2023-09-12, 12:03
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getfnarre
Jag såg igår på jackson hinkle att han sa att 8/10 ukrainare tyckte zelensky var det största problemet med korruption, kan kolla närmare på källan han hade.

Ta gärna fram källan.

Vi vet annars att Zelensky har ett stort stöd från den ukrainska befolkningen:

Citat:
RI Ukraine Poll Shows Strong Confidence in President Zelensky

When asked about the activities of President Zelensky, 91% approved of his performance. 97% of Ukrainians believe they will win the war against Russia and 74% believe Ukraine will maintain all territories from within its internationally recognized borders defined in 1991.

“Even after a year of relentless attacks from the criminal regime in Moscow, Ukrainians continue to rally behind their wartime leader, President Zelensky,” said Stephen Nix, IRI’s Senior Director for Eurasia. “Vladimir Putin has not only failed to dent their resolve, he’s hardened Ukrainian support for winning the war without any territorial concessions,” said Nix.

https://www.iri.org/news/iri-ukraine-poll-shows-strong-confidence-in-president-zelensky-a-surge-in-support-for-nato-membershi p-russia-should-pay-for-reconstruction/

Citat:
det e nog svårt för ukrainare som vill ha fred att säga något för det är en fullmakt diktatur som pågår nu och zelenskys följe har all makt.

Nej. Det är Ryssland som är en fullmaktsdiktatur. Med diktatorn, massmördaren och krigsförbrytaren Putin i spetsen.

Däremot har Ukraina vissa restriktioner eftersom det är krig. Men detta gäller även Sverige (om det skulle bli krig här).
Citera
2023-09-12, 12:06
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ukraina säger att de skjutit ner 57 av 57 raketer när det smäller i städerna. Kan någon ha blivit träffad? Kanske, men på papper borde inte en hypersonisk missil som manövrerar bli träffad av en icke hypersonisk missil.

Nej de har inte skjutit ned några raketer, de har skjutit ned robotar och drönare.

Robotar, hypersoniska ballistiska robotar eller kryssningsrobot, manövrerar bara för att träffa sitt mål; de försöker inte aktivt undvika luftvärnsrobotar som ett flygplan skulle försöka (Svårt för dem med tror jag i alla fall, har inte lärt mig om stridsflygplan ännu).
Citera
2023-09-12, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Det pinsamma är att ryssen utvecklat t-14 i ett decennium men den är inte stridsklar

Hur lång tid ska der ta då, enligt dig, att utveckla en helt ny plattform inom militären?
Citera
2023-09-12, 12:11
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag hittar inte på nånting till skillnad från er jag pratat med.

Inte? Det är oförstörbara tanks hit och offensivmål dit.
Citera
2023-09-12, 12:12
Medlem
Citat:
Ukraina säger att de skjutit ner 57 av 57 raketer när det smäller i städerna. Kan någon ha blivit träffad? Kanske, men på papper borde inte en hypersonisk missil som manövrerar bli träffad av en icke hypersonisk missil.

Kämpa, junior.

Du har uppenbarligen inte fattat hur det där heller fungerar, varken hypersoniska missiler eller försvaret mot desamma. I det här fallet är det nog enklare att räkna de kinzhal som faktiskt gett verkan i målet än dem som blivit nedskjutna.
Citera
2023-09-12, 12:14
Medlem
Citat:
Ryssland anser att de nya bitarna är ryskt territorium nu så då gäller deras kärnvapendoktrin. Det kan bli väldigt farligt.

I övrigt har usa startat kriget genom att expandera nato så långt öst att ryssland sa att de var tvungna att göra något om det gick längre, usa ville starta det här.

Om ryssarna trycker på knappen så försvinner Ryssland, de vet om detta och därför kommer de inte använda kärnvapen för att försvara "sitt" område i Ukraina.

Resten av ditt trams är bara vatnik idioti som debunkats hundratals gånger i denna tråden redan.
Citera
2023-09-12, 12:16
Medlem
Citat:
Exakt, 18 juni, de var uppenbart då.

Ja. Det var då de upptäckte hur omfattande minfälten var bland annat. Ukraina kör inte med den ryska taktiken att använda sig av tvångsrekryter som får vandra rakt in i minfält och detonera minorna så att andra rekryter kan komma fram bakom.
Citera
2023-09-12, 12:17
Medlem
Citat:
Va?

Du snackar om att patriot är långsam och hypersonic är snabb. Vilket innebär att du verkar tro att man skickar upp försvaret bakom det man ska skjuta ner. Och därför kan de inte komma ifatt. Men det är inte så luftförsvar går till, som jag redan nämnt tidigare.
Citera
2023-09-12, 12:17
Avstängd
smaug20017s avatar
Den gula kineshoran som är gift med en partifunktionär och som sjöng i Mariupol försvarar hennes skit med lögner....
Citat:
Several days ago, a Chinese opera singer Wang Fang visited the ruins of Mariupol Drama Theater and sang a Soviet wartime song "Katiusha".

"When I saw the media reports on how the children of Donbas are getting killed by Ukrainian nazis
I felt anger and outrage," says the singer known for performing anti-American songs at a follow up press-conference.
She is also married to the member of the People's Political Advisory Committee supervised by the Chinese Communist Party Zhou Xiaoping. In his blog posts, he's been narrating about Russia protecting the people of Donbas from NATO assaults.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1701474339751673979

Vänta bara, dig hade jag strypt så hårt att dina ögon hade ploppat ut. Din jävla gook, dink eller slope.....
Senast redigerad av smaug20017 2023-09-12 kl. 12:20.
Citera
2023-09-12, 12:18
Medlem
Citat:
Ukrainas mål är att kicka ut ryssland helt och hållet, jag antar och har för mig att ukraina hoppades på att lyckas klippa landbryggan men de kommer ju inte hända nu. Ett stort misslyckande hade varit att inte ta en större stad som tokmak eller inte lyckas attackera de bakre linjerna överhuvudtaget, mycket bärre om de inte kommer genom första, efter grova förluster

officiellt har det väl sagts något i stil med att en framgångsrik motoffensiv skulle kunna få ryssarna till förhandlingar på ukrainas villkor?

där ukraina troligen kräver att ryssarna drar sig tillbaka från ukraina inklusive krim?

men där är vi nog inte ännu?

kommer ihåg något putin sa förra året, att ju längre kriget (eller vad han nu kallade det) pågår desto svårare blir det att få slut på det

inte för att man kanske ska lyssna på vad putin säger, men det där stämmer nog?
Senast redigerad av klinkerhofen 2023-09-12 kl. 12:21.
Citera
2023-09-12, 12:18
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Belägg att de använde de storskaligt innan motoffensiven
Nu får du för fan ge dig.
Ditt påstående är att västliga tanks stod still i Ukraina i flera månader. Bevisbördan åligger dig ditt snedtänkande ryssmongo
Citera
2023-09-12, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nej de har inte skjutit ned några raketer, de har skjutit ned robotar och drönare.

Robotar, hypersoniska ballistiska robotar eller kryssningsrobot, manövrerar bara för att träffa sitt mål; de försöker inte aktivt undvika luftvärnsrobotar som ett flygplan skulle försöka (Svårt för dem med tror jag i alla fall, har inte lärt mig om stridsflygplan ännu).

Vad jag har läst rör de sig i paraboler vertikalt mot sitt mål för att göra det svårt radar och saker som patriot att träffa dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in