Bump:
Citat:
Ursprungligen postat av
early.bird
Jag besöker då och då min bror i Malmö. Han har hundar så vi tar ofta promenader. Det slog mig sist när vi satt i Trädgårdsföreningen att jag aldrig sett båten - gondolen - som ligger där användas. Jag frågade brorsan om han sett det, han så att under alla år den legat där hade han sett den ute två kanske tre ggr som högst. Då går han nästintill dagligen i trakterna.
Vad kostar båtplatsen tro? Platsen är ju väldigt attraktiv för en båtägare, säg typ fiskare. Jag själv skulle inte ha något emot en båt där. Nu ligger det en malplacerad gondol där till ingen nytta. Hur stort kapital binds upp utan avkastning? Jag undrar varför?
Har det något med Katrin Stjernfeldt Jammeh att göra? Varför saknar den i så fall HBTQ-färger? Varför finns det inga kameler eller elefanter i Slottsparken, passar de inte in i Malmöbilden?
Båten ägs av Zafer Taylor bror till Tarek Taylor. Tarek drev tidigare Slottsträdgårdens kafe, men Slottsparken tillhör Malmö stad. Då båten inte nyttjas i vinstsyfte, vem betalar då för kalaset? Används den i ett bedrägligt syfte? Är det bidragsfusk/stödpengar med hjälp från högsta hönsen? Äter Katrin Stjernfeldt Jammeh och hennes korrupta partivänner gratis hos Tarek Taylor?
Ja, det tickar nog in stödpengar av något slag, eller är båtplatsen rentav gratis ?
Zafer Taylor är väl inte klar med sin SFI än efter 15 års intensiva studier kan jag tro ?
De flesta hamnar snart sagt överallt i Sverige är kommersiella enheter och tar hamnavgifter för alla flytetyg.
Det blir väl ett jävla liv på MP-are om Katrin Stjernfeldt Jammeh tar in (förmodade rosa) elefanter och regnbågsfärgade "Pride"-certifierade kameler. De släpper väl ut Metan när de rapar och fiser och då måste de förses med blöjor. För att kamelerna inte ska sprida Covid så behövs det väl munblöja på dem också ?
Likabra att MP lanserar att alla älgar ska skjutas av därför att de bidrar också till Metan-utsläppen ?
Lika bra att de skjuter alla björnar och renar också för sannolikt släpper de också ut Metan ?
Citat:
Ursprungligen postat av
early.bird
https://www.expressen.se/kvallsposten/kolla-in-nu-kan-du-aka-gondol-i-malmo/
Så den har legat i kanalen sedan 2015 utan att användas. Det är sinnessjukt! Bränn upp skräpet.
Någon kanske borde kolla om gondolen är CO2-kompenserad och har giftfria bottenfärger ?
Snart så kommer raketforskarna att fly i drivor från det främlingsfientliga och rasistiska Danmark i usla gummijollar och uppblåsta bildäck, som sjunker som gråstenar när luften har pyst ut.
Och Åsa Romson kommer då återigen att yttra sina bevingade ord om Auschwitz fast då i Öresund ?
Malmö Kommun måste då förstås börja med simskolor för tältklädda kvinnor förstås, det lär väl inte gå så bra, att de bara trasslar in sig i tältkläderna, och drunknar.
Flytvästar får kvinnorna förstås inte ha för det står inte i Koranen något om flytvästar ändå ?
Men det finns en enkel lösning på alla dessa problem och det är att i morgon så kommer Per Bolund, universalgeniet på miljövård, att dels lansera en ny plastpåseskatt mycket dyrare än förut, cementförbud förstås, och att alla svenskar ska solidariskt betala Metan-skatt för alla vilda djur, och insjöar, sumpmarker och myrar i Sverige som läcker ut Metan till atmosfären ?