2023-09-04, 11:38
Medlem
FriedrunVonSchlitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Finns väl bara en sak att säga om det - ääääntligen!
Instämmer å det grövsta.
Men 10 år???
10 dagar borde vara absolut max.
Citera
2023-09-04, 11:39
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Självklart ska hon få pengar. Vi vill inte ha barnfamiljer på Vintergatan eller överhuvudtaget.

Hon ska inte få några pengar om hon inte uppfyller kraven.
Sen har vi ett sådant idiotiskt system där vi måste försörja oansvariga föräldrar, när dom inte kan försörja sina avkommor.
Citera
2023-09-04, 11:43
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Jo men du är etablerad svensk. Ni har bott här i generationer. Det är mkt enklare för er.

Nä, jag är andra generations invandrare faktiskt.

givetvis är det enklare om man inte är analfabet och har gått i mer skola än blott koranskola ett år. Men för dens skull kan man inte bara sitta på händerna och bli försörjd, skaffa fler och fler barn som inte får plats i hemmet, år efter år.
Senast redigerad av HemligaBrev 2023-09-04 kl. 11:46.
Citera
2023-09-04, 11:46
Medlem
GruppboendetFiskens avatar
Citat:
Om man vill ha 10 barn då är man tvungen att leva på soc. Hur ska man annars försörja 10 barn med en vanlig inkomst. Ni har själva skapat den här situationen.

Ni har skapat denna situation. Så du är inte en svennebanan, utan bara en psykbabbe.

Men den här situationen kommer säkerligen att åtgärdas. Att skruva åt bidragskranen för bidragsparasiterna borde ha gjorts för länge sedan. Men det händer förr eller senare. Om inte förr, så kommer det senare av ren jävla ekonomisk kris i landet.

Nu kommer snart vanliga svenssons vilja ha bidragspeng också snart. Arbetare som fått sparken och går av A-kassan, eller aldrig hade A-kassa. Då blir det en massa röster för SD när de fattar att deras pengar har getts bort till parasitfittor som den här 10-barnsmamman.
Citera
2023-09-04, 11:48
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Vad ger en målförteckning på familjen i FR/TR?

Jag har inte kollat med förvaltningsrätten i Linköping. Men på Karnov finns en del träffar på familjen, inte minst gällande LVU. Även brottmål som ena barnet har dömts för.
Citera
2023-09-04, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Du har helt rätt. Mycket underlig nyhet. Det tas massor med sådana beslut varje dag ute på socialkontoren.

Märkligt att ingen media tar upp hur socialtjänsten torterar svenska människor?! som absolut ej gjort fel.
Men svenskar får leva utan el i flera år de får svälta och sk skyddade personer gör de tom hemlösa! Vet så många sådanna här fall. Total tystnad!
I ett exempel ville grannkommun anmäla men fick ej för sin chef.
Så är det i verkligheten för svenskar.
Total korruption med tortyr som mål.
Fega medarbetare som inte vågar anmäla.
Hur många mördar socialtjänsten varje år?
det skulle jag vilja veta!
Hur många barn? sjuka? äldre och sk skyddade?
Svea som är det värsta DDR , fascistland har självklart siffror på detta har de med exakt allting.
Citera
2023-09-04, 11:49
Medlem
Hon och ca 300 000 andra som skiter i svenskan. Men de flesta kommer ju undan med det.
Citera
2023-09-04, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Som en integrationsansvarig i Filipstads kommun en gång konstaterade: " det finns ingen efterfrågan på analfabeteter på arbetsmarknaden".

En värre: LATA analfabeter som inte vill lära sig ngt nytt för att ens i framtiden ha en teoretisk chans att försörja sig själva.

Den hör familjen representerar allt Sverige inte behöver eller vill ha.
Citera
2023-09-04, 11:53
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Dom ska bo i Somalia!
Ja såklart men nu är de i Sverige så vart kommer de sova?
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Det planerar man givetvis för själv innan man bildar familj och innan man flyttar till ett annat land etc. Alla vuxna har ansvar för sig själva. Hur tror du samhället ska gå runt annars?

Menar du på allvar att du bara ska kunna sätta dig på rumpan och böla så ska någon komma förbi med en väska med miljontals kronor och ett hyreskontrakt?
Jag har ganska lågt förtroende för de svenska samhället. Det ända rätta är att de får bo på gatan men det känns som att myndigheterna kommer rädda dem.
Citera
2023-09-04, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Ja såklart men nu är de i Sverige så vart kommer de sova?

Jag har ganska lågt förtroende för de svenska samhället. Det ända rätta är att de får bo på gatan men det känns som att myndigheterna kommer rädda dem.

Så din lösning är att barnfamiljer ska bo på gatan. Hmm jag vet inte. Vad hände med den humanitära stormakten. Inte ens i Ryssland bor det barnfamiljer på gatan.
Citera
2023-09-04, 12:00
Medlem
Så länge hon har minderåriga barn är hon säker. Så mitt tips till henne är att skaffa ännu flera barn när dom minsta går upp i ålder. Det är det enda sättet. Annars kommer hon bli totalt knullad av soc.
Citera
2023-09-04, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Givetvis kommer hon nu börja på sfi och därmed få bidrag igen.

Självklart men vad finns det för mening att hon gör det? Hon är inte intresserad av att lära sig svenska och hennes plats där kostar pengar.

Jag är emot att folk ska förlora sitt ekonomiska stöd för sitt uppehälle oavsett orsak. Däremot tycker jag att man borde se hennes fall från en annan vinkel. Hon borde påtvingas ett jobb. Vi har idag idag en massa suspekta människor från andra länder som jobbar tex som utkörare av Foodora. Dessa ligger inte samhället till last och det är absurt att de är här när det redan finns så många såna som kvinnan i artikeln som skulle kunna ta den sortens jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in