2023-09-12, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba00
Jag ville bara försäkra mig om att du inte med av vanföreställningen att DDR och Sovjet föll samtidigt…

Din trovärdighet blir inte särskilt hög när du i ett och samma meddelande menar att du varit där men samtidigt missar tar fel på vilket år det var. Jag misstänker att du stod i barnhagen fortfarande…

Lille vän. Minnet och årtalet blandas lätt bort nu drygt 30år senare. Vilket du också kommer att lära dig när du vuxit ur blöjan.
Knappast. Har fått skaffa transitvisa genom DDR ett antal gånger. Sista gången rätt skrattretande då det var samma procedur med stämplar och kort som tidigare.
Bara det att det fanns ingen som tog emot kortet när man åkte hem och DDR försvunnit.
Putin tror att han med våld kan återskapa det som fanns då.
Vilket jag är övertygad om att han kommer misslyckas med.
Citera
2023-09-12, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Drönare och kryssningsrobotar flyger horisontellt och sedan dyker de ner mot målet när de är framme. Ballistiska robotar (Och de är hypersoniska till sin natur) följer en ballistisk bana och kommer därför vertikalt som du säger mot målet. Det gör dem hypersoniska för de "faller" ned från en hög bana.

Kinzal är en ballistisk robot som skjuts från ett flygplan och skall därför ha en mer flack bana. Men Ryssland verkar ha använt ganska få av dem i Ukraina?

Jag har studerat robotar mycket i detta krig.

Kan inte hypersoniska flyga lågt med?
Citera
2023-09-12, 12:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getfnarre
Om du inte tror deras mål är att ta tillbaka sitt land kan du sluta svara

Du varken skriver, läser eller fattar speciellt bra va?

Menar du att målet med den pågående offensiven är att ta tillbaka allt ockuperat territorium?
Citera
2023-09-12, 12:49
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Rysslands ekonomi är inte särskilt sämre än innan kriget. Priser har relativt gått upp mycket mer för oss med typ 50% på mat

Nej. Inte så mycket. Utan:

Citat:
tolv månader är prisökningarna på mat 9,5 procent.

Sedan 1 januari 2022, då priserna började stiga, är ökningen 21,6 procent på mat.

https://www.tn.se/ekonomi/30533/matpriserna-stiger-butikerna-har-inget-val/
Citera
2023-09-12, 12:52
Medlem
Citat:
Väldigt många var från moskva, jag förstår inte riktigt det här rysshatet som utvecklas till ren etnicitet racism

Om du inte förstår det kanske du kan ta en titt på vad som sker i Ukraina, hur många ryssar som stödjer det som sker samt i din egen spegel där du ser en idiot som sitter och försvarar vad som sker.

Ryssar är ett skitfolk som världen hade klarat sig mycket bättre utan.
Citera
2023-09-12, 12:53
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Själv förnekar han, men om det stämmer är det illa.

Samtidigt.
Han har ett företag, Starlink, som enligt samstämmiga källor används dagligen av Ukrainas militär och som sägs vara oumbärligt.
Så riktigt så enkelt så du vill påskina är det inte. Om han går Putins ärenden borde han väl stänga av Starlink för Ukraina?
Jag tycker det Elon Musk säger (nu) låter som efterhandskonstruktion.

Citaten kommer ju från en biografi så isåfall är de första citaten falska vilket inte är troligt.
Ukrainarna har klagat mycket på vad de upplever är medvetna sabotage mot Starlink och så är det alltså Mr Musk själv som ligger bakom det.

"Musk’s threats to withdraw Starlink communications at various stages of the conflict have been previously reported, but this is the first time it has been alleged he cut off Ukrainian forces in the middle of a specific operation."

Vad jag förstår har han inte möjlighet att helt stänga av Starlink för Ukraina eftersom de är en betalande kund tillsammans med Pentagon.
Citera
2023-09-12, 12:54
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Varför skulle han hjälpa Ukraina med deras dementa krigsoffensiv, när det inte var det som satelliten var avsedd för? Ukraina har uppenbar hybris, något som knappast hjälpt dem i kriget mot det helt överlägsna Ryssland.

Frågan kvarstår: När återtar Ukraina Krim? Varför har det inte redan skett?
Är offensiven "dement"? Vad fan är det??
Resten av ditt skitinlägg är inte värt att kommenteras.
Citera
2023-09-12, 12:57
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Priserna vad jag har förstått verkar gå ner i ryssland på mat med de nya handelsavtaleb som skapats,

Vad du försöker säga i din kommentar förstår jag inte riktigt
Vänta nu här, du sa att priserna på varor har gått upp 50% och nu säger du att de går ner? Hur fan ska du ha det?

handelsavtaleb, vad är det för något?
Citera
2023-09-12, 12:58
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Jag vet inte om ens en lyckad offensiv hade gjort ryssland villiga att förhandla, det hade nog bara blivit darligare då tror jag då ryssland anser att de erövrade områderna är ryska nu.
Ni Leningrad internet troll som är kvar efter Korvgubbens frånfälle gör då inte något vidare ifrån er.
FSB verkar rekrytera sina troll på ryska dagcenter.
Citera
2023-09-12, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Vilket ju aldrig varit planen, så varför skulle vi diskutera det? Ukraina har dock uttryckligen sagt att de ska återta Krim, vilket inte har skett och aldrig kommer att ske. Nu låtsas den samlade pressen som att de aldrig har sagt det. Så dåligt går det för Ukraina i kriget att deras propagandakanaler i hela Väst tvingas låtsas som att det regnar. Och sedan tvingas bönder som ni här i tråden humma med.

Gjorde en lista med tyska trollpunkter. Ovan passar in på punkt 5.

"5. Putin har allt planerat. Det går inte inte alls dåligt för Ryssland. Anfallet mot Kiev var t.ex bara en avledningamanöver.".

Dags för den globalistiska konsiprationen härnäst? Den har jag under punkt 1.

"1. Ryssland var tvunget att anfalla. Ryssland är egentligen offer för en judisk/globalistisk/kapitalistisk sammansvärjning. Ryssland är alltså offret här.".

Citera
2023-09-12, 13:03
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Jag vet inte om ens en lyckad offensiv hade gjort ryssland villiga att förhandla, det hade nog bara blivit darligare då tror jag då ryssland anser att de erövrade områderna är ryska nu.
Det faktum att du anser att den med bäst artilleri är den som kommer vinna ( (FB) Knäpptyst hos PK-media om Ukrainas fullkomliga kollaps i Bakhmut-fronten!) måste ju få dig att vara lite nervös nu då när ni förlorar över TVÅHUNDRA artilleripjäser i veckan?
Citera
2023-09-12, 13:04
Medlem
Citat:
Ja och jag har ingen tvekan om att ryssland hade kunnat göra detsamma med samma budget.

Märkligt, deras månlandare krashade in i månen. Indiernas landade felfritt och deras budget var hälften av ryssarnas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in