2023-09-07, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Nu var väl mer min fundering, varför någon i så fall betalat "springisarna" för att spränga butiken?
Finns det ett samband med nattens händelse?

Att dom blev attackerade i mars var ju för att familjen ansågs ha koppling till Räven enligt Rävens motståndare i kriget.

Varför dom blivit attackerade nu återstår att se men det spekuleras ju friskt om att det är deras gamle polare den gode räven som skickat springisar denna gång...
Citera
2023-09-07, 19:30
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagheterpinto
Sorry är sen till festen. Är det Rasa Majiids mamma som är skjuten? 😯 eller nån annan högt uppsatt i nombdet gängets mamma?

Ja det är nog så, minns jag rätt är hon född 64. Med andra ord i 59-60 års åldern
Citera
2023-09-07, 19:32
Medlem
Tomatpures avatar
Hämnd för Tullingeskjutningen i vintras
Citera
2023-09-07, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Kommenterade företaget tidigare. Innan du vaknade.

Tjärna Matmarknad:
Omsättning 2022: 39.181 MSEK
Omsättning 2021. 28.131 MSEK

Roslagsbär AB:
Omsättning 2022: 13.773 MSEK
Omsättning 2021: 5.82 MSEK. <------ Hur ökade dom den?

Företag reggat 2019 och det bör väl ha saggat som allt annat under pandemin men stor omsättning på så få år. Noll anställda, ingen företagsadress och en bilflotta som känns halvvrakig.

Lite konstigt är att Roslagen är ett litet område företagsmässigt d v s känns som någon lokal odlare hade reagerat om det plötsligt kom in ett företag från flanken med namnet ”Roslagsbär” - sen kanske ingen vågar mucka med dem såklart.
Citera
2023-09-07, 19:33
Medlem
Citat:
Sorry är sen till festen. Är det Rasa Majiids mamma som är skjuten? 😯 eller nån annan högt uppsatt i nombdet gängets mamma?
Ska vara mamman till @zedin @bdo som blivit mördad.
Citera
2023-09-07, 19:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Ja det är nog så, minns jag rätt är hon född 64. Med andra ord i 59-60 års åldern

Oh jävlar nu kommer det bli fyrverkerier.
Vart är det han befinner sig är det Turkiet som alla andra brottslingar?
Asså Sverige är så jävla mjäkiga. Hade han vart amerikan hade usa skickat dit en specialstyrka och hämtat hem han.
Citera
2023-09-07, 19:35
Medlem
De här personerna som beställer mord på barn och familjemedlemmar som om det vore pizzabeställning, bryr de sig ens själva om deras mor blir mördad? Jag får inte uppfattningen av att dessa individer är som italienska maffian som ser "La Familia" som något heligt.
Citera
2023-09-07, 19:36
Medlem
Så nu är Serini Abdo död..mot vem ställs hämnden? Abdo-klanen är nu mycket försvagad, vilka har det samröre med?
Senast redigerad av ThenSwenskeArgus 2023-09-07 kl. 19:41.
Citera
2023-09-07, 19:36
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Oh jävlar nu kommer det bli fyrverkerier.
Vart är det han befinner sig är det Turkiet som alla andra brottslingar?
Asså Sverige är så jävla mjäkiga. Hade han vart amerikan hade usa skickat dit en specialstyrka och hämtat hem han.

Vet att det var någon typ av mordförsök på honom tror nu i veckan. Men har det inte bekräftat tyvärr
Citera
2023-09-07, 19:44
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av primtal1
De här personerna som beställer mord på barn och familjemedlemmar som om det vore pizzabeställning, bryr de sig ens själva om deras mor blir mördad? Jag får inte uppfattningen av att dessa individer är som italienska maffian som ser "La Familia" som något heligt.
Troligtvis inte. Att ens gå den vägen de gått tyder väl på att de skiter fullständigt i både sina och andras mammor.
Citera
2023-09-07, 20:07
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Ingenting som vill diskutera och fundera över den plötsliga upptrappningen? Det var rejält stökigt fram tills i våras med flera attentat mot närstående.

Nu verkar det vara igång igen. Tidigare offer har väl varit en pappa (Tullinge) och sen var det väl en mordbrand i Norsborg/Hallunda där en ung kvinna avled.

Nu en mamma. Undrar hur polisen ska få stopp på våldsspiralen…
Citera
2023-09-07, 20:15
Medlem
Om jag förstått det rätt från den infon jag fått till mig så har följande hänt

En 35 årig man från Stockholms trakterna har varit rävens högra hand under många år
Det har sedan månader tillbaka skurit sig mellan dom två
För nån/några dagar sedan ska 35 åriga högra handen ha beordrat/utfört ett attentat mot någon/några ur nätverket foxtrot varpå dom sedan hämnats med att döda 35åringens mamma

Vill också flika in att det igår hittades en grovt misshandlad man nära Bandidos lokaler i Brandbergen. Då det varit lugnare ett litet tag sista tiden med våldsdåd så kanske även detta hör ihop med aktuell tråd, då Bandidos och räven haft krig. 35 åringen och Bandidos kanske gjort något ihop, alternativt att det bara är en slump/tillfällighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in