gatan genom sårbarhetsreducerande beteende. Att röra sig utomhus med hörlurar + musik är anti-streetsmart. Att röra sig utomhus i nigger och shitskinområden oavsett om man har hörlurar eller inte är anti-streetsmart, extra mycket om man är en ljus kvinna.
Citera
2023-09-18, 20:12
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Undrar hur sandnegern lyckades ordna en fram en bil. Kanske stulen eller lånad, men det låter orimligt med tanke på att hans familj tydligen är förmögen. Ingen BMW handlare i USA säljer en bil om man inte kan visa upp körkort. Försäkring går inte heller att ordna.

Upplagt för civilrättsliga processer i USA för tjejens närstående.

Han kommer enl. uppgift från en väldigt förmögen släkt, rent av miljardärer. Att han då skulle göra sig mödan och stjäla en bil känns ganska osannolikt. Han har löst det på annat håll.
Citera
2023-09-18, 20:25
Medlem
Citat:
Media vinklar ofta saker och ting, tids nog får vi se hur händelseförloppet såg ut.

Hon kan ha haft hörlurar på sig eller inte, det vet inte vi just nu.
Han hade inget körkort. Släpp detta med att skuldbelägga offret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in