2023-09-14, 18:23
Medlem
Det är bara en tidsfråga innan Ukraina vinner sedan, men vad händer sedan? Jag tror att ryssen är som en ettrig terrier som aldrig kommer ge sig. Antagligen kommer det krävas att det upprättas buffertzoner på rysk gräns, där städer som t.ex. Rostov-on-Don och Belgorod kommer agera buffertzoner mot rysk aggression under FN:s försyn.
Citera
2023-09-14, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Hemma från jobbet och har äntligen hunnit arbeta mig igenom skvallret runt örfilarna UAF lär ha bjudit ryssens "flotta" på. Förnedrande minsann. Osäkert om jollen håller sig flytande hela vägen ner från Murmansk men nog vore det lite underhållande om man lotsade fram Admiral Kuznetsov som svar på tal.

Bogserade fram, menar du?
Citera
2023-09-14, 18:27
Medlem
Det har varit tyst om ryska raketbeskjutningar av högvärdiga militära mål som lekplatser och pizzerior den senaste tiden. Men nu finns nåt nytt för ryssarna att sikta in sin Khinzal mot! ICC öppnar kontor i Kiev, så där måste det drälla av militära måltavlor. Juristerna där måste ju vara minst lika farliga fiender som sexåringarna i sandlådan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1163416
Citera
2023-09-14, 18:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Jag tänkte mera att eliten i väst e inne på att Ryssland får behålla Krim. Oavsett om det e Musk eller Trump vi pratar om.

Dementeras. Jag är en del av eliten i väst, och vi anser inte att Krim ska tillhöra Ryssland. Slut på meddelandet
Citera
2023-09-14, 18:34
Medlem
Sgt.Blands avatar
Det sprids rykten att NK ska leverera raketartilleri till Nazi-Ryssland. Vad säger putinslickarna om det tro? Är segerbanketten bokad redan haha??

https://x.com/clashreport/status/1702290766645559685
Citera
2023-09-14, 18:39
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Du läste rätt.
Varför frågar du?

Hade vi vapen "över". Vem har gjort den kalkylen att de aldrig skulle användas av sverige?
Citera
2023-09-14, 18:43
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det sprids rykten att NK ska leverera raketartilleri till Nazi-Ryssland. Vad säger putinslickarna om det tro? Är segerbanketten bokad redan haha??

Tror inte att Kim kommer att leverera något, om inte Ryssland sockrar rejält.
Kan tänka mig teknologi för raketer och kärnvapen.
Citera
2023-09-14, 18:43
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Bogserade fram, menar du?

Korrekt, my bad!
Citera
2023-09-14, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Naturligtvis inte. Men Ukraina e beroende av Västs välvilja. Och Trump och många med honom kommer nog låta Ryssland få Krim.

Lite lustigt att så många tar Trumps entré för given. Han kan ju tillträda först om ett och ett halvt år, och det förutsätter till att börja med att han inte skakar galler vid tidpunkten för valet, och dessutom att han isåfall avgår med segern. Personligen tror jag att Krims militära öde är avgjort tidigare än så - det må vara den del som Putin är minst sugen på att släppa men den är samtidigt svårast för ryssen att försvara.
Citera
2023-09-14, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland

Haha herregud vilken förnedring, jag dör! Ryssarna har snart slut på sovjetskrot och måste vända sig till en skurkstat för att försöka få lite krigsmateriel för att eventuellt fördröja den oundvikliga förlusten.

Frågan är dock: kan en stat som samarbetar med Nordkorea öht sitta i FN:s säkerhetsråd? Det är ju allt tydligare att ryssland inte är någon makt att räkna med, så något annat viktigare land borde erbjudas den platsen.
Citera
2023-09-14, 18:58
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carl-henric
ryssarna blir nog bara tacksamma om de blir av med det där åbäket. SMR:s är nog en förutsättning för att kunna ha ett hangarfartyg med lite värdighet. Admiral Kuznetsov behöver man ju ingen radar för att upptäcka, man känner stanken av mazut långt innan fartyget uppträder från horisonten.

Admiral Kuznetsov skulle kunna vara byggt av Monty Pyton
Skulle passa bra in i deras flygande cirkus😂

Ryzzen verkar sakna all förmåga att bygga bra krigsmateriel.
Citera
2023-09-14, 18:58
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Hade vi vapen "över". Vem har gjort den kalkylen att de aldrig skulle användas av sverige?

Ja faktiskt fanns det vapen över
Ukraina har besparat Svenska skattebetalare ( och andra länder ) En hel del pengar . Du förstår Ammunution har en viss lagringstid i civiliserade länder och faller för åldersstrecket. De roteras ut och skickas på antingen destruktion eller Remo .

Egentligen ganska fiffigt av vapentillverkare . De får betalt både när de säljer eller livstidsförlänger eller när de skrotar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in