Kriminaliteten var en gång I tiden hederlig där tuffa grabbar stod upp för sig själv, nu är det bara äckliga hjärndöda som manipulerar små barn att skjuta andra. ÄCKLIGT! Alla borde bojkotta kriminella! Tjejer Speciellt! Det är inte coolt och vara kriminell längre. BOJKOTTA DETTA SKITLIV
Off topic: Jaja, starta en skvallerteåd om skabbräven istället. Där kan ni skvallra om hans sexuella preferenser, etniska bakgrund, familj, fru, barn osv.
On topic: hur lång tid tills vi kan få reda på namnet på åtminstone den myndige av utförarna? En av dem ska väl vara 19 enligt uppgift? Eller är det bara en trådsanning?
Vart går gränsen att mörda en gängmedlems föräldrar till att mörda en gängmedlems barn? Känns som den inte är långt borta.. Den här nivån på våld i vårt en gång trygga land är inte värdig. Borde bli en granskningskommision så att politiker och makthavare får ta ansvar.
Så självklart kommer de att börja mörda sina rivalers barn snart om det inte redan hänt. Som Ulf Kristersson sade, det kommer bli värre innan det blir bättre.
Tänker på det "misslyckade" rånet tidigare på söndagskvällen.
Har dessa två "övnings-skjutit" innan mordet eller är det bara en slump
att det skjutits i närområdet bara timmar innan mordet?
Kan tom det "offret" varit ngn i den nu drabbade familjen eller misstagits för det?
Tror inte det är någon omöjlighet att det hänger samman. Enligt UNT har åtta av sommarens dåd koppling till honom.
Citat:
En 27-åring från Gottsunda har hamnat på kollisionskurs med Räven från Uppsala, uppger en poliskälla. Det påstås vara grunden till en rad grova brott som inträffat i Uppsala sedan mitten av juni.
– Det handlar om sammanlagt åtta händelser, bland annat flera skjutningar. Alla hänger samman med de motsättningar som uppstått mellan de här två personerna och deras anhängare, säger en poliskälla till UNT.
Nog för att jag är emot kriminalitet och våldsdåd oavsett, men att dom börjat gå på anhöriga tycker jag är fruktansvärt obehagligt.
Tror inte det är någon omöjlighet att det hänger samman. Enligt UNT har åtta av sommarens dåd koppling till honom.
Nog för att jag är emot kriminalitet och våldsdåd oavsett, men att dom börjat gå på anhöriga tycker jag är fruktansvärt obehagligt.
Det du citerade från UNT kopplar ju även en annan sak till detta som jag länkar nedan då det hände i just Gottsunda annars försöker jag hålla mej till det som gäller denna tråden.
Vi har Uppsala-kurder som krigar mot andra Uppsala-kurder och det tycker jag är jättetrevligt.
Handlar det om att någon försöker med ett maktövertagande av organisationen? Eftersom räven Rawa inte kan röra sig utanför Turkiet så har någon sett det som en svaghet och provat ta över. Är det ett möjligt scenario? Om någon lyckas ta över så kommer Rawa pga sin frånvaro förlora allt.
Må dom skjuta ihjäl varandras horor till mödrar varje dag.
Det har ju florerat ett annat namn i tråden sedan starten men kan det var Knogis och Räven som har intern konflikt mer varandra? Knogis är väl 27 år och har haft flertal dåd riktade mot sig eller anhöriga senaste månaderna.
Vi har Uppsala-kurder som krigar mot andra Uppsala-kurder och det tycker jag är jättetrevligt.
Handlar det om att någon försöker med ett maktövertagande av organisationen? Eftersom räven Rawa inte kan röra sig utanför Turkiet så har någon sett det som en svaghet och provat ta över. Är det ett möjligt scenario? Om någon lyckas ta över så kommer Rawa pga sin frånvaro förlora allt.
Må dom skjuta ihjäl varandras horor till mödrar varje dag.
Ja för det har ju funkat hittills? De som krigat mot räven har blivit klippta en efter en, man kan inte kriga mot en aktör som har oändligt med pengar och vapen. Man behöver inte vara närvarande för att styra, allt du behöver är en telefon. Killen styr säkert 80-90% av narkotika marknaden med hjälp av carteller från latin amerika, vem ska kriga mot det? Nej det är en intern konflikt 100%
Så självklart kommer de att börja mörda sina rivalers barn snart om det inte redan hänt. Som Ulf Kristersson sade, det kommer bli värre innan det blir bättre.
Vi har tagit djävulen i båten.
Fast det är väldigt sjukt att börja döda kriminellas barn. Särskilt då majoriteten inte ens har hand om sina barn eller bryr sig särskilt mycket på djupet. Tror de flesta står närmare sina mödrar än vad de gör med sina avkommor.
Att det alltid funnits hot mot familjemedlemmar och även att nog en hel del gjorts för att straffa kriminella glömmer många bort. En viss hederskodex har ju förekommit men inte bland alla och den har endast handlat om att upprätthålla någon form av ordning. Lite regler men givetvis har angrepp mot familjemedlemmar alltid förekommit.