2021-01-17, 09:33
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Som så många har konstaterat tidigare:

”Man kan ta negern ur djungeln, men aldrig djungeln ur negern”.

Blir intressant att se om hon drar fram sin nya förmåga i offentlighetens ljus. Vore ju en rejäl spark mot negern. Och dessutom att erkänna sin egen förnekelse mot rasism.
Citera
2021-01-19, 18:11
Medlem
Kommer hennes politiska karriär ta fart på riksplanet nu när hon rensat ut sin passiva och icke representativa man.

Vill minnas att hennes namn nämndes som förslag till en minister post för inte alltför många år sedan. Men en bakgrundskoll kanske lös rödare än vad till o med S kunde mäkta med.
Citera
2021-05-23, 13:32
Medlem
spoilers avatar
"Vi står i Västra hamnen, i det som då var en bomässa under namnet Bo01. Då var kommunstyrelsens ordförande Katrin Stjernfeldt Jammeh 27 år och en av besökarna.
– Jag tyckte det var nytt och spännande och stort, minns hon.

Då trodde hon aldrig att hon skulle flytta hit. Nu bor hon här sedan ett år tillbaka.
– Jag trivs över förväntan. Det var inte alls självklart. Jag stod i bostadskö och fick en lägenhet här, säger Katrin Stjernfeldt Jammeh.

/.../

– Vi måste ha en bra dialog och synliggöra vad vi vill. Vi vill ju lyfta miljöerna. Vi har inte förtätat jättemycket hittills, men vi vill göra det attraktivt för dem som redan bor där.
Än så länge är Lindängen det goda exemplet på förtätning i Malmö. Där var invånarna ganska positiva under planeringsprocessen och när husen stod färdiga välkomnades de."

https://www.sydsvenskan.se/2021-05-17/bomassan-forandrade-malmo-nu-ar-det-dags-for-nasta-steg

Att hon inte valde Lindängen istället?
Citera
2021-08-24, 13:07
Medlem
early.birds avatar
Jag besöker då och då min bror i Malmö. Han har hundar så vi tar ofta promenader. Det slog mig sist när vi satt i Trädgårdsföreningen att jag aldrig sett båten - gondolen - som ligger där användas. Jag frågade brorsan om han sett det, han så att under alla år den legat där hade han sett den ute två kanske tre ggr som högst. Då går han nästintill dagligen i trakterna.

Vad kostar båtplatsen tro? Platsen är ju väldigt attraktiv för en båtägare, säg typ fiskare. Jag själv skulle inte ha något emot en båt där. Nu ligger det en malplacerad gondol där till ingen nytta. Hur stort kapital binds upp utan avkastning? Jag undrar varför?

Har det något med Katrin Stjernfeldt Jammeh att göra? Varför saknar den i så fall HBTQ-färger? Varför finns det inga kameler eller elefanter i Slottsparken, passar de inte in i Malmöbilden?

Båten ägs av Zafer Taylor bror till Tarek Taylor. Tarek drev tidigare Slottsträdgårdens kafe, men Slottsparken tillhör Malmö stad. Då båten inte nyttjas i vinstsyfte, vem betalar då för kalaset? Används den i ett bedrägligt syfte? Är det bidragsfusk/stödpengar med hjälp från högsta hönsen? Äter Katrin Stjernfeldt Jammeh och hennes korrupta partivänner gratis hos Tarek Taylor?
Citera
2021-09-06, 17:27
Medlem
early.birds avatar
https://www.expressen.se/kvallsposten/kolla-in-nu-kan-du-aka-gondol-i-malmo/

Så den har legat i kanalen sedan 2015 utan att användas. Det är sinnessjukt! Bränn upp skräpet.
Citera
2021-09-26, 16:37
Medlem
Bump:
Citat:
Ursprungligen postat av early.bird
Jag besöker då och då min bror i Malmö. Han har hundar så vi tar ofta promenader. Det slog mig sist när vi satt i Trädgårdsföreningen att jag aldrig sett båten - gondolen - som ligger där användas. Jag frågade brorsan om han sett det, han så att under alla år den legat där hade han sett den ute två kanske tre ggr som högst. Då går han nästintill dagligen i trakterna.

Vad kostar båtplatsen tro? Platsen är ju väldigt attraktiv för en båtägare, säg typ fiskare. Jag själv skulle inte ha något emot en båt där. Nu ligger det en malplacerad gondol där till ingen nytta. Hur stort kapital binds upp utan avkastning? Jag undrar varför?

