2023-09-08, 15:00
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Sakta börjar gemene ryss att inse att de blivit paria för sina gamla lydstater. Undrar vad gemene ryss på gatan tycker om sina nya vänner de fått istället? En semester i Nordkorea nästa år kanske kan vara något för de ryska patrioterna om de nu inte kan vara utan sitt Z hakkors.

Putte verkar ha gjort en Peter Den Store fast tvärtom. Rysslands rykte internationellt har störtdykt till rekordlåga nivåer och vi har knappt börjat ännu. Sällan eller aldrig har vi sett en ledare som arbetar mot sitt eget folk på detta sätt, i sina försök att uppnå sina naiva pojkrumsdrömmar.

Putte Den Lille blir hans eftermäle.
Citera
2023-09-08, 15:01
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Jo, det klart att det blir lite av en genarilisering. Jag påstår inte att alla ryssar mangrant tänker så. Däremot vidhåller jag att många västerlänningar, särskilt amerikaner, har stora svårigheter att förstå hur man tänker i andra kulturer. Man tror att alla egentligen är likadana. Hela den misslyckade svenska invandringspolitiken beror tex på att svenskarna fattar nada. När svensken vill ha fler instegsjobb för att få ut de somaliska kvinnorna på arbetsmarknaden, så står det klart hur lite han förstår... USA:s interventioner i mellanöstern vittnar inte heller om någon större förståelse för hur folken därborta fungerar. We shall bring freedom and democracy... Yeay right. Tillbaka till skolbänken, era idioter. (Det här betyder ju inte att freedom och democracy skulle vara dåligt, bara att man inte fattar hur tankegången går och vad prioriteringarna är i mer traditionella samhällen).

En anledning till att ryssarna ser kriget som existentiellt är just att de levt förslavade i 800 år. De har ingenting, ingen frihet, de är inte ens respekterade av sin egen regim. Det enda de upplever att de har är sin identitet och "sitt" land. Det är likadant i Kina, ett land som misshandlat sin befolkning i 4000 år. Man kan tycka att medelkinesen inte borde vara så värst stolt över sin kultur, men så är det ju inte. Tvärtom...

Nationalkänslan och känslan av folklig, kulturell och etnisk gemenskap är som svagast i väst och kanske allra svagast i ett land som Sverige. Tror man som svensk att ryssarna tänker likadant så är man ute och cyklar.

Du har en del bra och goda analyser!
Jag håller inte med .
Om vi håller oss till Ryssland ( att somalier inte vill arbeta stämmer ju men det blir ju väldgt offtopic)
jag känner en del ryssar, pratat med många och kan inte hålla med om att de är mer nationalistiska och har mer gemenskap, tvärtom faktiskt.
Det syns ju också tydligt i alla dessa framtvingade uppträden av betalda hjon som " hyllar putin".
Nationalismen och den kulturella sammanhållningen är mycket skör och saknar nästan helt djup, ryssar är också mycket osolidariska mot sina egna.
De är förvisso medvetna om att de behöver sitt land , mest grundat i en känsla av enorm underläge mot väst och Europa.
Det är dags för ryssen att fatta sin roll i världen, eller så får dom fortsätta kriga och dras ner i ett skithål.
Senast redigerad av GustavAnder 2023-09-08 kl. 15:05.
Citera
2023-09-08, 15:04
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
SVERIGE har valt att begränsa yttrandefrihet?
Sverige placerar sig på TOPP FEM I VÄRLDEN gällande yttrandefrihet ditt ryssmongo.
Ryssland placerar sig i nedre tredjedelen i världen.
Jag bryr mig inte om dina PK-mätningar vatnik.

De begränsningar som införts i Sverige har ytterst syftat till att skydda så kallade minoriteter på det egna folkets bekostnad. Alla vet detta och att människor förlorat sina jobb efter att ha kritiserat den massinvandring som ni 98-procentare har röstat in är allmänt känt.

Vidare vad gäller yttrandefriheten så kan vi ju se hur det står till med den i demokratins högborg Ukraina:

Western MSM Reports On Kiev's Destruction Of Russian Literature - Even Host Seems Uncomfortable

https://www.bitchute.com/video/F2k0CmabeMtQ/
Citera
2023-09-08, 15:04
Medlem
Citat:
Vad är dessa 100.000 krigsbrott? Är det i Ukraina? Annorstädes? Var? När? Hur?
Gäller samma regler för tex USA?

Har du bott under en sten sedan den 24/2- 2022? Hur i helvete är det möjligt att du inte är medveten om de otaliga krigsbrott som Ryssland begått sedan dess?

Lille Putin är t ex efterlyst i 133 länder på grund av motsvarande krigsbrott.
Citera
2023-09-08, 15:06
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm

De begränsningar som införts i Sverige har ytterst syftat till att skydda så kallade minoriteter på det egna folkets bekostnad. Alla vet detta och att människor förlorat sina jobb efter att ha kritiserat den massinvandring som ni 98-procentare har röstat in är allmänt känt.

Vidare vad gäller yttrandefriheten så kan vi ju se hur det står till med den i demokratins högborg Ukraina:

Western MSM Reports On Kiev's Destruction Of Russian Literature - Even Host Seems Uncomfortable

Det är lätt att leva om man inte bryr sig om vare sig sanning eller verklighet. Är du hög just nu?
Varför ska du titta på Ukraina när du kan titta på kloaklandet ryssland som du älskar så?
Citera
2023-09-08, 15:07
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Putte verkar ha gjort en Peter Den Store fast tvärtom. Rysslands rykte internationellt har störtdykt till rekordlåga nivåer och vi har knappt börjat ännu. Sällan eller aldrig har vi sett en ledare som arbetar mot sitt eget folk på detta sätt, i sina försök att uppnå sina naiva pojkrumsdrömmar. Putte Den Lille blir hans eftermäle.

