2023-09-08, 10:33
Medlem
TeamAbruptos avatar
Här är det mycket vinklade TV4-inslaget för den som har missat.

https://twitter.com/ErikNille/status/1699902333096956184
Citera
2023-09-08, 10:38
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Som jag skrev så är jag inte ett fan av TH. Men det hindrar mig inte att tycka att CP:s sätt att uttrycka sin uppenbara aversion mot honom är helt åt helvete.
För mig handlar det om att TH faktiskt sprider rasistiska och nazistiska narrativ på ett svenskt universitet. Oavsett metoderna, så är det förstås bra att det uppmärksammas och dessutom helt åt helvete att det får förekomma förstås.

Jag är övertygad att om det var tvärtom, att CP hade en kurs där han spred åsikter om att judarna bör utrotas som folk för att de är mer framgångsrika än andra, så skulle du inte kritisera TH om han hade använt samma metoder som CP, vad de nu faktiskt bestått i, vilket man inte riktigt verkar kunna precisera.
Citera
2023-09-08, 10:39
Medlem
Q6s avatar
Tobias som drivs av hat borde känna sig hemma i sällskap av någon annan som drivs av hat.
Citera
2023-09-08, 10:50
Medlem
ConnyJonssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Skulle du ha samma åsikt om det var en föreläsare som menade att man borde utrota judar som folk, bara för att de var mer framgångsrika än andra, blir min fråga då.
Skulle man gå till attack mot någon som granskade honom, för att deltagare och föreläsaren blev illa till mods.

Javisst, varför inte. Om en sådan kurs hade accepterats av den akademiska världen och aktivt indoktrinerat studenter hade det varit i allas intresse att den infiltrerats och exponerats för vad den är, snarare än att eventuellta granskare skulle hängas ut som onda och att locket läggs på.
Citera
2023-09-08, 10:50
Medlem
Verkar som att vissa tycker att man kan behandla meningsmotståndare/personer som man inte gillar hur som helst.

Christian verkar onekligen vara en jobbig jävel och är väl självklart att han inte pallar hålla en kurs när han närvarar. Vill han snacka med Tobias så får han väl kontakta Tobias, vilket han gjort och då har Tobias all rätt att inte vilja ta det snacket. Är ingen universal rättighet att få intervjua vem man vill.

Trådstarten och rubriksättningen är också helt jävla usel. Aftonbladet-nivå på det hela.
Citera
2023-09-08, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAbrupto
Här är det mycket vinklade TV4-inslaget för den som har missat.

https://twitter.com/ErikNille/status/1699902333096956184

Fy fan för Tv4, ingenting om hans vidriga bakgrund utan målar ut Tobias som en vanlig lärare och expogrundare.
Det finns ingen neutralitet i Sveriges media.

Att dom målar ut en journalist så här är vidrigt. Men vänster brukar göra det så fort högern vill granska då trycker dom på att dom blir förföljda.
Skulle man hålla på så här mot journalister så får man lägga ned vartenda media då är det bara för dom granskade att undvika journalister och sen klaga på att dom blir förföljda.

Om han inget fel gör så vad är han rädd för.
Citera
2023-09-08, 11:11
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Fy fan för Tv4, ingenting om hans vidriga bakgrund utan målar ut Tobias som en vanlig lärare och expogrundare.
Det finns ingen neutralitet i Sveriges media.

Att dom målar ut en journalist så här är vidrigt. Men vänster brukar göra det så fort högern vill granska då trycker dom på att dom blir förföljda.
Skulle man hålla på så här mot journalister så får man lägga ned vartenda media då är det bara för dom granskade att undvika journalister och sen klaga på att dom blir förföljda.

Om han inget fel gör så vad är han rädd för.

Expo förnekar att Tobias Hübinette var med och grundade Expo. Det är bara Hübinette själv som tror det. Och Robert Aschberg har sagt att han inte skulle stödja Expo om Tobias Hübinette var med.
Citera
2023-09-08, 11:13
Medlem
Citat:
Rasisten och svenskhataren Tobias Hübinette har sjukskrivit sig från Karlstads universitet. Inte för att han har blivit sjuk utan för att en av studenterna är journalisten Christian Peterson.

"I onsdags gick ett mejl ut till flera anställda vid Karlstads universitet. Avsändare var Andreas Nyström, prefekt vid Institutionen för språk, litteratur och interkultur, som inledde:

Som många av er känner till har vi en komplicerad situation på kursen IKGA29 Interkultur: Ras och vithet i Sverige, där en högerkonservativ och nationalistisk nätprofil är student. Nätprofilen har valt att gå kursen för att – som han själv säger – granska den och även läraren (Tobias Hübinette). Målet är någon form av dokumentär/nätvideo om Tobias och om kursen. Nätprofilen är mycket aktiv i sociala medier där han skriver nedsättande om kursen, kursens studenter och om Tobias”."

Tobias håller inte fast vid "allas lika värde" utan blir så irriterad på att Christan ska gå hans kurs "ras och vithet". Han tål inte att bli granskad.

