2023-09-11, 16:37
Medlem
Jag röstar för ett medborgargarde, ta sedan itu med skiten
Citera
2023-09-11, 16:40
Medlem
Chablisnoirs avatar
SKELLEFTEÅBOR!
Ta nu och kavla upp ärmarna
Citera
2023-09-11, 17:56
Medlem
Fjodor26s avatar
Morö Backe.....säger ju direkt vad det är för sort.
Citera
2023-09-11, 20:23
Medlem
Ta på dig MC hjälm och ställ dig och vänta på dom med ett bränbollsträ!
Och ha ett flyktfordon redo!

Är der blattaner?
Citera
2023-09-12, 07:58
Medlem
Vad händer egentligen på Morö backe man blir mörkrädd
Citera
2023-09-12, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UtvisaFler
Vad är det för ras på dem, är de arier?
Varför inte lägga upp de inspelningar ni har på youtube?
Live streama nästa ggn de kommer.

Det är i stort sett bara vita rikemansungar som bor i villa- samt radhuskvarteren i norra Morö backe.
Det har på senare tid dock sporadiskt börjat dyka upp utländska ungdomar som vi spårat till centrala morö backe (lägenhetskvarteren).

Faktiskt ingen dum idé att ladda upp klippen.
Vi kommer att skapa ett youtubekonto och börja lägga upp klipp allteftersom.
Länkar till klippen kommer att publiceras här.
Livestream är nog inte aktuellt just nu, för visst behöver man ha ett visst antal prenumeranter samt visningar per månad för att kunna göra det?
Citera
2023-09-12, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esloveslov
Hemsk historia. I detta fall, så tror jag att din vän måste flytta till en annan bostad, i ett annat område. Att anmäla hjälper uppenbarligen inte, skulle någon åka fast, så skulle ungdomarna eskalera det än mer. Det är ett nytt samhälle i Sverige nu, och detta är det nya normala. Oändligt trist .

Min vän har tänkt tanken på att flytta många gånger.
Problemet är dock att hans villa är ett pågående renoveringsobjekt (han blev ytterligare sjuk mitt under renoveringen vilket gjorde att det i stort sett tog stopp) + att det är en generell bostadsbrist i Skellefteå som gör så att han inte kommer att ha råd att köpa ett hus med lika bra läge (nära till vårdcentral, affärer osv.) för den låga summan han förmodligen får för sitt hus just nu. Dem flesta i Skellefteås villakvarter har renoverat upp sina hus så pass mycket nu att det är i stort sett omöjligt för en ensamstående att ha råd med dem husen.
Citera
2023-09-12, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
Tyvärr är det så samhället fungerar och konsekvenserna är hemska. Se t ex på fallet i Rödeby *). Samhället sätter till alla klutar först när offret försvarar sig. Då finns det rejält med resurser att sätta in. Innan dess görs nästintill ingenting.

Ni får gå till Aftonbladet med detta. Det måste ut till allmänhetens kännedom. Är det något politiker och myndighetspersoner ogillar så är det att få kritik.

Vi har tänkt tanken på att kontakta Aftonbladet och liknade "mainstreammedia" (även alternativ media).
Det har av olika anledningar inte blivit av ännu (främst p.g.a. tidsbrist hos alla oss inblandade.)
Om någon däremot känner att de vill tipsa dem (och potentiellt tjäna en mindre tipssumma) så har vi inget emot det.
Citera
2023-09-12, 11:14
Medlem
Mjälls avatar
Varför är folk emot dödsstraff?

Människor som är värda någonting gör aldrig någonsin såna saker.
Citera
2023-09-12, 11:29
Medlem
Sinraths avatar
Brottsliga svin begår brott dagligen mot en person som samlar högvis med bevis varje gång och måste muta till sig chatloggar m.m. med pengar ur egen ficka, polisen är handfallen.
Teoretisk medborgare som känner sig sviken av samhället "gör upp" med nämnda svin.
Polisen straffar medborgaren till det yttersta inom kort.

Varför är den lagliga lösningen att "stå ut så det eskalerar tills du kan använda nödvärn"? Eller, egentligen bara "stå ut". Inte för att banka dom gula och blå kommer nödvändigtvis få dom att bli rädda och sluta. Vet faktiskt inte om någon situation där det funkat som inte varit från grupper med våldskapital från början.
Citera
2023-09-12, 11:49
Medlem
Kongruensbojds avatar
Jag tror bara vedergällning hjälper.

Några exempel som jag inte rekommenderar men i rent hypotetiskt syfte skulle kunna fungera:

Att kasta sten genom rutan på deras hus, beställa sexleksaker i pappa polisens namn, kasta in hundskit på uppfarten eller direkt på dörren, sno deras cyklar och kasta dem i ett vattendrag, punktera däcken på bilen… och sist av allt skicka smygtagna bilder per post på när deras gullungar gör sina sattyg. Då kanske päronen gör kopplingen.

Men jag är osäker på äktheten i inlägget med tanke på hur outad snubben blir av TS. Fast han kanske gav sin tillåtelse först?
Citera
2023-09-12, 11:49
Medlem
Ett tips kan vara att skaffa en åtelkamera, som monteras upp på lämplig plats. Den borde kunna ge båda ljud och bild från eventuella händelser.

Observera att man behöver tillstånd från markägaren för att sätta upp en åtelkamera på annans mark, och den behöver dessutom skyltas, så att alla i närheten vet att den finns där. Detta är förstås inte görbart i detta fall, varpå monterandet av kameran kommer att vara olaglig. Eventuella bevis kameran samlar in kan möjligen vara bra att _visa_ för polisen, utan att de får en egen kopia. Men när ni samlat in nog med bevis kan ni prata med en advokat och låta denne värdera bevisen från kameran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in