2023-09-15, 17:26
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Robotkryssaren Samum verkar vara på väg ner till Moskva!

Sea Baby" drone hit the Russian missile ship "Samum

https://twitter.com/maks_nafo_fella/status/1702699509149561310?s=46&t=_E5xa9duyGuQt_BBQyG2HQ
Citera
2023-09-15, 17:29
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Årets man och hjälten skriver på en SS/Scalp missil.

🇬🇧🇫🇷 British "Storm Shadow" under the left wing of the Su-24M, the French "Scalp" - under the right 👀
🇺🇦 The Air Force hinted that "Minsk" and the missile-carrying submarine "Rostov-on-Don" were destroyed by missiles from partners.
https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1702692826289471590
Mäktigt!

Snacka om att Zelenskyy är en president att vara stolt över!
Citera
2023-09-15, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Detta har jag missat men missilbåten Samum fick ett skott i röven av en drönarbåt och man var tvungen att bogsera in skiten med en slagsida....

https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1702688076995162259https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1702688076995162259

Videon som fanns förut såg tyvärr inte övertygande ut. Drönaren blev beskjuten och smällde långt från skeppet. Men hoppas.
Citera
2023-09-15, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Nu vet jag inte vad du avser med detta?

Men avsikten är givetvis att döda så många ryssar som möjligt.

Just nu påstås bland annat att ryssarna i dag förlorat 4000 man söder om Bakhmut.

Troligen var det nog inte 4000 man som strök med just idag, utan det sista av den enheten som hade 4000 man i början av kriget. Vad jag har läst är inga ryska enheter fulltaliga längre, nu är normen snarare 50% täckning.
Men jag vet som sagt inte om just den enheten var fulltalig men jag tycker det låter rimligare och mer i linje med trenden i övrigt att det kanske inte strök med så många just idag. Men om enheten är helt utslagen nu så innebär det att de ändå strukit med över tiden.
Citera
2023-09-15, 17:32
Medlem
leachs avatar
Fettot Surovikin är deporterad och har tappat en hel del i vikt.

⚡️Sergei Surovikin is in Algeria, Kommersant reported, citing a source close to the military leader.
https://twitter.com/WarMonitors/status/1702705331678097724
Citera
2023-09-15, 17:35
Medlem
GustavAnders avatar
Ang mötet mellan de två despoterna,
Nu säger ju Peskov att det inte slutits nåt avtal mellan NK och Ryssland.

Var detta bara ännu ett hot från ryzk sida?, typ- om ni inte börjar förhandla med oss så sluter vi avtal med djävulen om vi vill...
Citera
2023-09-15, 17:38
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
-Hmm.. ..Nu slängde du in en pinne hjulet.. Schweizarna ja, sällan har ett vapenexporterande "neutralt" land ställt till med så mycket bekymmer som dom gör nu.

Jag ändrar mig, på fråga A svarar jag pass.
Märkligt att ett vapenexporterande land vägrar att leverera till ett land som blir enligt FN olagligt angripen av ett grannland?

Vem kommer att vilja köpa vapen som de är involverade i?
Citera
2023-09-15, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Ang mötet mellan de två despoterna,
Nu säger ju Peskov att det inte slutits nåt avtal mellan NK och Ryssland.

Var detta bara ännu ett hot från ryzk sida?, typ- om ni inte börjar förhandla med oss så sluter vi avtal med djävulen om vi vill...

Kan inte vara enkelt att vara Peskov och behöva göra damage control på all idioti Putin tar för sig. Att inget avtal slutits (om det stämmer) beror antagligen på att inte ens fettot Kim Jong Un vill ha något med Putin att göra. Säga vad man vill om despoter, men de brukar ha en fingertoppskänsla för maktförhållanden, och att Putin är en föredetting är helt uppenbart.
Citera
2023-09-15, 17:40
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är väl trevligt för er med goda nyheter men ni inser nog att en bortsprängd by som tagit månader att ta och kostat tusentals ukrainska soldaters liv inte är något att fira då det är fler som ska tas både i norr och söder innan Bakhmut.

Sen undrar man om det överhuvudtaget stämmer då denna lilla by har bytt "ägare" många gånger den senaste månaden och legat i gråzonen med ryssar enbart i en ficka i södra delen. Gråzon blir det ju då det är svårt att ha manskap där då allt är bortssprängt och ryssarna kommer att rensa bort allt däri som rör sig med MLRS och granater (precis som ukrainarna gjort). Ryssarna drog väl sig tillbaka då de sista byggnaderna som utgjorde någon form av skydd sprängdes bort. Det blir som i Marinka.

Kanske det var viktigt med en "vinst" just nu men än finns det inget från den ryska sidan om detta. Bara resten kvar då för Kievregimen och hur många år kommer det att kan man undra och sen fråga sig om Ukraina har några män kvar efter det. Det är nog dags att börja förhandla för Kievregimen eller kräva ett världskrig av västs militära och politiska genier så vi övriga också får dö och svälta lite.
HAHAHA- Du är oförbätterlig...
Ältar Du fortfarande förhandling..? När ska Du inse att det inte blir någon förhandling innan folkmordsryssen är ute ur deras internationellt erkända områden, inkluderat FN och hör & häpna även Ryssland...
Citera
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Videon som fanns förut såg tyvärr inte övertygande ut. Drönaren blev beskjuten och smällde långt från skeppet. Men hoppas.
Det var väl ett annat fartyg?
Och det var ju igår den filmen kom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Fettot Surovikin är deporterad och har tappat en hel del i vikt.

⚡️Sergei Surovikin is in Algeria, Kommersant reported, citing a source close to the military leader.
https://twitter.com/WarMonitors/status/1702705331678097724

Haha, ja jävlar. Antagligen han tappade en del aptit när han satt i Lefortovo, naked och med elektroder på pungen. Detta är alltså snubben som marknadsfördes av alla tråd-vatniks som räddningen för ryssland.

Ful som stryk, är han, och ingen vidare general heller. Surovikin-linjen kommer visa sig varit ungefär lika effektiv som maginotlinjen var.
Senast redigerad av carl-henric 2023-09-15 kl. 17:46.
Citera
2023-09-15, 17:43
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
Troligen var det nog inte 4000 man som strök med just idag, utan det sista av den enheten som hade 4000 man i början av kriget. Vad jag har läst är inga ryska enheter fulltaliga längre, nu är normen snarare 50% täckning.
Men jag vet som sagt inte om just den enheten var fulltalig men jag tycker det låter rimligare och mer i linje med trenden i övrigt att det kanske inte strök med så många just idag. Men om enheten är helt utslagen nu så innebär det att de ändå strukit med över tiden.
Ja det låter ju för bra för att vara sant. Då brukar det inte stämma.

Oavsett så är det ju ett hårt slag mot ryssen och en rejäl framgång för Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in