2023-09-17, 01:16
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambessa
H*RRIS L*rs Österd*hl, 30 år, Järfälla, *=a

Där har en inavlad "etnisk" svensk kusin till dig säkert en pedofil som alla andra "etniska" svenska män !!
Nej.
Han är integrerad och inte svensk längre.
Integrerad wigger.
+ att han faktiskt är blatte.
Senast redigerad av Kiddieoxo 2023-09-17 kl. 01:18.
Citera
2023-09-17, 06:11
Medlem
Är dessa fem männen etniska svenskar???
Eller som vanligt utlänningar som talar arabiska och turkiska och med utländska namn och flera medborgarskap utöver det svenska medborgarskapet??
Förslag ta bort deras svenska medborgarskap och livstids utvisa dem från Sverige.
Citera
2023-09-17, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solljusets
Är dessa fem männen etniska svenskar???
Eller som vanligt utlänningar som talar arabiska och turkiska och med utländska namn och flera medborgarskap utöver det svenska medborgarskapet??
Förslag ta bort deras svenska medborgarskap och livstids utvisa dem från Sverige.

Givetvis inga svenskar ur ett etniskt perspektiv.

Men det tycker jag är viktigt och borde ligga på varje kriminologs bord just nu.

Hur kommer det sig att på pricken 99% av alla gängmedlemmar i våra förorter är av utländsk börd?
Det är SUPER intressant eftersom det finns lika många svenskar som befinner sig i dessa områden eller av andra etniciteter som inte deltar i dessa gängen i samma utsträckning - där finns något intressant.

Det borde ringa i varenda pannlampa hos alla som forskar på ämnet som är värt sitt salt eftersom lösningen eller en del av den bör finnas här.

Vad är det som håller tillbaka svenskar från att gå med i gängen? Den socioekonomiska teorin håller ju inte längre
Citera
2023-09-17, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av primtal1
Förstår att du är ironisk.
Men jag blir ärligt talat oroväckad av hur svenskar uttrycker sig på flashback. Kallar mördade mödrar horor, skrattar åt att barn blir mördade etc...

Ni är fan inte bättre än dem som faktiskt utför morden, ni sitter bakom era skärmar och göttar er som vilken jävla sociopat som helst. Sitter och insinuerar att MENA-folk är djur medan ni själva beter er som djur. Ni skulle inte våga uttrycka er så i verkliga livet, men när ni har internet som en mask så kommer era sanna åsikter fram.

Ni är en jävla skam för oss svenskar.

Blir så jävla sne att jag ska behöva associeras med sådana svin för jag är svensk.

Att man är kritisk mot invandring etc köper jag, men att sitta bakom sin skärm och bete sig som äckliga djur är fan inte svenskt någonstans.

Dra åt helvete era ociviliserade svin, ni representerar inte oss uppfostrade svenskar.

Jag var inte ironisk, håller verkligen med. Utöver nivån på ordval också t ex den återkommande MENA-attacken då alla från MENA är horungar och är man ihop med en är man en hora och de hoppas att alla ens horungar kommer att dö och att ens mamma, som också är en hora, kommer att dö eftersom hon har fött fram en horunge som har skaffat horungar med en MENA. Plus att ens vandrande pinne också är en horunge givetvis.
Citera
2023-09-17, 07:59
Medlem
Om man vill veta hur korrupt Turkiet är så kan man kontrollera på Transparency international. Turkiet ligger på 101 plats av 180 länder och sjunkit runt 50 platser på 10år. Det betyder korrumperat. Det är samma nivå som Thailand. Etiopien är något mindre korrumperat.

Dessutom finns det flera sätt att bli turkisk medborgare på:

1 Sätt in pengar på banken 500 000? dollar i tre år

2 Köp en fastighet 250 000/400 000 dollar

3 Investera i ett företag (Belopp ?)

4 Har turkiska föräldrar

5 Gift med en turk 3år

6 Bott i Turkiet i 5år med uppehållstillstånd

Den turkiska ekonomin är ett delvis ett skämt, vad än turkiska apologeter säger. Grundproblemet importerar mer än vad man exporterar och turkar litar inte på på den turkiska liran. Sen har vi Erdogan som är ett skämt när det gäller Nationalekonomi. Så landet behöver dollar.

