2023-09-04, 11:26
Medlem
Går riktigt blått för mig idag, gjorde det föra veckan.

Kommer bara fortsätta gå blått för jag vet hur man ska hantera aktier, köper dom när dom dippar så 99,9% av gångerna blir dom blåa för mig om jag inte köper en aktie utav ett annat syfte.
Citera
2023-09-04, 11:27
Medlem
Åt skogen...........
Citera
2023-09-04, 12:54
Medlem
KJosefs avatar
En av mina aktier är ner massivt på VD-byte.

Jag kommer aldrig förstå sånt här därför att det spelar absolut ingen roll vem som är VD vilket vi ser om och om igen. Tillexempel lyckades ju inte hajpade Allisson Kirby vända sunkbomben Telia och Börje Ekholm har inte lyckats bra i Ericsson. Finns hur många exempel som helst på att VDn inte tillför ett skit ändå tappar aktier hundratals miljoner kronor, eller t.o.m flera miljarder, på VD-byte. Undantaget från den här regeln är folk som Ilja Batljan och Rutger Arnhult som uppenbarligen knullar alla andra för att trygga sig själva men i ett genomsnittligt bolag är det skitsamma vem som är VD.

Investerarkollektivet kan ingenting och lär sig inget. Allt är som vanligt.
Citera
2023-09-04, 15:40
Medlem
dragan-shitfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
En av mina aktier är ner massivt på VD-byte.

Jag kommer aldrig förstå sånt här därför att det spelar absolut ingen roll vem som är VD vilket vi ser om och om igen. Tillexempel lyckades ju inte hajpade Allisson Kirby vända sunkbomben Telia och Börje Ekholm har inte lyckats bra i Ericsson. Finns hur många exempel som helst på att VDn inte tillför ett skit ändå tappar aktier hundratals miljoner kronor, eller t.o.m flera miljarder, på VD-byte. Undantaget från den här regeln är folk som Ilja Batljan och Rutger Arnhult som uppenbarligen knullar alla andra för att trygga sig själva men i ett genomsnittligt bolag är det skitsamma vem som är VD.

Investerarkollektivet kan ingenting och lär sig inget. Allt är som vanligt.
Jag gissar på att det är Inwido som åsyftas. Kanske är det inte som du säger utan VD spelar verkligen roll.
Kanske var det så att han var jävligt duktig och kommer att lämna ett hål efter sig ?
Marknaden hatar framförallt osäkerhet, så om du tror på bolaget är det la bara att tanka mer.
Lär väl bli ett lättnadsrally när ny vd sätter sig på stolen.

Men visst, jag håller helt med om att investerarkollektivet består av idioter.
Citera
2023-09-04, 15:46
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Norwegian ? tror du på dom ?

Egentligen inte men tror de har gått plus sedan jag började köpa dem. Det är det företaget jag har minst aktier av så köper mest för att det är kul att ha något flygbolag med bland företagen
Citera
2023-09-04, 21:17
Avslutad
Shortade omx idag, gick trögt och ville inte bryta ner, men så småningom började kulorna ramla in. Stängde nån timme för tidigt, men ok ändå.
Citera
2023-09-05, 11:13
Medlem
Black.Panthers avatar
Inköp av intrum och humana idag. Plus än så länge. Blir en ok utdelning i november.
Citera
2023-09-06, 11:35
Medlem
Black.Panthers avatar
Inköp av speqta och Cloetta idag.
Citera
2023-09-06, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Inköp av speqta och Cloetta idag.

Varför köpte du Cloetta?
Citera
2023-09-07, 12:36
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Major.Armstrong
Varför köpte du Cloetta?

Varför inte?

Köpte intrum idag.
Citera
2023-09-07, 12:55
Medlem
Conams avatar
Citat:
Varför inte?

Köpte intrum idag.
Gör det rätta tag cloetta, hur som är det nån som har nån feeling hur senaste förvärvet går?
Har en post i cloe men i te läst på på länge!
Citera
2023-09-07, 13:28
Medlem
Citat:
Varför inte?

Köpte intrum idag.

Cloetta är just nu 17,88kr och högsta den nånsin varit är 38,2kr så i Maj 2017 så HELA 6 år sen, så baserat på gammal histora har du en vinst marginal på 20kr kan vi säga.

Dock är fråga hur lång tid kommer det ta för Cloetta gå tillbaks till 38,2kr om den NÅNSIN går tillbaks till den nivån?

Det är väldig konkurrens inom godsaker/sötsaker.

Utöver det så har dom gett YNKA 0,50-1kr i utdelning per aktie så om vi avrundar aktien uppåt och säger aktien är värd 20kr så kommer du få 5kr per år i utdelning vilket är väldigt lågt.

Men det finns många fler aktier som ger liknande eller mer utdelning och har större vinst marginal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in