Citat:
Ursprungligen postat av
Myror-Elefanter
Självklart men vad finns det för mening att hon gör det? Hon är inte intresserad av att lära sig svenska och hennes plats där kostar pengar.
Jag är emot att folk ska förlora sitt ekonomiska stöd för sitt uppehälle oavsett orsak. Däremot tycker jag att man borde se hennes fall från en annan vinkel. Hon borde påtvingas ett jobb. Vi har idag idag en massa suspekta människor från andra länder som jobbar tex som utkörare av Foodora. Dessa ligger inte samhället till last och det är absurt att de är här när det redan finns så många såna som kvinnan i artikeln som skulle kunna ta den sortens jobb.
Jag håller med dig att det är märkligt att vissa invandrar på arbetstillstånd för jobb som lätt kan tas av nån arbetslös i Sverige. (Foodora-buden har i allmänhet kommit hit på studentvisum men skiter i studierna och kör Foodora istället). Men om vi ser till just den här kvinnan så kan hon troligen inte läsa. Vare sig på svenska eller somaliska. Hon kan därmed knappast läsa adresser eller beställningar.