2023-09-09, 14:04
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.G.
#272. Jag får inte igång viedon på dumpen, inte på någon gädda just nu. Kan hunden på bilden i chatten vare Belgisk vallhund/ Malinois? Och bilen en BMW?
Jag vet inte, tror jag släppt mitt tidigare spår, hittade personen på FB och var inte alls speciellt likt. Jag tror vi kan ta gäddans egna uppgifter med flera nypor salt. Det enda jag litar på är att förnamnet är Anders eftersom Sara skriker det efter honom. Resten kan vara rent påhitt. Får nog vänta tills någon i tråden känner igen honom.
Citera
2023-09-09, 14:06
Medlem
Hur många infångade gäddor har tagit sina liv?
Citera
2023-09-09, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Hur många infångade gäddor har tagit sina liv?
Tråden har en sökfunktion, använd gärna den. Men antalet av de män Dumpen konfronterat som sen avlidit, varav tre konstaterade självmord, är fem enligt uppgift.
Citera
2023-09-09, 14:23
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 139
Gädda #272

Jag hittade nyss hans LinkedIn - åtminstone länken till den samt en förhandsvisning av profilbilden på honom, men sidan är borttagen. Står att han jobbar som arbetsledare, vilket han nämner i chatten dessutom.

Rebus:

Förnamn:
Anders (redan etablerat många gånger på dumpen)
Efternamn: Sången "Andersson och ********** och Lundström och jag"

Företag: *****värme är skönt att ha på altanen när man sitter ute kyliga kvällar + nord AB

Han har ett så otroligt vanligt namn (vilket måste kännas lite skönt som gädda när man åkt dit) så jag har inte hittat så mycket mer eller orkat leta, men det där är väl en start.
Hittade fotot på honom och det är absolut han. Däremot kan jag inte hitta en enda person i Linköping som stämmer in (vad gäller hund/bilmodell). Bilen kanske kan vara företagsbil, men hunden borde stå på honom. Finns faktiskt inte så många i Sverige med det namnet och åldern 49 som har hund ens.
Citera
2023-09-09, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Förnamn lär väl vara Anders. Sedan finns följande ledtrådar att gå på:

1. Bor i Linköping (Tannefors)
2. Innehar en hund (ser ut som någon schäfer-variant?)
3. Kör en blå Passat
4. Kallar sig BlondyMalm i chatten, Malm kanske ingår i efternamnet?

Ovanstående punkter är enligt egen utsago, vissa eller alla av dessa uppgifter kan ju vara påhittade eftersom han verkade ganska paranoid. T.ex. så tyckte jag det var någon vit SUV han körde iväg i i videon på slutet.

Ålder är svårt att avgöra. På sista bilden i chatten ser han nästan ut som en kopia av Kristian Luuk, som är 57 år. Jag gissar att hans ålder ligger någonstans runt 48-58. Med dessa uppgifter borde det väl gå luska ut vem han är, genom Ratsit som har ganska bra filtreringsfunktioner där man t.ex. kan filtrera på början av postnummer (t.ex. som gäller för området Tannefors). Klickar man sedan in sig på de filtrerade resultaten bör man kunna se vem av dessa som har hund, och av en ras som matchar med bilden från chatten. Antar att någon i tråden snart vet vem detta är...

Sök på 49 år och bor i Mjölby, där finns en sambo som heter Malm.
Citera
2023-09-09, 14:40
Medlem
Vet man vart robinson-gäddan som suktade efter 3-åriga horläppar håller hus?
Citera
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Räkan
Sök på 49 år och bor i Mjölby, där finns en sambo som heter Malm.
Minsann, där har vi nog kopplingen till Malm. Vad vidrigt av honom att ragga upp barn med sin sambos efternamn i sitt nickname.
Citera
Avslutad
Citat:
Hittade fotot på honom och det är absolut han. Däremot kan jag inte hitta en enda person i Linköping som stämmer in (vad gäller hund/bilmodell). Bilen kanske kan vara företagsbil, men hunden borde stå på honom. Finns faktiskt inte så många i Sverige med det namnet och åldern 49 som har hund ens.
Är han inte skriven i Mjölby månne? Stod då på hans Linkedin.
Citera
2023-09-09, 14:50
Medlem
139s avatar
Citat:
Minsann, där har vi nog kopplingen till Malm. Vad vidrigt av honom att ragga upp barn med sin sambos efternamn i sitt nickname.

Den 24-årige killen (sonen?) som bor på samma adress förekommer på Lexbase såg jag nu, men kan inte se anledningen. Är väl dock helt ointressant i sammanhanget förmodligen.
Citera
2023-09-09, 15:24
Medlem
jabberwoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 139
Den 24-årige killen (sonen?) som bor på samma adress förekommer på Lexbase såg jag nu, men kan inte se anledningen. Är väl dock helt ointressant i sammanhanget förmodligen.

Och det är alltså #272 vi talar om här. Ser att även en 17-årig flicka (gemensam eller sambons dotter) bor på adressen. Undrar om han utnyttjat henne för att uppfylla sina fantasier? Tänker på genren ”stepdaughter” som toppar porrsajterna.
Citera
2023-09-09, 16:25
Medlem
139s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabberwok
Och det är alltså #272 vi talar om här. Ser att även en 17-årig flicka (gemensam eller sambons dotter) bor på adressen. Undrar om han utnyttjat henne för att uppfylla sina fantasier? Tänker på genren ”stepdaughter” som toppar porrsajterna.

#272 yes.

Det känns alltid lite extra skevt när man ser att en gädda har dotter/styvdotter i väldigt ung ålder som de bor ihop med. Att de liksom aktivt söker sex av någon som är i deras unges ålder eller lägre. Behöver ju inte betyda nåt, men man undrar ju vad som försiggår i deras hjärnor i och med att de uppenbarligen inte har samma spärrar som oss andra.
Citera
2023-09-09, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jabberwok

#272: Det är verkilgen inte klarlagt någon identitet ännu. Google visar nästan aldrig rätt profilbild från en LinkedIn profil. Och anhöriga ska vi alltid lämna utanför ändå.

Han verkar bo själv, det var inga konstigheter att träffa någon och ta hem, eller vara borta med.
Senast redigerad av L.G. 2023-09-09 kl. 16:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in