Det innebär att man kan köpa turkiska medborgarskap relativt billigt. Har man x antal dollar som man kan bli av med så kan ni skaffa er ett turkiskt medborgarskap. Hur räven gjorde vet jag inte. Han är Kurd så någon av hans föräldrar kan var turkisk medborgare. Finns säkert en sträng hur han gjorde.

Så räven flyr till Turkiet då han inte vill sitta i svenskt fängelse eller bli mördad. i Turkiet kan han även muta rättsvårdande myndigheter, så turkarna inte dömer honom. Folk är så sura på honom i Sverige eller blir det när de är i Turkiet. Så det börjar pangas i Turkiet. Svenskar grips, anhålls och häktas (Turkiet följer troligen fransk lag. Så vad man nu gör Frankrike med en turkisk twist). Har jag missat något?
Citera
2023-09-17, 08:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ambessa
Typiskt svar att neka ditt egna folkslag.
Vem har sagt att resten inte är etniska svenskar då ?
Mevlud är mig veterligen inte invandrare, namnet till trots.

Tycker du att Mevlud är ett svenskt namn?

Det är skillnad på att vara "svensk" och att vara svensk medborgare, kan du inte koppla den biten så är inte du heller svensk, eller så är du efterbliven svensk. Till och med invandrarna själva kan koppla det.

Om man gjorde detta experiment på valfri skola idag, där en lärare hittar på ett scenario som kan stämma in på hur vardagen ser ut i Sverige idag, med en efterföljande fråga...

En person blev ihjälskjuten på en skolgård igår natt. Enligt vittnen så var det fem skyttar som alla öppnade eld mot offret. Polisen har anhållit sex misstänkta för mordet på den unga mannen.
De som sitter anhållna, misstänkta för mordet är:

Abdhul
Kabib
Mohammad
Amari
Kasim
Kalle

Vilka fem av dessa personer tror ni det ligger närmast att misstänka för brottet?

Jag tror alla, inklusive invandrarna i klassen hade pekat ut alla, utom Kalle.
Men inte du...
Senast redigerad av RollonHomie 2023-09-17 kl. 08:04.
Citera
2023-09-17, 08:09
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Har jag missat något?
Även här i Sverige kan man köpa medborgarskap. Man får inte, förstås, men man kan. Ett ökänt fall involverade några som mutat till sig sina svenska medborgarskap. Det intressanta är att de efter det oåterkalleligen förblir svenska medborgare. Alltså, trots att det inte gick rätt till när de blev medborgare. Det går inte att återkalla någons svenska medborgarskap med nuvarande lagstiftning, ens när det är ett konstaterat fall av mutor som ligger bakom (SvD). När någon sen fått ett svenskt medborgarskap, exempelvis genom mutor, så utlämnar vi dem inte (enligt 2 § utlämningslagen).

Att Turkiet påminner om oss i det avseendet förvånar mig inte ett dugg.
Citera
2023-09-17, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Även här i Sverige kan man köpa medborgarskap. Man får inte, förstås, men man kan. Ett ökänt fall involverade några som mutat till sig sina svenska medborgarskap. Det intressanta är att de efter det oåterkalleligen förblir svenska medborgare. Alltså, trots att det inte gick rätt till när de blev medborgare. Det går inte att återkalla någons svenska medborgarskap med nuvarande lagstiftning, ens när det är ett konstaterat fall av mutor som ligger bakom (SvD). När någon sen fått ett svenskt medborgarskap, exempelvis genom mutor, så utlämnar vi dem inte (enligt 2 § utlämningslagen).

Att Turkiet påminner om oss i det avseendet förvånar mig inte ett dugg.

Skillnaden är lagligheten. I Turkiet enligt lag kan du relativt billigt köpa dig ett medborgarskap.

