2023-09-05, 00:20
Medlem
Skönt! Fusk måste stoppas!
Citera
2023-09-05, 00:42
Medlem
jtds avatar
helt rätt. inte gjort sfi på 10 år då är det med flit man misslyckats detta. varför uppehåller sig denne ens i landet? jag tycker man ska kräva återbetalning & skicka hem. sverige är inte dennes hem.
Citera
2023-09-05, 01:02
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Hon kan ha varit mammaledig. Och nu har hon ev inte ett nytt barn.

Det är svårt att neka soc när det finns barn. De har ju inte gjort något fel. Hoppas de får mat.

Ja precis, en dagsranson med billigast möjliga mat för familjen varje dag och inte ett öre att handla något för.
Det är vad dom skulle ha när dom kommit hit och skaffat 10 ungar som dom inte kan/vill försörja.
Citera
2023-09-05, 01:07
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snookiz
Rätt sjukt ändå att det tar 10 år att bli av med bidraget trots att hon struntat i SFI.

Rätt sjukt också att man kan komma hit, skaffa 10 barn på 10 år och ha det som sin försörjning...

Det var väl inte det här som barnbidraget eller mammaledigheten var avsedd för, vad jag kan förstå?
Citera
2023-09-05, 01:10
Avstängd
"Somaliskor som kan cykla hjälpligt med stödhjul" är kanske Sveriges nya framgångsrika export? Först stålet, sedan Ikea, sedan musikundret - och nu detta?

Man måste vara rejält dum i huvudet om man inte ser förlusten för Sverige här. Särskilt med tanke på att det finns 130 000 somalier i Sverige. Av ingen anledning som helst. Det spred sig ett rykte bland somalierna - åk till Sverige - få bidrag. Och ryktet var SANT!
Citera
2023-09-05, 01:21
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Tja. En familj, där båda föräldrarna jobbar, hade fortfarande fått 16740 kr i barnbidrag.

Men dom betalar samtidigt in, ska vi säga, ca 20 000 kr/månaden av sin arbetsinkomst i skatt...

Så nettot blir ändå att dom betalar in mer i skatt än dom får ut som bidrag.
Citera
2023-09-05, 01:29
Medlem
Kanske finns det anledning att vara mer intresserade av varför hon inte har deltagit i sfi-undervisningen och behandla saken utifrån det? Jag betvivlar starkt att hennes situation är helt unik, och det finns säkert rum för väldigt mycket förbättringar när det gäller hur vi erbjuder språkundervisning till vår tillkommande befolkning. Undervisningsform och tillgänglighet borde bl.a. kunna utvecklas för att möta behoven bättre. Vi måste ju visa att vi vill att de ska lära sig svenska och kunna ta del av samhället, och inte bara sätta upp det som ett hotfullt krav!
Citera
2023-09-05, 01:32
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Hur vet du att hon försörjde sig som hora?

Att skaffa en ny unge varje år, i 10 år, är väl också på något vis att använda sin fiffi för sin försörjning...
Citera
2023-09-05, 01:42
Medlem
Kanske bara var jävligt skoltrött, alla passar inte att vara akademiker.
Citera
2023-09-05, 01:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kesofrutti
Kanske finns det anledning att vara mer intresserade av varför hon inte har deltagit i sfi-undervisningen och behandla saken utifrån det? Jag betvivlar starkt att hennes situation är helt unik, och det finns säkert rum för väldigt mycket förbättringar när det gäller hur vi erbjuder språkundervisning till vår tillkommande befolkning. Undervisningsform och tillgänglighet borde bl.a. kunna utvecklas för att möta behoven bättre. Vi måste ju visa att vi vill att de ska lära sig svenska och kunna ta del av samhället, och inte bara sätta upp det som ett hotfullt krav!

DIN "tillkommande befolkning".

Inte min.

Den lata somalikärringen och hennes 10 autistungar ska hem till sitt eget land. Tillsammans med sina 130 000 landsmän. Eller får dom bo hos dig? Vill du försörja dem?

Vet du vad somalierna som satt sig på ett flygplan till Sverige och flugit i några timmar och sedan fått livstidsförsörjning i Sverige kallar sina ungars autism för? "The Swedish Disease."
Citera
2023-09-05, 02:43
Medlem
Rätt, enda kravet de har. Att gå på SFI för att få aktivitetsbidrag.
Skiter jag i att gå till jobbet får jag inga pengar.
Citera
2023-09-05, 02:47
Medlem
Antedeluvians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Vad ska kvinnan nu leva på? Existensminimum är en rättighet.
I vardagligt tal menas med existensminimum det som egentligen heter "förbehållsbelopp" och avser det som du har kvar att leva på efter hyran är betald när du genomgår löneutmätning. Försörjningsstödet har inget med det att göra och är ofta avsevärt lägre än förbehållsbeloppet.

Existensminimum är ingen rättighet. Det är inte heller försörjningsstöd, som en person kan bli nekad av flera olika skäl. Till exempel om man tidigare haft inkomst som skulle ha räckt en längre än den faktiskt gjorde. Eller att du har för höga utgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in