Citat:
Saken är att om företagen inte kan leva upp till dom krav dom ställs, så kommer deras läkemedel heller inte att bli godkänt. Att man har en bred grund av kunskap och erfarenhet att stå på är definitivt ett bra utgångsläge som skiljer markant från att börja från noll.Väldigt många ihopklumpade påståenden som var för sig skulle behöva utredas. Att du ser noll problem med att vaccinföretag skiter i regler (blir bötfällda gång på gång för felaktigheter) och tjänar löjliga summor pengar på tveksamma läkemedel och godkännande på i flera fall högst tveksamma studier är förbluffande. Att man har hållit på med en teknik är definitivt ingen garanti för att det kan eller ska gå snabbt. Vi har ju hållit på med andra tekniker betydligt längre, varför gick inte de snabbare? Dessutom så har man varit ovanligt korkad i designen av just SARS-CoV-2 vaccin.
Citat:
Jo, vaccinet minskar även smittspridningen. Däremot kunde den effekten absolut vara större. "COVID-19 vaccines are most effective against severe disease and death but have limited impact against reducing symptomatic illness and transmission" enligt WHO.
Citat:
Nej, jag killgissar inte. Så vitt jag vet har man inte kunnat fastställa en kausalitet än.Killgissar du här eller? Jag har då inte sett någon seriös studie av detta. Samt av den grupp jag personligen pratat med (ca 20 personer) har mer än 50% haft betydliga påverkningar såsom mycket onormala blödningar, mycket onormal smärta och förändrad menscykel. En som var 50 plus kom till och med ur klimakteriet och började få mens igen
. Hälften hade problem minst ett år, oklart om de fortfarande är påverkade, inte så aktuellt att prata covid längre. Inte en enda av dessa personer har i alla fall blivit utredd eller tillfrågan om biverkningar (eller meddelat sina biverkningar för den delen, vilket givetvis ger upphov till mörkertal). Man har alltså verkligen inte utrett frågan och kommer man till slutsatsen att ingen påverkades blir jag riktigt mörkrädd, hur dålig är sjukvården på att utreda biverkningar egentligen?
. Hälften hade problem minst ett år, oklart om de fortfarande är påverkade, inte så aktuellt att prata covid längre. Inte en enda av dessa personer har i alla fall blivit utredd eller tillfrågan om biverkningar (eller meddelat sina biverkningar för den delen, vilket givetvis ger upphov till mörkertal). Man har alltså verkligen inte utrett frågan och kommer man till slutsatsen att ingen påverkades blir jag riktigt mörkrädd, hur dålig är sjukvården på att utreda biverkningar egentligen?
Citat:
Må så vara. Men kroppen är så smart att den även bildar minnesceller i det adaptiva immunförsvaret, dessa kan bestå länge. Likt nämnt är dock mutationsfrekvensen en problematisk faktor här.
Nedregleringen av antikroppar är inte anledningen till att vaccinet behöver uppdateras. Eller ja absolut när man använder låga nivåer antikroppar som huvudargument för boosters, men... korrelationen till immunitet är nära noll. Kontinuerligt höga nivåer antikroppar i blodet är inte något kroppen vill ha, vilket är anledningen till att de minskar då kroppen specifikt reglerar ned nivåerna efter genomgången infektion. Att man artificiellt skapar detta genom återkommande boosters och låtsas som att det är normalt är vansinne.