Har det något med Katrin Stjernfeldt Jammeh att göra? Varför saknar den i så fall HBTQ-färger? Varför finns det inga kameler eller elefanter i Slottsparken, passar de inte in i Malmöbilden?

Båten ägs av Zafer Taylor bror till Tarek Taylor. Tarek drev tidigare Slottsträdgårdens kafe, men Slottsparken tillhör Malmö stad. Då båten inte nyttjas i vinstsyfte, vem betalar då för kalaset? Används den i ett bedrägligt syfte? Är det bidragsfusk/stödpengar med hjälp från högsta hönsen? Äter Katrin Stjernfeldt Jammeh och hennes korrupta partivänner gratis hos Tarek Taylor?

Ja, det tickar nog in stödpengar av något slag, eller är båtplatsen rentav gratis ?
Zafer Taylor är väl inte klar med sin SFI än efter 15 års intensiva studier kan jag tro ?
De flesta hamnar snart sagt överallt i Sverige är kommersiella enheter och tar hamnavgifter för alla flytetyg.

Det blir väl ett jävla liv på MP-are om Katrin Stjernfeldt Jammeh tar in (förmodade rosa) elefanter och regnbågsfärgade "Pride"-certifierade kameler. De släpper väl ut Metan när de rapar och fiser och då måste de förses med blöjor. För att kamelerna inte ska sprida Covid så behövs det väl munblöja på dem också ?

Likabra att MP lanserar att alla älgar ska skjutas av därför att de bidrar också till Metan-utsläppen ?
Lika bra att de skjuter alla björnar och renar också för sannolikt släpper de också ut Metan ?

Citat:
Ursprungligen postat av early.bird
https://www.expressen.se/kvallsposten/kolla-in-nu-kan-du-aka-gondol-i-malmo/

Så den har legat i kanalen sedan 2015 utan att användas. Det är sinnessjukt! Bränn upp skräpet.

Någon kanske borde kolla om gondolen är CO2-kompenserad och har giftfria bottenfärger ?

Snart så kommer raketforskarna att fly i drivor från det främlingsfientliga och rasistiska Danmark i usla gummijollar och uppblåsta bildäck, som sjunker som gråstenar när luften har pyst ut.
Och Åsa Romson kommer då återigen att yttra sina bevingade ord om Auschwitz fast då i Öresund ?

Malmö Kommun måste då förstås börja med simskolor för tältklädda kvinnor förstås, det lär väl inte gå så bra, att de bara trasslar in sig i tältkläderna, och drunknar.
Flytvästar får kvinnorna förstås inte ha för det står inte i Koranen något om flytvästar ändå ?

Men det finns en enkel lösning på alla dessa problem och det är att i morgon så kommer Per Bolund, universalgeniet på miljövård, att dels lansera en ny plastpåseskatt mycket dyrare än förut, cementförbud förstås, och att alla svenskar ska solidariskt betala Metan-skatt för alla vilda djur, och insjöar, sumpmarker och myrar i Sverige som läcker ut Metan till atmosfären ?
Senast redigerad av DrSvenne 2021-09-26 kl. 16:43.
Citera
2021-09-30, 10:36
Medlem
I somras var jag nere i Malmö ett par ggr. Det slog mig hur sunkigt och skitigt det var, inte i ghettona i ytterkanterna utan mitt i staden. Dem vi besökte skulle stolt visa runt de finare kvarteren men det slutade med att de skämdes å Malmös vägnar. Under vår promenad på Gamla Väster fick vi sicksacka oss fram mellan pölar av kloak. Det var inte en pöl utan minst tio på en relativ liten runda. Inte nog med det, det var anmärkningsvärt mycket glassplitter på gång- och cykelbanor. Vi drog den slutsatsen att kloakpölarna kom från undermålig sophantering.

Varför städar inte sopgubbarna bort skiten de lämnar efter sig? Har de för lite betalt eller beror det bara på inkompetens och lågt IQ. Men jag är förundrad över, hur kan företagarna som har sin affärsverksamhet tillåta dessa kloakpölar? Har de rabatt på sophämtningen eller betalar de inte sin sophämtningsavgift? Om de nu accepterar denna inkompetens vid sophanteringen, varför städar då inte företagarna själva bort skiten utanför sin egen dörr? Det var vidrigt att se.

Beror detta på Malmös klientel av företagare och arbetare? Jag har inte sett något liknande i andra större städer. Malmös förfall påminner mig om städer i u-länder. Är kloakpölarna en symbol för hur Malmö styrs och sköts?

