Citat:
Ursprungligen postat av
bofop
Det du säger är att det är bra för samhället om var och en har möjligheten att på egen hand göra allt de kan för att sabotera för sina meningsmotståndare.
Det är inte värdigt en modern demokrati. Att tysta - eller försöka tysta - sin meningsmotståndare på det sätt som CP gör mot TH under förvändning av att bedriva "journalistiskt arbete" och genomföra en "granskning" hör inte hemma i en modern demokrati. Var är allt vurmande för yttrandefrihet nu när det handlar om åsikter man inte håller med om? Samma SD-svans som försvarar koranbrännare borde om de kunde tänka konsekvent även försvara TH:s rätt att hålla en kurs i ett ämne som kan provocera nazister.
Alltså, han har väl inte på något sätt blivit tystad? Det hade väl varit fullt möjligt att fortsätta kursen som vanligt även med CP som elev. Vad jag har förstått störde han inte undervisningen på något sätt.
Vad det här handlar om är, om jag får spekulera lite, att de som går kursen normalt redan är övertygade sympatisörer till skräpet TH saluför som forskning och att det överhuvudtaget är någon närvarande som inte delar de åsikterna ser de som hotfullt och kränkande.
Det är långt ifrån de ideal som skall genomsyra akademin, på den tiden jag själv var i den världen var det rejäla debatter och diskussioner där man kunde stå på helt olika sidor men det var fan ingen som sjukskrev sig för att en elev inte höll med en.