2023-09-14, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dysutopia
Källa på det här?

Det här behövs ingen källa för att veta Alla branscher kommer bli friserade enormt av Ai och det kommer öka effektivisering enormt.
Citera
2023-09-14, 18:45
Medlem
Funderat över detta.

Tidigaste nyheten att Schibstedt köpt 10% i Viaplay var 13:58 vad jag kunde se.

Hur kommer det sig att kursen stack redan 13:56?

Är det solklart personer som handlat på insiderinformation eller är det så att det finns en snabbare nyhetskälla än vad jag lyckats lokalisera?
Citera
2023-09-14, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redeyire
Funderat över detta.

Är det solklart personer som handlat på insiderinformation eller är det så att det finns en snabbare nyhetskälla än vad jag lyckats lokalisera?

Köp kommer väl före själva nyheten? Så köptrycket ökar, kursen går upp och kort därefter släpps nyheten? Samtidigt brukar väl sånt ske 1-2 dagar innan affären gått klart?

Men detta är väl månader gammalt brott så man får väl leta i bolag som haft 1-4 insiderköp under perioden oktober - mars.

Hur är det med häktningar då? Är det publikt eller är det först när det går till åtal?
Citera
2023-09-14, 19:48
Medlem
laddstrumpa1337s avatar
någon på skön flashbackare som jobbar på EBM som kan hosta upp lite info eller? Hoppas storfinansen åker på stryk.
Citera
2023-09-14, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddstrumpa1337
någon på skön flashbackare som jobbar på EBM som kan hosta upp lite info eller? Hoppas storfinansen åker på stryk.
Nej, men jag känner en chef på Nasdaq men hen har munkavle. Dock blev hen anställd för mindre än ett år sedan så kanske har hen ingen information i nutid.
Citera
2023-09-15, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusaren94
Undra hur många som satt nervösa undertiden på det kontoret med vetenskapen att dem själva också gjort en del "shady affärer"...

Förmodligen ingen, alla vet att EBM är all smoke and no fire. Hur många mål har dom lyckats vinna egentligen?
Citera
2023-09-15, 02:29
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Funderat över detta.

Är inte det här som gäller om man vill tjäna pengar på aktier. Hänga med och lyssna till sina kanaler vad som försiggår ryktesvägen? Gränsen mellan insider brott och inte är ju väldigt väldigt hårfin om inte annat.
Citera
2023-09-15, 02:55
Medlem
Att de gör en razzia mot själva hjärtat i handeln är rätt så märkligt och kan nog inte leda till mycket alls då de bara är infrastrukturen.
Citera
2023-09-15, 07:12
Medlem
Citat:
Funderat över detta.

Nej, Schibsteds PM kom 13.9.2023 13:55:58 CEST. Sedan plockade Nyhetsbyrån Finwire upp nyheten och publicerade den 13:58.
Citera
2023-09-15, 09:05
Medlem
https://www.expressen.se/ekonomi/aktier-och-bors/nyckelperson-pa-nasdaq-borsen-begars-haktad/
Citera
2023-09-15, 09:07
Medlem
padrons avatar
Kommer bli spännande att följa minst sagt!
Mig veterligen första gången någon på Nasdaq Stockholm fastnat i nätet. Hoppas någon inom polisväsendet läcker lite info till media snart.
Citera
2023-09-15, 09:16
Medlem
BrorGertruds avatar
Är väl fyra småsparare som tjänat 10k var eller något som det brukar vara för EBM. De lyckas ju aldrig sätta dit de riktiga bovarna utan nöjer sig med de små, då ser ju statistiken bättre ut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in