Citat:
Ursprungligen postat av
BallaKlava
Blöjdvärgen? Vem har vi som ledare?
Nä, oavsett vad ni NATO-runkare svamlar om så anser jag att det bästa för Sverige vore att ha goda relationer med alla grannar. Och motverka oligarki globalt. Men ni kommer få leva med detta resten av era liv, då ni inte inser problemet utan snarare applåderar det.

Om man använder exakt samma argument som alla andra som stöder Ryssland gör, vilket i många fall bygger på konspirationer om hur USA startat kriget och judar. Man drar upp anekdotiska bevis för sina påståenden. Någon sa något 1947, alltså är det vad alla regeringar ansett i USA alltid, även om det aldrig upprepats av någon annan.
Att USA sagt många gånger att de försvarar demokrati och frihet massor med gånger, tror man inte på. Så hur kan en sak någon säger en gång vara sann och en annan upprepad falsk? Nu ska man förstås ta allt med en stor nypa salt, även det. Inte så att jag säger att det är en sanning.
Så jag menar att allt du säger kommer från samma källa. Man kan förstås vara emot Nato. Jag kan respektera det. Men varför drar man då upp alla dessa konspirationer och lösryckta uttalande. Samma saker hela tiden. Då hamnar du förstås i samma grupp. De som är för Ryssland. Så egentligen sprider du rysk propaganda som sprids på nätet, där man drar upp enstaka uttalanden och händelser och skapar ett mönster av det.
Då kommer du att bli tagen för en rysk propagandist. Kanske är din egentliga drivkraft Natomotstånd, invandring och andra fenomen som ryssarna använder för att sprida propaganda och du fastnar direkt och argumenterar därför i deras sak. Försök hålla isär ämnena och inte koppla ihop dem, kommer du se att det är lättare att tro på din ärlighet. Blandar du det med ryss-propaganda, kommer ingen att tro dig och då är du faktiskt en vatnik.