"I somras ansökte Tobias Hübinette om kontaktförbud gentemot Christian Peterson. I över ett års tid hade Peterson då, enligt Hübinette, bombarderat honom med sms och telefonsamtal.

Peterson har begärt ut forskarens mejl och publicerat dem på Twitter, samt skrivit en rad inlägg i sociala medier om Hübinette med återkommande anspelningar på forskarens asiatiska ursprung – emojis med sushi, buddhisttempel och uttryck som ”sensei Hübinette”. Peterson besökte även Karlstads universitet i våras för att leta efter Hübinette och filma med drönare på universitetsområdet.

Begäran om kontaktförbud avslogs i somras.

Nu har universitetsledningen vidtagit flera åtgärder. Tobias Hübinette är sedan ett par dagar sjukskriven, och har inte längre ansvar för kursen."

https://www.dn.se/sverige/avhopp-och-sjukskrivning-nar-hogerradikal-aktivist-gor-content-av-universitetskurs/

Det som är ironiskt är att det är pissfittan Niklas Orrenius som skrivit artikeln - "journalisten" som trakasserat äldre tanter för att de vågat kritisera massinvandringen och gjort hembesök och knackat på rutor - den journalisten blir alltså förvånad när någon begär ut offentliga handlingar.

https://twitter.com/AssarChristian/status/1699783518635835479

På twitter hävdar sensei Hübinette att det är Christian som förstört hans kurs.

"Intervjuad om att den högerradikale ”journalisten” Christian Peterson förföljer och är besatt vid mig samt att han har förstört en av mina kurser vid Karlstads universitet vilket har resulterat i att jag är sjukskriven och att studenter har hoppat av,"

https://twitter.com/TobiasHubinette/status/1699773566294622677

Ska det verkligen vara så enkelt för en rasistisk lärare som Tobias Hübinette att sjukskriva sig när han får en student han inte tycker om - en student som är journalist? Jag tycker inte det är rimligt.

Snarare denne Christian Peterson som verkar vara en störd person.
Citera
2023-09-08, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Expo förnekar att Tobias Hübinette var med och grundade Expo. Det är bara Hübinette själv som tror det. Och Robert Aschberg har sagt att han inte skulle stödja Expo om Tobias Hübinette var med.

Oj, det där var nyheter för mig och jag mailade Expo för 10-15 år sen och frågade dom om detta och dom förnekade inte att han var en av grundarna.

Låter ju jättekonstigt att Robban skulle bojkotta just Tobias när han bildar företag med flera andra Afa ledare.
Citera
2023-09-08, 11:18
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Snarare denne Christian Peterson som verkar vara en störd person.

Kan du utveckla? Vad exakt består hans stalking av? Har du tillgång til sms eller annan värdefull information?
Citera
2023-09-08, 11:19
Medlem
Citat:
Ska det verkligen vara så enkelt för en rasistisk lärare som Tobias Hübinette att sjukskriva sig när han får en student han inte tycker om - en student som är journalist? Jag tycker inte det är rimligt.
Varför inte? Problematiska och stalkande/terroriserande studenter förekommer ju vid alla större läroverk, varje år? Det ingår i normala rutinen.

Jag ser ingenting i TS-artiklarna som motsäger att Christian Peterson kan ha klassiskt stalker-beteende t.ex.

Det finns policys och regelverk runt såna företeelser på varje stor skola och institut, men man måste ofta invänta viss process t.ex. resultat av utredningar från socialtjänst, polis eller andra myndigheter, ha samtal och överläggningar med samtliga involverade, innan man kan ta aktiva och långvariga beslut som blir korrekta, relevanta och funktionella. Att viss personal avlägsnas för en kortare tid, för att inte förvärra läget än mer (för både sig själva och skolan och andra omkringliggande faktorer), medan man genomför sin process, är högst relevant och inte alls ovanligt.

Om inte sjukskrivning är lämpligt så kan universitetet även bevilja föreläsaren/forskaren tjänstledigt, projektjobb, tillfällig omplacering eller andra åtgärder, så att inte föreläsaren/forskaren får problem med t.ex. skatteverket eller försäkringskassan och liknande framledes.
Senast redigerad av Robbinist 2023-09-08 kl. 11:32.
Citera
2023-09-08, 11:19
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Oj, det där var nyheter för mig och jag mailade Expo för 10-15 år sen och frågade dom om detta och dom förnekade inte att han var en av grundarna.

Låter ju jättekonstigt att Robban skulle bojkotta just Tobias när han bildar företag med flera andra Afa ledare.

Lyssna här. 7:38 https://www.youtube.com/watch?v=AL596JG3IT4&t=456s

Först säger Robert att Tobias inte ens varit varit med i Expo. För att sedan direkt säga att han varit med... Det var länge sedan. Och att Robert inte skulle vara med om Tobias fortfarande var med.

Att dom inte ville ha med han och göra. Så var det.
Senast redigerad av PingPongZong 2023-09-08 kl. 11:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in