Citat:
Ursprungligen postat av
Dirtydwarf
Vi får ju alla tro vad vi vill. Men relationen mellan usa och Ryssland har väl aldrig varit bättre än då Trump var president? Liksom med Nordkorea och lite andra länder.
Likväl fick han skit för allt när han var president.men ändå har världen aldrig varit stabilare än då han satt där.
Biden är ju som gjord för skapa konflikter överallt tillsammans med uk som polare.
Tror Trump förstår vad kriget i Ukraina verkligen handlar om så jag tror han vill försöka städa upp det som går.
Tror även ryssarna väntar sig det faktiskt.
Trumps har alltid haft ett snett öga till kineserna för corona viruset och att de nu öppet jävlas med usa tror jag retar honom mer. Och att föra ett krig på två fronter klarar usa inte av idag. Kinesen och ryssen och dess allierade är för stora och starka nu.
Sedan är som sagt ryssen försvagad så varför då slösa utrustning och energi på dem när de har halva Asien som fiender snart?
Som vanligt kommer det bli svensken som står för och skriker slava ukraniiii och sedan får sticka med svansen mellan benen när ryssen närmar sig Sverige.
Detta är min teori.
Ryssen har fortfarande bara tagit i Ukraina med silkesvantarna och de har stora trupper kvar att köra på med om de verkligen vill förinta Ukraina.
Tror du att relationen bara handlar om att man träffas och pratar utan att veta vad som sägs?
Trump och Kim Jong-Un jämförde storleken på sina avfyrningsknappar till kärnvapenmissilerna. Nordkorea fördubblade sin arsenal av kärnvapen som svar på att Trump träffade dem för nedrustningssamtal.
Hans hotretorik fungerar bara om han backar upp den med muskler, det blir han tvungen att göra mot Putin. De kommer att eskalera kriget tack vare sina egon.
Det är ryssar som slaktas på slagfälten nu och det sker i en aldrig tidigare skådad takt. De kör in allt utan att ens lyckas att hålla sina defensiva linjer. Normalt ska den defensiva partens dödstal vara betydligt mindre än anfallarens, i Ukraina är det helt omvänt.