2023-09-06, 14:05
Medlem
Levler har lanserat fri courtage på Sthlms börsen. Någon som provat?
Citera
2023-09-06, 14:13
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 73bruket

Det är ett sätt att attrahera nya kunder under en begränsad tid som sedan får sämre avtal. GLHF!
Citera
2023-09-06, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 73bruket

Inte testat själv men såg en som gjort en sammanställning på ett annat forum:

Citat:
Det negativa:
*Det går enbart att handla på Nasdaq OMX Stockholm, ej First North, Spotlight etc
*Det går enbart att handla aktier, inte obligationer, cert, rätter etc
*Du kan inte lägga långtidsordrar, utan enbart dagsordrar
*Du kan inte lägga dolda ordrar
*Det är inte realtidsdata i orderboken utan en viss fördröjning
*Du ser bara en nivå i orderboken
*Det är knöligt att ändra aktiva ordrar, flera onödiga klick vilket gör att det tar tid
*Det finns ingen bevaknings/favorit-lista vilket gör att det tar tid varje gång du vill söka upp aktier du ofta handlar
*De har en hantering av corporate actions men den har en del buggar. Sista svarsdagen anges som kl 02.00 en viss dag (dvs mitt i natten) men man kan svara efter det och få med svaret.
*Du kan inte svara på corp-händelser där du inte är aktieägare, tex en N.E
*Det går inte att få några notiser, tex vid avslut eller vid en viss kurs
*Man blir snabbt utloggad, så tex om du loggar in och lägger lite ordrar och sen gör något annat ett par minuter så är du sedan utloggad. Hos Avanza kan du tex ställa in hur lång tid innan du blir utloggad.
*De erbjuder ingen belåning
*Aktieinformationen är extremt avskalad. Inga nyheter, information om utdelningar etc

Det positiva:
*Helt gratis courtage (fram till 31 mars 2025)
*Snabb hantering av corporate actions. Utbetalning vid bud sker samma dag som det officiella datumet och pengarna finns på depån redan på morgonen så man kan handla. Jmf med tex Avanza där det nästan alltid är dagen efter den officiella
*Återkallande av accept vid bud gjordes samma dag som jag begärde det. Hos Avanza brukar det ta minst 2 dagar.
Citera
2023-09-06, 14:18
Medlem
OneTaps avatar
levler de e fet bluff. Avanza e bättre =)
Citera
2023-09-06, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
levler de e fet bluff. Avanza e bättre =)
Nej de är ingen bluff. Men deras erbjudande är ungefär i linje med vad Avanza erbjöd 2001 när de lanserade Avanza.se.
Citera
2023-09-06, 16:55
Medlem
pn222jws avatar
Om prisdifferenserna (KÖP/SÄLJ) är samma (små) är det väl bra.
Citera
2023-09-06, 17:42
Medlem
Jag ser inget mervärde i Levler jämfört exempelvis Nordnet eller Avanza.
Citera
2023-09-07, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Om prisdifferenserna (KÖP/SÄLJ) är samma (små) är det väl bra.
Spreadarna har inget med vilken mäklare du väljer att handla via
Citera
2023-09-07, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backtrader
Jag ser inget mervärde i Levler jämfört exempelvis Nordnet eller Avanza.
Gratis courtage är ju mervärdet, iaf just nu. Bra för de handelsintensiva. Men sen om 1,5 år så så försvinner gratiscourtaget så då får man göra en ny utvärdering om det är värt att använda dem eller inte.
Citera
2024-02-08, 19:10
Medlem
Aj vad tråkigt. Avanza/Nordnet är ju orimligt dyrt men det är för många punkter som suger där.
Citera
2024-02-16, 23:21
Medlem
Intresset för Levler verkar lågt här på flashback... Nån som är kund där som vill ge sina synpunkter?

Verkar som de har billigast fonder? Jag har SAVR nu till fonder, men man kanske ska byta fondbolag från SAVR till LEVLER?
Skiljer visserligen bara hundradelar i kostnad i de flesta fall, vad jag sett hittills. Men varför inte byta när det är billigare?
Citera
2024-02-17, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantfjant
Intresset för Levler verkar lågt här på flashback... Nån som är kund där som vill ge sina synpunkter?

Verkar som de har billigast fonder? Jag har SAVR nu till fonder, men man kanske ska byta fondbolag från SAVR till LEVLER?
Skiljer visserligen bara hundradelar i kostnad i de flesta fall, vad jag sett hittills. Men varför inte byta när det är billigare?

När du jämför räknar du ink plattformsavgiften som SAVR tar? Levler har ju ingen sådan. Givetvis ska du välj det billigaste alternt om det inte är någon tjänst/funktion som saknas som du verkligen behöver.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in