Jammeh, drottning av kloakstaden Malmö.
Senast redigerad av fl.assback 2021-09-30 kl. 10:38.
Citera
2021-10-13, 18:29
Medlem
early.birds avatar
Den var bra! Kloakernas drottning Jammeh.

Hon har nu fått lite extra städhjälp av alla sysslolösa poliser i staden då stormötet blivit en flopp. Jag antar att de skulle skämmas av att visa upp Malmö i dess vanliga skick för de utländska potentaterna. Som tack tycker jag de kan ta en gondoltur i kanalen. Den verkar ju redan vara betald av skattepengar. Men ta med en kudde om det skulle bli pinsamt.
Citera
2023-09-04, 10:03
Medlem
Blir intressant att höra ett uttalande från denna usla kommunpolitiker om nattens händelser på Rosengård.
Senast redigerad av Riley.B 2023-09-04 kl. 10:05.
Citera
2023-09-04, 16:18
Medlem
fitz-humes avatar
Så vitt jag förstår hänger hon sig kvar som kommunstyrelsens ordförande år efter år tack vare sitt stöd från allehanda bidragstagare och invandrare, vilket det finns väldigt gott om i det segregerade Malmö.
Citera
2023-10-10, 19:55
Medlem
spoilers avatar
"Nu har ett nytt kapitel skrivits i denna skammens antologi. I söndags anordnade svenska Hamaskramare en karneval med flera hundra bilar för att fira ett av de värsta massmorden på judar sedan andra världskriget.

De firande fruktade uppenbarligen inte för att visa sin antisemitism offentligt.

”Jag är rädd och så är jag jättearg. Att Malmö stads ledning möter dessa hyllningar med total tystnad gör mig än argare. Hur ska vi svenska judar kunna känna oss trygga?” frågade sig en judisk man i Svenska Dagbladet på måndagen.

Helt tyst var det dock inte från staden. Men det tog tid – ett dygn efter bilkaravanen – för kommunalrådet Katrin Stjernfeldt Jammeh, S, att formulera några lama rader på Facebook om ”våldet i Israel och Palestina”. Och hon skrev:

”Om någon firar eller hyllar att oskyldiga civila mördas, så är det förkastligt.”

Om? Om?! Det är svårt att tänka sig ett mer oengagerat avståndstagande från det öppna judehatet än så."

https://www.expressen.se/ledare/nu-skams-de-inte-langre-over-sitt-judehat/
Citera
2023-11-02, 19:59
Medlem
DrLECTERs avatar
GYCKLARNAS AFTON: Har glömt för vilken gång i ordningen.

Malmös politiker kår med sin representanter i toppen ligger väldigt nära gränsen för att kunna bli inlåsta på dårhus. Dessutom slängs nyckeln i väg så att ingen ska kunna få för sig att släppa ut dem igen.
Där finns några exmepel som skulle kunna undantas från detta.
Har man dukat upp ett underskott på 290 miljarder kronor anser jag att de som styr bör ställa sina platser till förfogande.
Att stå och läsa poesi i detta sammahang är ännu ett sätt att komma undan anvsar.
Att sätta på sig en gul fobollströja påvisar en endast en sak: Personerna i fråga tigger ju om att gå samma öde till mötes som de som blev utsatta för terrorns krafter. Det är populistisk politik för att försöka plocka röster.

I Malmö finns det tydligt ett stort stöd för Hamas – detta gör Katrin Stjernfeldt Jammeh till att börja läsa om något som skrevs på 1600 –talet.
När en VD ska ansvar för ett redovisningen av företagets senaste sammanställning hade denna blivit utskrattad eller värre om han tagit upp denna jämförelse.
Nu är ju tur för Katrin Stjernfeldt Jammeh att det är folket som gjort henne till företrädare (VD) så här uteblir reaktionen.
Hade hon sökt anställning i företaget med dessa kvalifikationer hade det blivit att rengöra och fylla på företagets toaletter med det som behövs i ett sådant sammanhang.
Det finns fler i denna grupp som borde hamnat i den positionen och hjälpa
henne med toalettbestyren.
Varför bryr sig Katrin Stjernfeldt Jammeh så förbannat mycket om den folkgrupp som vid ett maktövertagande hade låtit henne möjligtvis få tjäna i ett harem. Denna brist på kunskap kommer att sluta illa – för henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in