2023-09-13, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Men sluta. Läser någon längre dailymail? Och som källa dessutom?

Jag tog första bästa som dök upp. Googla på "Russia shot artillery on own soldiers" och välj din egen källa som passar dig.
Citera
2023-09-13, 23:37
Medlem
Citat:
Om man "tappar alla iniativ" i ett krig ? tyder inte det på att man börjar förlora.
Eller du omgrupperar bara?

Ok, eftersom du fortsätter slingra dig och vägrar svara sluter jag mig till att jag hade rätt i mitt antagande: det är först på sistone som du blivit väldigt angelägen om att Ukraina ska lägga sig platt och avträda territorium till Ryssland. När ryssen fortfarande hade framgång i erövringarna gick det bra med krig.

Du kan återgå till vad du nu höll på med.
Citera
2023-09-13, 23:38
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Det bästa för Sverige och Europa är om Ryssland återgår till Ryssland.
Det är även det bästa för Ryssland och Ukraina.

Ok, till vilket pris som helst?
Citera
2023-09-13, 23:39
Medlem
DikTs avatar
Mot bättre vetande gör jag ett försök att få ett seriöst svar.
Du skrev:
Citat:
Ryssen kommer aldrig backa. Ju fortare vi förstår det ju bättre kan vi förbereda oss.

Betyder det att du förnekar att de har backat flera gången sedan den fullskaliga invasionen startade förra året?

Eller menar du att de inte kommer backa mer fr.o.m. idag?
Vad grundar du i så fall den slutsatsen på?
Citera
2023-09-13, 23:39
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
De som dött i drivor är framför allt ryssar.

Ok, vart står det?
Citera
2023-09-13, 23:40
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Lägg ner de ryska talespunkterna att båda sidor är lika goda kålsupare, att väst har hetsat fram kriget, och att det går bra för Ryssland, så det bästa.är nog en förhandling.

Och i den förhandlingen så ska såklart Ryssland tjäna på sitt anfallskrig.

Lägg bara ner, vi har sett det 1000 gånger förut, ingen går på den där skiten.

Ryssland ska drivas ut till 100%, om de inte lämnar Ukraina självmant.

Ok, kör hårt . Har inget emot att DU gör det. Men tycker du det är troligt att det kommer hända?
Citera
2023-09-13, 23:41
Medlem
JymdKjams avatar
Undrar vilka ryska fartyg som stryker med i natt?
Citera
2023-09-13, 23:42
Medlem
Sqrbankens avatar
Intressant att UAF lär ha befriat nån kilometer vid Bilohorivka (precis söder om Kreminna i norr) av alla ställen. Man bör nog inte att läsa in något taktiskt viktigt med skalpen i sig dock.

Kanse mer en glosa man skickar till tsardömet som utifrån både egna ("militärbloggarna") och civiliserade källor bekräftar att man börjat tömma norr på kött sedan en tid för att värja sig mot utvecklingen i syd.
Citera
2023-09-13, 23:42
Medlem
Citat:
Tidigt i tråden eller när ryssen anfall så var en generell regel att förhållandet mellan parter var 70-30 eller 80-20 globalt uträknat i förluster för en anfallande part. Den har tydligen ändrats nu?

När man slåss mot den inkompetenta armén som Ryssland har verkar inga regler gälla. Köttmurar vid offensiver och skjuter på sina egna under defensiva strider. Imponerande dåliga är dom.
Citera
2023-09-13, 23:43
Medlem
Citat:
Tidigt i tråden eller när ryssen anfall så var en generell regel att förhållandet mellan parter var 70-30 eller 80-20 globalt uträknat i förluster för en anfallande part. Den har tydligen ändrats nu?
Om två stridande parter där allt annat är lika så är det mer fördelaktigt att försvara än att anfalla.
Ukraina har under hela kriget varit smartare och effektivare än Ryssland och det syns tydligt i förlusterna dem sinsemellan.
Citera
2023-09-13, 23:43
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Men du drar ändå slutsatsen att länderna tycker det är en bra världsordning att en stark militärmakt invaderar andra länder eftersom länderna inte aktivt stödjer Ukraina?

Öh, nej
Citera
2023-09-13, 23:44
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jag tog första bästa som dök upp. Googla på "Russia shot artillery on own soldiers" och välj din egen källa som passar dig.

Dem är tuffa dessa Ryssar. Googla "nazi in ukraine"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in