Ja Peter den store är hans idol men Peter öppnade landet för omvärlden och försökte bli så Europeisk som möjligt, därför flyttade han t.o.m. huvudstaden västerut med sjöförbindelser till omvärlden.
Citera
2023-09-08, 15:07
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:

Jag tror du har missförstått betydelsen av Vatnik men gulligt att du gråter krokidiltårar över rysk litteratur om det nu ens har inträffat.

Rysslands erövringskrig som skulle göra Ryssland great again är en superflopp och leder istället till avryssifiering. Vem kunde ha anat?
Citera
2023-09-08, 15:12
Medlem
Thelonegunmans avatar
Soptippen Ryssland brinner varje dag numera.

Här är en rejäl brand i Moskva. Lite otydligt om vad som brinner men finfina lågor är det.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1700020311050080749

samt "Russian media report that the largest microelectronics factory in Russia is on fire."

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1699871606955196562
Citera
2023-09-08, 15:15
Medlem
Citat:
Förstå att jag skiter fullständigt i vad ditt utländska modeord betyder och att jag applicerar det på dig ändå, vatnik. Den avryssifiering du talar om är heller inget nytt, det har pågått ändå sedan statskuppen 2014.

Intressant att det fortfarande finns vidriga ryssjävlar som du som försvarar Rysslands våldtäkt av Ukraina. Din mor måste skämmas över sin lille vatnik-son.
Citera
2023-09-08, 15:16
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Otroligt att DU av alla påpekar känslostyrning, du som är fullkomligt emotionellt rubbad med alla dina påhopp och svordomar SJÄLVINSIKT!
(Ursäkta, jag kunde inte låta bli att falla in under trams/OT, det var fanimej helt omöjligt just här och nu)
Det är ju dessväre det enda språk ni förstår. Kanske hade ni fått ett annat bemötande ifall ni vatniks hade bemött en med folkvett från början. Men nu är det så att ni får skit tillbaka.

Du kan tycka vad du vill om det.
Citera
2023-09-08, 15:17
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Jag blandar in USA därför att USA är det land på planeten som start flest krig och dödat flest civila det senaste 50 åren. Om folk tycker det är skillnad på krigsbrott begångna av ryssar eller amerikaner så tycker jag det är viktigt att poängtera.

Vill man hålla Ryssland till svars för begångna krigsbrott, samtidigt som har överseende med USA:s, så tycker jag det blir konstigt. Om jag fick välja mellan att bli bombad av USA i Irak eller Libyen eller av Ryssland i Ukraina så vet jag inte vad jag skulle välja. Är det bättre att bli dödad av amerikanska bomber? Ädlare, kanske? Jag ser det inte så.

Kriget i Ukraina hade kunnat undvikas helt. Det är min åsikt. Man vill gärna tro att krig löser problem, men jag tycker sällan det är på det sättet. Nu är katten ute ur lådan, så nu är det försent. Och jag står för den extremt kontroversiella åsikten att det vore bra att stoppa det här kriget nu.
Du får gärna bidra med en källa till det fetstilta. Har USA dödat fler civila än exempelvis de röda khmererna? Jag tror ingen gillar USA krig eller interventioner men det är milsvid skillnad mot Ryssland som är mer att jämföra med Hitler-Tyskland i sina brott mot internationell lag och folkrätten. Det blir lite luddigt när ni kommer med så svepande påståenden för att ge Ryssland frikort att invadera länder
och det är precis vad Ryssland vill.
Citera
2023-09-08, 15:18
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Tror det finns många, särskilt Krymtatarerna, som inte håller med om din historieskrivning. Det stämmer att det finns många ryskspråkiga på Krym men det ryska inflytandet har grundlagts på ryssens sedvanliga vis, d v s genom krig, erövring, förtryck och grövsta möjliga etniska rensning (bl a Stalin var en hejare på etnisk rensning av Krymtatarer). Krym har nu sedan länge tillhört Ukraina och det har till och med godkänts av Ryssland självt. Tills Putler ångrade sig 2014 och illegalt annekterade området.

Om Krymtatarer se t ex: https://sv.wikipedia.org/wiki/Krimtatarer

Ingen vill egentligen "krossa Ryssland". Det enda vi begär är att ryssen håller sig inom sina internationellt erkända gränser, slutar med sitt intrigerande och mördande/ lönnmördande samt allmänt otrevliga mobbaruppträdande. Kan de kanske vara som vanligt folk? Är det för mycket begärt? De har nu visat sig vara genuint opålitliga och storhetsvansinniga men vill de backa från detta så är de välkomna att börja med det. Det kommer så klart ta lååååång tid innan någon vågar lita på dem igen men ju snabbare de påbörjar en förändring desto bättre för deras eget land.

I princip håller jag med. Problemet är ju att Ryssarna ser Krim som en del an Ryssland och att dom som bor där sedan generationer tillbaka är Ryssar. Att Krim blev Ukrainsk var inget problem så länge
Ukraina var en del av Rysslands intressesfär. Som Vitryssland.
Det var ju först när Kiev klippte banden med Ryssland som det blev problem.

Det är det ledande skiktet i Ryssland som är problemet. Vanliga ryssar skiter i kriget så länge dom inte
drabbas. precis som att vanliga ryssar är totalt ointresserade av politik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in