2023-09-02, 18:06
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Nä de är knepiga. Jag tror många av de unga högutbildade med en mer västlig syn på saker och ting har lämnat Ryssland. Kvar finns de mer svårbegripliga som inte har något att förlora som endast har en upplevd stolthet över att vara en del av Rysslands ärorika historia och en minst lika stor övertygelse om andras avundsjuka på denna och därmed stödjer Putin i sin iver att skydda och stärka denna illusion.

(Återkom gärna när de läst boken och berätta vad du kommit fram till är du snäll. )
Ett mycket vanlig tema i intervjuer med "mannen-på-gatan" i Ryssland, speciellt bland äldre, är just detta.
"Alla är emot Ryssland för att de är avundsjuka på oss och de vill stjäla våra resurser".
Citera
2023-09-02, 18:12
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Ett mycket vanlig tema i intervjuer med "mannen-på-gatan" i Ryssland, speciellt bland äldre, är just detta.
"Alla är emot Ryssland för att de är avundsjuka på oss och de vill stjäla våra resurser".
Ett liv marinerat i efterbliven propaganda och rent allmänt ett stört psyke hos medelryssen är orsaken till deras extremt förvirrade syn på omvärlden.
Citera
2023-09-02, 18:14
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Nej jag har jobbat med ryssar i 40 år.Högutbildade och lägre.Dom tror Ryssland är överlägset alla andra.Att vi har bättre levnadsvillkor är bara tillfälligt.Ryzzland är det bästa landet i världen.Har. Vi fel är pga av oss det är fel på världen.

Klassisk störning hos nationer med stormakts-förflutet/ambitioner. Man anser sig vara befolkade av übermenschen. Andra är kretiner och kan sopas undan.
Citera
2023-09-02, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Jag har redan erkänt att jag minns fel här. Så släpp det och det är OT så inläggen blir bara borttagna om vi ska diskutera fornnordisk historia.

Svara på den här delen istället. Varför står du då på ryssens sida, som säger att de hatar alla germaner och vill krossa oss. Blev du tappad som barn.
När har våra ryska bröder sagt de hatar germaner...
Citera
2023-09-02, 18:26
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Kenneth Greggs uppdatering, ingen sida orkar ha offensiv i norr.

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440

Betoningen (i versaler) på arbete är intressant.

Citat:
Vid de 2 huvudfronterna utför just nu våra styrkor ARBETE för att nu Suruvikinlinje 2, eller den andra huvudförsvarslinjen.

Det eftersom kreatören för Ukraine Matters också lade tilltagen betoning på detta ord i sin senaste.

https://youtu.be/f_EMX1rOenI?si=MR1CXB54abnfYeTN

Från tidsstämpel 0:15.

Kanske att en uppmaning om att använda detta ord till alla som kommenterar kriget och som står på den civiliserade sidan kablats ut av UAF. Om så vore fallet så blir en annan nyfiken på varför just detta ord valts och hur det ska tolkas
Citera
2023-09-02, 18:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Horder med ryssar bor numera i Kaliningrad så jag tror varken Polen eller Litauen vill ha skiten.

Man får väl uppmana dem att flytta hem genom ekonomisk misär. Men du har rätt, trist att etnisk rensning, folkmord och folkutbyte alltid lyckas och blir permanent i det långa loppet. För de utsatt är aldrig lika hänsynslösa som de som utför det.
Citera
2023-09-02, 18:35
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Ni är väl medvetna om att Polen också lade beslag på sin del av Ostpreussen, och visst hamnade väl en del i det sovjetiska Litauen? Vad ska hända med dessa delar?

Tyskland har redan avsagt sig Kaliningrad, i utbyte mot återföreningen med Östtyskland.
Citera
2023-09-02, 18:35
Avstängd
smaug20017s avatar
Vilken snygging.Två ualier försöker att sticka ifrån en ukrainsk drönare som är armerad med en bomb. Grattis era jävla svin...
Citat:
A direct hit to Russia by the invaders with a kamikaze drone
https://twitter.com/Rinegati/status/1697912586266714461

Vad du denn talla?Ni denn viina kriggett?
Nii den slutt.........
Citera
2023-09-02, 18:37
Medlem
Sgt.Blands avatar
UAF bombade nyss något i Perevalsk i Luansk region. En ordentlig brand där. Framgår inte än vad det är som brinner dock.

https://t.me/Donbas_Operativniy/54085
Citera
2023-09-02, 18:39
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upholstery
När har våra ryska bröder sagt de hatar germaner...
Hela tiden, kontinuerligt. De hatar germaner och anglosaxare, ställer sig på muslimernas sida mot oss. Det har aldrig sagt ett enda gott ord om oss och hotar oss alltid med "konsekvenser". Men berätta gärna när de sagt att vi är deras "bröder", Då får du nog leta resten av livet. Jag kan inte påminna mig om att de sagt något gått om oss, någonsin. Så om du har dina broschor i Ryssland, tycker jag du ska åka dit och fråga vad de egentligen anser.
Citera
2023-09-02, 18:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Betoningen (i versaler) på arbete är intressant.
Det eftersom kreatören för Ukraine Matters också lade tilltagen betoning på detta ord i sin senaste.
https://youtu.be/f_EMX1rOenI?si=MR1CXB54abnfYeTN
Från tidsstämpel 0:15.
Kanske att en uppmaning om att använda detta ord till alla som kommenterar kriget och som står på den civiliserade sidan kablats ut av UAF. Om så vore fallet så blir en annan nyfiken på varför just detta ord valts och hur det ska tolkas

Nog bara finländaren som kopierar från Ukraine Matters, inte någon större konspiration.
Citera
2023-09-02, 18:43
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upholstery
Är det så

Citat: This final determination eventually took place on 12 September 1990 when the Treaty on the Final Settlement with Respect to Germany was signed. The excerpt from the initial agreement pertaining to the partition of East Prussia, including the area surrounding Königsberg, is as follows (note that Königsberg is spelt "Koenigsberg" in the original document): "

https://en.wikipedia.org/wiki/Kaliningrad#Soviet_Union
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in