Citat:
Ursprungligen postat av
Myror-Elefanter
Självklart men vad finns det för mening att hon gör det? Hon är inte intresserad av att lära sig svenska och hennes plats där kostar pengar.
Jag är emot att folk ska förlora sitt ekonomiska stöd för sitt uppehälle oavsett orsak. Däremot tycker jag att man borde se hennes fall från en annan vinkel. Hon borde påtvingas ett jobb. Vi har idag idag en massa suspekta människor från andra länder som jobbar tex som utkörare av Foodora. Dessa ligger inte samhället till last och det är absurt att de är här när det redan finns så många såna som kvinnan i artikeln som skulle kunna ta den sortens jobb.
Om de första 10 åren på SFI inte hjälpt så lär ju 20 år inte heller räcka. Hon vill inte eller kan inte lära sig. Då måste man byta strategi.
Du skriver ekonomiskt stöd. Stöd är stöd, en krycka, ett tillägg. Det ska inte vara en persons enda och eviga livslön. Det ska vara en skärva ovanpå det man skapar själv.
Du är emot att det dras in, men är du emot att folk förverkligar sig själva och kommer till sin rätt? Är du emot att landet går i konkurs? Är du emot inbördeskrig? Är du emot helvetet?
Man kan vara emot en massa saker, till exempel dåligt väder på semestern, men ändå inse att vädret är en realitet som man måste förhålla mig till.
Den som tror att bidragssamhållet kan fortsätta kommer ha det obekvämt framöver. Tänk om, nu. Det finns inget pengaträd, det finns bara påhittade och lånade pengar..Glöm all propaganda om att Sverige är ett rikt land, det är ett dyrt land.
Kvinnan ska inte tillåtas vara en osjälvständig bebis, hon måste ta makt och få frihet och bli allt hon kan bli och skapa värden åt sig själv och samhället som hon är en del av. För det behövs incitament, och lön från SFI är ett dåligt incitament, vilket vi har 10 års bevis för.
Vill du verkligen inte att hon ändrar på något i sin tillvaro?