2023-09-08, 13:32
Medlem
Q.Anderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Lyckad 3-dagars fiske expedition till Krim, "avancerar" rakt in eldfällor med högar av ukrainska lik och kommande nya mobiliserade brigader av halta och lytta.

Haha, snacka om att projicera sitt misslyckande på andra. Hur går det med offensiven mot Kiev och ”vi kan ta Ukraina på två dagar i krig”?

Ingen har sagt att Ukrainas motoffensiv skulle gå snabbt. Det är bara ryssar som lovar vad de aldrig kan hålla.
Motoffensiven kan i teorin pågå hur länge som helst, till dess att archer kan nå Moskva. Målet är inte att befria områden snabbt, utan att nöta ner er ryssar så motståndet blir enklare. 600 döda orcher om dagen blir helt underbart på sikt. Får gärna pågå tills ni är utdöda.

Imponerande ändå att ni ryssar inte kan slå tillbaka då, om alla Ukrainare dör i offensiven. Har ni problem med stubbar eller traktorer? Eller vad är problemet?
Citera
2023-09-08, 13:33
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oz007
Den enda offensiv ni lär få se, är lille Zelenskiy som ständigt avancerar i väst om mer pengar att förskingra.
Korrupt som hans släkte är, så förvänta er inget annat än regeringars försämrade ekonomier pga alla riktade stöd till något som kommer att ebba ut i någon form av uppgörelse mellan de två dvärgarna putin & zelenskyi.
Och våra skattemedel försvinner i fickor som inte var avsedda för dessa stöd.

https://rumble.com/v2zs3r0-a-scott-ritter-investigation-agent-zelensky-part-1.html

https://rumble.com/v30nd8w-a-scott-ritter-investigation-agent-zelensky-part-2.html
Sverige är inte ens med på topp 10 i donationer till Ukraina. Vi kan SÅ mycket bättre!
Någon som minns filmen på när de hängde Saddam? Puttes dag närmar sig, Slava Ukraini!
Citera
2023-09-08, 13:35
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Musk har ju haft flera samtal med Putin och även hävdat:

All Putin wants is peace

Elon Musk torgför Kremls narrativ på sin plattform. Den saker är tydlig. Det är också därför han får beröm av dåren Medev eller vad fan fyllot heter. Det är också så att han räddade lögnaren tillika Putinisten Carlson Tucker efter att denne fått sparken av Fox för sin subversiva verksamhet, och gett honom en plattform på Twitter. Nu använder ju Tucker sin rätt till yttrandefrihet, vilket han ska göra, men det kan ändå vara värt att notera vilka det är som söker sig till Elon Musk. Även folk från WEF, som Musk säger sig vara emot, anställer han.

Han torgför även den "gröna omställningen" och får statliga pengar för detta, något som skulle göra Kina till världens supermakt. De är 10 år före oss i elbilstillverkning samt äger 80% av de jordartsmetaller som krävs för att tillverka bilarna, batterierna, solcellerna och vindturbinerna. Det är mycket tydligt att Ukrainas existens väger ganska lite jämfört med detta. Ironiskt nog är Kina undantagna från klimatmålen. Vi krymper, de växer. Knappast en slump.

Sannolikt var det därför han köpte skiten. För att marknadsföra Kina och Ryssland, och deras globala maktövertagande. Är det verkligen en slump att förvärvet skedde samma år som det största kriget sedan andra världskriget bröt ut? Kanske, kanske inte...
Senast redigerad av TotalWar 2023-09-08 kl. 13:45.
Citera
2023-09-08, 13:36
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
https://twitter.com/laowaiaround/status/1699973178372903055?s=20

Rysk general i en öppenhjärtig intervju förklarar att Ukraina bara är början och sedan står östeuropa på tur.

🇷🇺 General Andrei Mordvichev interview:
- The war will take a long time. There is no point in talking specific dates... If we talk about Eastern Europe, what we have to do - of course it will take longer...
- Is 🇺🇦 just a stage?
- Yes, exactly. It's just the beginning.

Ser att lite Kreml-tomtar surrar runt med mongosmileys här som vanligt. Vad tycker ni om en potentiell utökning av Rysslands krig. Kommer ni klappa händerna om Ryssland av någon anledning utökar SMO till WW3? Hybris verkar iaf vara en rysk egenskap och specialitet tillsammans med idioti och självömkan.

Som Wilderäng skrivit många gånger: "Detta visar hur farligt Ryssland är och varför vi denna gång efter att landet besegrats inte får falla i fällan att utropa eviga freden och nedrusta. För Ryssland kommer anfalla igen. Frågan är bara när, var och hur."
Sanslöst, det här anuslandet måste frysas ut från Europa för evigt.
Citera
2023-09-08, 13:36
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Jag tror du har helt rätt. CIA lyssnar på allt.

Men å andra sidan måste både du och jag ta en funderare på om det är värt ett kärnvapenkrig
för att återta Krim ? Jag tror inte Ryssarna släpper krim utan en atombomb eller två.

Krim kommer att bli den stora frågan, det tror jag också. Ryska atombomber.., vet inte med det.., för det visar även att Putin har totalt tappat kontrollen då.., och är i "uncharted waters". Möjligt även med en kupp i Moskva innan dess.