Sen är det normalt att inte lämna ut sina medborgare. Sverige gör det inom Norden, EU och numera USA(?) i vissa fall.

Det sjuka i Sverige är att vi inte kan återkalla svenska medborgarskap, som har fåtts felaktigt, Men förklaringen är väl att folk riskerar att bli statslösa. Ex. Finns flera Nazister som USA har velat bli av med för att de har fått medborgarskap på felaktigt sätt. Det har tagit 10-20år eller aldrig innan man blir av med dem. Tyskland mfl säger nej tack att ta mot fd medborgare.

Om vi återvända till Räven och de fem svenskarna. Så blir det väl intressant och se om Turkiet tröttnar på Räven och låser in honom. Våldet måste kosta honom pengar. Sen vet jag inte om Turkarna försöker bli av med de fem svenskarna så fort som möjligt och skickar dem till Sverige. Då det är jobbigt att ha utlänningar inlåsta. Deras ambassader kan börja bråka. Eller om de statuerar ett exempel. En sak är säker Turkiska fängelser är sämre än Svenska. Men man kan säkert muta till sig ett och annat.
Citera
2023-09-17, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av primtal1
Kan man verkligen räkna Turkiet som ett demokratiskt land?
Det är en auktoritär stat och vad invånarna än röstar på så kommer Erdogan vinna.
Det är fan ingen demokrati.
Och, ja, jag tror man köpa sig ur det mesta skitet i Turkiet.

Är Sverige bättre?

Vad invånarna än röstar på så får vi massinvandring, en bakbunden polis, genusdagis, Pride, klimathysteri och Nato.

Och ja, rika människor kan köpa sig från de flesta av låginkomsttagarnas problem även här.
Citera
2023-09-17, 08:38
Medlem
Bröderna Österdahl är väl kända sen länge.
Lars Harris Österdahl dömdes 2017 dömdes för att ha haft en ledande roll i en narkotikahärva. Han dömdes för givande av muta, olovlig körning, grovt narkotikabrott, vapenbrott, dopningsbrott och brott mot vapenlagen till fängelse i fyra år. Han förekommer sen tidigare under 21 avsnitt i belastningsregistret och har sen 2013 dömts till fängelse vid tre tillfällen. Enligt uppgifter i Expressen förnekar han all kännedom om nåt kriminell nätverk och att han på något sätt skulle vara en ledarfigur.

Dennis Österdahl dömdes 2017 tillsammans med sin bror för att ha haft en ledande roll i knarkhärvan. Han dömdes till fängelse i tre år och nio månader för att ha varit initiativtagare och organisatör. 2016 dömdes för vapenbrott, ringa narkotikabrott, rattfylleri, grov olovlig körning, narkotikabrott och häleri. 2013 dömdes han för bland annat förberedelse till narkotikabrott.

Kriminellt nätverk?
Tillsammans med bröderna Österdahl dömdes ytterligare tio personer för inblandning i narkotikahärvan 2017. Två av dem var kvinnor och flertalet hade traditionellt svenska efternamn som Bäck, Carlsson, Fredin och bara en hade ett utomeuropeiskt efternamn, Shafie. Andra efternamn på de dömda var Weidlertz, Golus, Perlmann, Mahmood och Jensen.
Citera
2023-09-17, 09:23
Medlem
Pandalina4s avatar
Så Stella Harris Ö tjej som släpptes, var tydligen efterlyst redan.
Citat:
Sex svenskar greps i Turkiet i måndags.
Bland annat en kvinna på en adress i Istanbul, enligt uppgift till Aftonbladet.
Kvinnan har varit efterlyst misstänkt för brott i Sverige. Sedan en tid tillbaka står kvinnan åtalad misstänkt för ett brott i Sverige. Hon har också varit häktad i sin utevaro och efterlyst för detta.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/O876J3/kvinna-efterlyst-for-brott-greps-i-turkiet
Citera
2023-09-17, 09:44
Medlem
Någon som har koll på vad straffet kan bli för att besvara skott ? Vapenbrott mm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in