Citat:
Ursprungligen postat av
HMBPTOLEMAJOW
Den välkända varningen. Man ska aldrig bara dra ut lagringsenheten, för då kan det gå käpprätt åt helvete. För mig har det då alltid gått bra och har även hört mig för bland lite folk med glasögon som inte heller drabbats av detta.
Såvida man inte är mitt i att göra ändringar/flytta saker på enheten så tänker jag att risken för skada är minimal. Enda gångerna jag verkligen ejectar (förlåt ordet) är om jag är lite nojig och suttit länge med ett projekt jag är rädd om.
Har du drabbats personligen, eller vet du någon som dragit usb-pinnen och skador uppstått i det digitala mediat?
Är detta som en milleniebuggen-pryl? Kejsaren är naken men man vet ju aldrig hur tokigt det kan gå om man inte spelar med. I värsta fall och så vidare.
För många herrans år sedan drar jag mig till minnes att en kompis kompis drog ur en usb-hdd (ej solid state-disk) och därmed korrumperade den, så ja, det går att åstadkomma skador på datat om man inte gör rätt, speciellt om det är långsammare minnen/diskar man håller på med.