2023-09-04, 12:01
Medlem
Jag fick kalla handen direkt av soc när jag sökte hjälp. Dom sa har du barn. Jag svarade nej inga barn. Dom sa dra åt helvete med dig och gå till härbärget.
Citera
2023-09-04, 12:01
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Så länge hon har minderåriga barn är hon säker. Så mitt tips till henne är att skaffa ännu flera barn när dom minsta går upp i ålder. Det är det enda sättet. Annars kommer hon bli totalt knullad av soc.

Hon blir knullad hur hon än gör
Citera
2023-09-04, 12:02
Medlem
Kedoxs avatar
Inte ett dugg förvånad över att en skrämmande stor del invandrare inte går till SFI eller kan svenska. Däremot förvånande att det denna gång verkar bli konsekvenser, annars ska det ju gullas och inte utkrävas ansvar.

Vet en somaliekvinna som hade bott i Sverige 20 år och när hennes son tog med en svensk kompis till lägenheten fick sonen översätta om kompisen ville ha te för att hon inte kunde ett skit svenska. Fruktansvärt.
Citera
2023-09-04, 12:04
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Självklart men vad finns det för mening att hon gör det? Hon är inte intresserad av att lära sig svenska och hennes plats där kostar pengar.

Jag är emot att folk ska förlora sitt ekonomiska stöd för sitt uppehälle oavsett orsak. Däremot tycker jag att man borde se hennes fall från en annan vinkel. Hon borde påtvingas ett jobb. Vi har idag idag en massa suspekta människor från andra länder som jobbar tex som utkörare av Foodora. Dessa ligger inte samhället till last och det är absurt att de är här när det redan finns så många såna som kvinnan i artikeln som skulle kunna ta den sortens jobb.

Jag håller med dig att det är märkligt att vissa invandrar på arbetstillstånd för jobb som lätt kan tas av nån arbetslös i Sverige. (Foodora-buden har i allmänhet kommit hit på studentvisum men skiter i studierna och kör Foodora istället). Men om vi ser till just den här kvinnan så kan hon troligen inte läsa. Vare sig på svenska eller somaliska. Hon kan därmed knappast läsa adresser eller beställningar.
Citera
2023-09-04, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Hon blir knullad hur hon än gör

Ja det kanske är det nya kalla Sverige med jimme Åkesson på spetsen som gör sin grej.
Citera
2023-09-04, 12:05
Medlem
Citat:
Jo hon är tvingad annars blir hon av med sin försörjning.

Nej hon är inte tvingad men hon kan inte tvinga oss att försörja henne när hon inte gör det som krävs.
Citera
2023-09-04, 12:05
Medlem
Jag slår vad om att arbetsgivarna står i kö för att anställa den här kvinnan. Dom väntar bara på att hon ska lära sig svenska. Sen blir det karriär direkt med drömyrke och miljonlön.
Citera
2023-09-04, 12:06
Medlem
GregerMedeltids avatar
Den stora skandalen är förstås att det fått försiggå i hela tio år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Jag håller med dig, men om vi ser till just den här kvinnan så kan hon troligen inte läsa. Vare sig på svenska eller somaliska. Hon kan därmed knappast läsa adresser eller beställningar.

Det var bara ett exempel. Hon skulle klara av andra jobb såsom tex att sopa gator. Plocka skräp. Osv. Något av alla de jobbet som har försvunnit rent av kanske såsom hacka is med spett på hala gator.
Citera
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ja det kanske är det nya kalla Sverige med jimme Åkesson på spetsen som gör sin grej.

Jag syftade mer på att hon blir knullad antingen av sin man (vi ser resultatet i form av alla dessa barn) eller soc, som du var inne på.
Citera
2023-09-04, 12:07
Medlem
swebarbs avatar
Helt rätt, stryp bidragen! Befinner man sig här har man skyldigheter också att göra allt för att komma ut i arbete och det innebär att lära sig svenska språket.
Citera
2023-09-04, 12:07
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Det var bara ett exempel. Hon skulle klara av andra jobb såsom tex att sopa gator. Plocka skräp. Osv. Något av alla de jobbet som har försvunnit rent av kanske såsom hacka is med spett på hala gator.

Ja, det hade varit toppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in