2023-09-12, 20:34
Medlem
Danmark steppar upp och slår till med sitt största militära stödpaket hittills, som sträcker sig fram till 2025 :

https://twitter.com/NOELreports/status/1701614414292512832
Citera
2023-09-12, 20:35
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
När Ukrainska trupper når Azovska havet, tror ni man kommer ”svälta ut” ryska trupper på Krim och istället satsa det mesta mot Luhansk området?

Ukrainska trupper kommer aldrig att nå Azovska sjön.
Citera
2023-09-12, 20:37
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Det länkas väldigt lite om filmer om när ryssar beskjuts, har det spärrats från att läggas upp på internet?
Eller vad är orsaken till att det har upphört komma in filmer i tråden?
Citera
2023-09-12, 20:38
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Nä, det bästa för Sverige vore nog att ha så lite med ryssar och amerikaner att göra som möjligt. Norsk olja för att driva våra bilar utan de arabisk/amerikanska kartellerna. Dansk gröt att mätta våra magar, och finskt björkris att prygla våra bara rumpor när vi börjar slappna av för mycket och tro att någon annan ska hjälpa oss.
Men du motsäger att det bästa är att Ukraina skall stöttas tills de vunnit?
Citera
2023-09-12, 20:38
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Ukrainska trupper kommer aldrig att nå Azovska sjön.
Åh vad roligt det ska bli att gnugga detta inlägg i ansiktet på dig sedan, det kommer åldras lika illa som alla dina andra felaktiga profetior.
Citera
2023-09-12, 20:42
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ja, våra grannar borde gå ut NATO och börja sammarbeta med sina grannar istället. Lika barn leka bäst.
Du vill inte bli kallad för rysstroll men läser man dina argument är det full pott på Vatnik-bingo.

"Vill ha fred", "Sverige först", anti-nato, anti-USA, Aftonbladet etc...

En massa trådspammande.
Citera
2023-09-12, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Getfnarre
Jag tror att bron till krim kommer vara helt oandvändbar om ukraina vill att den ska va det.

Slår inte vanliga granater redan igenom pansaret på t-90:n? I alla fall de som inte är av den brittiska doktrinen med bred spets. I huvudsak är väll egentligen den värsta fienden för tanks billiga drönare med bomber eller artilleri/minor.

Jag hörde nåt om att få T-14 redan har använts nyligen i kriget, kommer nog att välla in fler så många som de producerar varje månad.

Att T 14 skulle börja serietillverkas redan nu är högst osannolikt då det ju visat sig att en inte
oansenlig del av tekniken bla. optik har köpts in från Frankrike under utvecklingsfasen av T 14
Denna produktion måste då först ersättas av inhemsk produktion alternativt ett samarbete med
exempelvis Kina som nog är den enda leverantören dom kan vända sig till med tillräcklig kompetens.

T 90 kan säkert produceras i Ryssland i viss utsträckning mest beroende på ekonomin men där
måste nog Ryssland prioritera ganska hårt nu då det verkar råda stor brist på artilleri ammunition.

Det bästa för ryssarna vore att en tillräckligt stor del av folket insåg att det största hotet mot
nationen Ryssland är Putin och hans närmaste i Kreml .
Citera
2023-09-12, 20:46
Medlem
Citat:
Har du hört uttrycket, den som inte känner sin historia är dömd att upprepa den?
Ja och fortfarande finns det ingen relevans i ditt tidigare påstående. Eller vad menar du? Att Putin numera är en kopia på Hitler?
Citera
2023-09-12, 20:48
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Blöjdvärgen? Vem har vi som ledare?

Nä, oavsett vad ni NATO-runkare svamlar om så anser jag att det bästa för Sverige vore att ha goda relationer med alla grannar. Och motverka oligarki globalt. Men ni kommer få leva med detta resten av era liv, då ni inte inser problemet utan snarare applåderar det.
Om man använder exakt samma argument som alla andra som stöder Ryssland gör, vilket i många fall bygger på konspirationer om hur USA startat kriget och judar. Man drar upp anekdotiska bevis för sina påståenden. Någon sa något 1947, alltså är det vad alla regeringar ansett i USA alltid, även om det aldrig upprepats av någon annan.
Att USA sagt många gånger att de försvarar demokrati och frihet massor med gånger, tror man inte på. Så hur kan en sak någon säger en gång vara sann och en annan upprepad falsk? Nu ska man förstås ta allt med en stor nypa salt, även det. Inte så att jag säger att det är en sanning.

Så jag menar att allt du säger kommer från samma källa. Man kan förstås vara emot Nato. Jag kan respektera det. Men varför drar man då upp alla dessa konspirationer och lösryckta uttalande. Samma saker hela tiden. Då hamnar du förstås i samma grupp. De som är för Ryssland. Så egentligen sprider du rysk propaganda som sprids på nätet, där man drar upp enstaka uttalanden och händelser och skapar ett mönster av det.

Då kommer du att bli tagen för en rysk propagandist. Kanske är din egentliga drivkraft Natomotstånd, invandring och andra fenomen som ryssarna använder för att sprida propaganda och du fastnar direkt och argumenterar därför i deras sak. Försök hålla isär ämnena och inte koppla ihop dem, kommer du se att det är lättare att tro på din ärlighet. Blandar du det med ryss-propaganda, kommer ingen att tro dig och då är du faktiskt en vatnik.
Senast redigerad av EnCarte 2023-09-12 kl. 20:50.
Citera
2023-09-12, 20:57
Medlem
Citat:
Nej, läs en gång till. Jag ogillar både ryssar och amerikaner när de ska bestämma.

Jag tror du missförstått. Ryssland har invaderat Ukraina, Inte USA:
Citera
2023-09-12, 20:58
Medlem
Citat:
Jag bryr mig endast om svenska intressen. Fortsätt fantisera bäst du vill.
Hur hänger det ihop med att du engagerar dig i vad som hände för mer än åttio år sedan mellan banker i USA och Tyskland?
Senast redigerad av Arccosinus 2023-09-12 kl. 21:04.
Citera
2023-09-12, 21:00
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Blöjdvärgen? Vem har vi som ledare?

Nä, oavsett vad ni NATO-runkare svamlar om så anser jag att det bästa för Sverige vore att ha goda relationer med alla grannar. Och motverka oligarki globalt. Men ni kommer få leva med detta resten av era liv, då ni inte inser problemet utan snarare applåderar det.

Leva med att ett land får hjälp att försvara sig mot ett oprovocerat brutalt anfall? Jadu, det blir inga sömnlösa nätter för det i alla fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in