2023-09-09, 22:37
Medlem
frozens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Men hur kan det då komma sig att Tv4 tog över C more?

TV4-Gruppen har ägt C More sedan 2008. C More var ju Canal+ innan (som dessförinnan var de klassiska Filmnet kanalerna).
Citera
2023-09-09, 22:50
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Smarta och genomtänkta beslut gör man innan konsekvensen har inträffat.
Jag noterar ett annat friskhetstecken, Tv4 har återinfört den klassiska 4'an som den såg ut på 90-talet, fast dom har placerat den till TV4-play av nån anledningen, det är där krutet ska läggas?. En annan grej som ska läggas till protokollet är att man ändrat sitt förhållande till C-more och allt C-mores material har hamnat TILLBAKA till just Tv4-play som fått den där nygamla loggan, vad är sambandet som jag avslöjat???
Senast redigerad av Crapmagic 2023-09-09 kl. 22:55.
Citera
2023-09-09, 22:50
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frozen
TV4-Gruppen har ägt C More sedan 2008. C More var ju Canal+ innan (som dessförinnan var de klassiska Filmnet kanalerna).
Aha åfan, tack för svar
Citera
2023-09-09, 23:03
Medlem
frozens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jag noterar ett annat friskhetstecken, Tv4 har återinfört den klassiska 4'an som den såg ut på 90-talet, fast dom har placerat den till TV4-play av nån anledningen, det är där krutet ska läggas?. En annan grej som ska läggas till protokollet är att man ändrat sitt förhållande till C-more och allt C-mores material har hamnat TILLBAKA till just Tv4-play som fått den där nygamla loggan, vad är sambandet som jag avslöjat???

En gemensam plattform?
Citera
2023-09-09, 23:04
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
En gemensam plattform?
https://press.tv4.se/post/c-more-flyttar-till-tv4-play Sorry, the page you were looking for could not be found!

Press message not found

Citera
2023-09-09, 23:05
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Det roliga är att filmerna som nu visas i TV4 och på systerkanalen TV4 Film är ungefär samma som visades på Filmnet. Dvs 80-90-talsfilmer som vevas om och om igen.
Citera
2023-09-09, 23:18
Medlem
frozens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Det roliga är att filmerna som nu visas i TV4 och på systerkanalen TV4 Film är ungefär samma som visades på Filmnet. Dvs 80-90-talsfilmer som vevas om och om igen.

Så kan det säkert vara. Jag hade ju Filmnet/Canal+ så jag hade inget behov av att se film på TV4 när kanalen började med det.

Det var Tur-i-kärlek med Adam Alsing eller Fångarna-på-fortet med Erik Blix man tyckte var lite hippt och inne då.
Citera
2023-09-09, 23:30
Medlem
Brolarens avatar
Värdet på TV4:s aktie rasade med typ 70% i juni i år. Lär ju ha med det att göra.
Citera
2023-09-09, 23:30
Medlem
tantrs avatar
Vem kollar ens på TV idag? Man får mer aktuella nyheter genom webbsidor, film och serier är bättre att kolla på streamingtjänster som netflix.

TV är sönderbajsat av reklam. Mer kvalitetid att använda en streamingtjänst.
Citera
2023-09-09, 23:56
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Det är det inte alls, jag ta tv4 film och minns ingen sådan tablå, ge några exempel på sådana 80-90 filmer?
Citera
2023-09-10, 00:43
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantr
Vem kollar ens på TV idag? Man får mer aktuella nyheter genom webbsidor, film och serier är bättre att kolla på streamingtjänster som netflix.

TV är sönderbajsat av reklam. Mer kvalitetid att använda en streamingtjänst.

Jag kan inte förstå hur någon orkar se en hel film på TV4 som då blir sönderklippt samt väldigt lång på grund av all reklam. Hur länge måste man se på TV4 för att se en film som, utan reklamavbrott, är 1h 30min?
Citera
2023-09-10, 00:49
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roppert67
Aha trodde det bara var SVT som sände ut den där? Minns inte att jag sett den på TV4.

Du har nog rätt vid närmare eftertanke. Hade för mig det fanns en som det stod Tv4 på också, men nu hittar jag den inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in