Han borde avgå, vore billigast för Ryssland då. Leva i exil på något av sina herrgårdar.
Citera
2023-09-08, 13:41
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:

Men å andra sidan måste både du och jag ta en funderare på om det är värt ett kärnvapenkrig
för att återta Krim ? Jag tror inte Ryssarna släpper krim utan en atombomb eller två.
Precis. Ryssarna tycker inte heller att Krim är värt ett kärnvapenkrig så de kommer inte att använda kärnvapen för att rädda Krim. Det största misstaget av alla är att gå på Putins bluff om användning av kärnvapen och foga sig efter vad han kräver. Än så länge har flera röda linjer passerats och fortfarande ser vi inte en tillstymmelse till användninga av kärnvapen.
Citera
2023-09-08, 13:43
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det tar inte bort det jag hävdar : Jänkarna i Washington visste om Musk`s samtal.., och lät honom släcka starlink där och då.

Jag håller med dig. Man får inte glömma att Musk är privatperson, och om han utan vetskap hos Amerikanska myndigheter involverat sig med Putins regim på ett sätt som innefattar kontakter med främmande makt och utmynnar i direkta fördelar för Ryssland, så hade Musk suttit riktigt illa till om och när hans underhandskontakter med Kreml avslöjats.
Citera
2023-09-08, 13:50
Medlem
Citat:

Är noll rädd för ryssens återkommande kärnvapenhot. Tomma tunnor skramlar mest. Dessutom har pappa Xi i Kina sagt nej till kärnvapen så bryter Putler mot det är han rökt i Kinas ögon. Utan Kina på sin sida faller Ryssland ihop totalt.

Överhuvudtaget skulle ingen i omvärlden förlåta användande av kärnvapen och en sådan bomb skulle brännmärka Ryssland för evigt. De vill ju liksom inte få stopp på en galen diktator typ Hitler utan skulle i så fall bomba enkom för att erövra land. Finns inget hjältemodigt med det. Ryssarna är dåraktiga men där går nog gränsen. Under inga omständigheter kan vi leva kommande decennier med ett ständigt aggressivt och hotande Ryssland. Vi har fått nog nu. Bomb eller inte, de ska stoppas nu!
Citera
2023-09-08, 13:50
Medlem
Thelonegunmans avatar
Märkligt nog finns det någon slags herreras-mentalitet i Ryssland.
Här är det en z-fascist som beklagar sig över att han inte får åka in i Kazakstan för att han har ett ryskt hakkors Z på bilen. haha.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1700066777470824668

Man kan ju iaf ge den ryska grisen tummen upp för att han lägger upp en kloagovideo över hur utfrysta de är. Ryssen status är bajs, med superfientliga grannländer i väst och -stanländerna markerar också mot den ryska fascismen.

"What happens? Our Russia is being oppressed everywhere.", "Why should we be bullied, damn it"
Citera
2023-09-08, 13:56
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Precis. Ryssarna tycker inte heller att Krim är värt ett kärnvapenkrig så de kommer inte att använda kärnvapen för att rädda Krim. Det största misstaget av alla är att gå på Putins bluff om användning av kärnvapen och foga sig efter vad han kräver. Än så länge har flera röda linjer passerats och fortfarande ser vi inte en tillstymmelse till användninga av kärnvapen.
Ryssland har både kärnvapen och en doktrin för dess användning. Utmana det och se vad som händer.
Citera
2023-09-08, 14:00
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Ryssland har både kärnvapen och en doktrin för dess användning. Utmana det och se vad som händer.
Menar du röd linje nummer... 1? 2? fan vi är ju på röd linje 11 eller 12 nu. Ligger kärnvapen på plats.. 13 kanske?
Vi har lärt oss allt om er "doktrin". Tack.
Citera
2023-09-08, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Det är uppenbart att du sympatiserar med ryssland, ser du inte det själv?
Nej, ingen av oss behöver sätta sig in i hur motståndaren tänker. Detta är en uppgift för Ukraina och stridande personal att göra.
Vi i Sverige har ända sedan barnsben fått lära oss att Ryssen är opålitlig. Nu har vi fått bevis på det.
Är du uppvuxen i Sverige så vet du vad jag pratar om.

Trots att väst är i allra högsta grad inblandade genom att man skickar krigsmateriel för miljarders miljarder och det finns en reell risk att det eskalerar till kärnvapenkrig, så skall vi alltså ändå inte sätta oss in i hur motståndaren tänker... Ja, för mig är detta en fullständigt idiotisk position, men jag tvingas acceptera att 90% av nutidssvenskarna tänker på det sättet.

Självfallet delar jag uppfattningen att ryssen är opålitlig, men jag ser fortfarande inte varför det skulle vara en bra idé att ha som strategi att inte förstå varför fienden gör som han gör.

Jag är uppvuxen i Sverige så jag vet vad du pratar om. Men jag är också utflyttad (ibor inte hos "Putler") sedan ett kvartssekel, så jag kan också se på svenskarna ifrån ett utifrånperspektiv. Min slutats: Dagens svenskar är dåliga på att tänka, stolta över att vara känslostyrda och okunniga. Känner du igen dig i den beskrivningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in