2023-09-01, 17:49
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
https://charter97.org/en/news/2023/9/1/561995/
Citat:
I hela Ryska federationen och på det tillfälligt ockuperade Krim finns det problem med bensin. Den 22 augusti 2023 försvann bränsle (både diesel och bensin) helt på ryska bensinstationer.
Kan ju vara en medveten strategi från ryska staten för att hålla kvar medborgarna nu när de skall mobiliseras och allt.
Citera
2023-09-01, 17:52
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
En liten kille har skickat flaskpost från Krim.
https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1697575841352286424
Ja småpojkar från Ukraina är ju bra på engelska men du tror säkert på det där för att du vill tro på det.
Citera
2023-09-01, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Full aktivitet på luftvärnet i Pskov-flygbasen i natt.

Inget verkade dock skjutas ner av vad som verkade vara LV-kanoneld.

https://twitter.com/Osinttechnical/status/1697357069492404436?s=20
Vad är LV?

Ja, det verkar som att LUFTVÄRNET på dessa platser inte riktigt är aktiverat.

Men som de säger - Specialoperationen går alldeles utmärkt och enligt plan. Det var bara fiskmåsar som luftvärnet INTE sköt ner. Inget är så underbart som rysk "offentlig" information ala' 1987! "Ingen drönare här, och om det var så får du en gratisbiljett till närmsta gulag om du säger sanningen".

Underbart att se branden startas innanför Rysslands egna gränser. Det är nu tärningen är kastad så hur länge kan de mörka verkligheten DENNA gången måntro?

Skeppet tar in vatten nu och med en befolkning ombord där inte ens en tredjedel kan simma.
"Allt går helt enligt plan ja".....lyckligtvis inte RYSK sådan.
Citera
2023-09-01, 17:57
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ja småpojkar från Ukraina är ju bra på engelska men du tror säkert på det där för att du vill tro på det.
Ryzzar får inte skicka flaskpost, det jan ge 15 års fängelse... fint anuslabd du hyllar.
Citera
2023-09-01, 18:03
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ett kollage av hur Rysk media lät när kriget började. Många talade inte om 3 dagar utan t.o.m. kortare!
https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1697605723264368803

Fantastiskt tidsdokument från en svunnen tid som trots allt ändå inte är speciellt länge sedan. Om jag ska rannsaka mig själv så satt jag och tittade på live-kameror i Kiev när flygplatsen attackerades och undrade när de skulle slockna av missiler som slog ned. Även jag fruktade att Kiev inte hade mycket att sätta emot.

Och jag är oerhört glad att jag hade fel.

Min personliga åsikt är att Ukraina har agerat betongmur för hela Europas säkerhet.
Citera
2023-09-01, 18:04
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Vad är LV?

Ja, det verkar som att LUFTVÄRNET på dessa platser inte riktigt är aktiverat.

Men som de säger - Specialoperationen går alldeles utmärkt och enligt plan. Det var bara fiskmåsar som luftvärnet INTE sköt ner. Inget är så underbart som rysk "offentlig" information ala' 1987! "Ingen drönare här, och om det var så får du en gratisbiljett till närmsta gulag om du säger sanningen".

Underbart att se branden startas innanför Rysslands egna gränser. Det är nu tärningen är kastad så hur länge kan de mörka verkligheten DENNA gången måntro?

Skeppet tar in vatten nu och med en befolkning ombord där inte ens en tredjedel kan simma.
"Allt går helt enligt plan ja".....lyckligtvis inte RYSK sådan.
Det är tydlig skillnad mellan LV och LV:s
Ha ha! Killen var nog bara lite grälsjuk. Han är ju annars uppenbart på rätt sida i det här kriget.

Kul i alla fall att ryssen får sina flygplan förvandlade till bränt skrot av drönare!

Oavsett varifrån dessa startat. Hoppas på massor av mer sånt...
Citera
2023-09-01, 18:05
Medlem
Citat:
Ett kollage av hur Rysk media lät när kriget började. Många talade inte om 3 dagar utan t.o.m. kortare!
https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1697605723264368803

Den kognitiva dissonansen bland vanligt folk i ryssland är extrem just nu. Från att ha levt i föreställningen att landets krigsmakt är oövervinnerlig och kan mosa allt, till att försöka inse att ett litet Ukraina maler sönder "supermakten" ryssland.
Citera
2023-09-01, 18:07
Medlem
Citat:

Slött av dig att inte ens kolla innan du svarar. Det där är väl inte engelska?
Citera
2023-09-01, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
S-6000 som mongolen har gömt undan. Vilken fars. Deras grejer är bättre än en T-1000 från Terminator....
Well....När det blir offentligt att S-500 inte är något ANNAT än bara en uppgradering utav själva roboten men INTE systemets huvudmatris, så kanske det är som du säger ja. Vi kan flyga högt, vi kan flyga långt, men vi kan inte peka ut vart vi flyger för den sista lilla kalkyleringen lämnade vi säkrade bergrum tillsammans med de andra T-ttttt,ttttttttttt x allt från tio till tusen.

Vi kan inte gå över den......vi kan inte gå runt den...vi kan inte...ooohhhh, ja, vi kan inte röra oss alls för att vi blivit perforerade utav våran ryska mästares "order".

Men vi håller med, för det är ju trots allt det enda vi som ryssar klarar av att göra utan att det blir för uppenbart vilka fega själslösa OFFER vi är.

Japp "Smaug", en fars med blodigt resultat är det
Citera
2023-09-01, 18:11
Medlem
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/166jr6h/kadyrov_asking_to_remove_the_sanctions_against/

Kadyrov hög på heroin och ber om att man ska plocka bort sanktionerna mot hans mor. Mr. Don Don Don.

Dudayev lär skratta i sin grav.
Senast redigerad av Kukilon 2023-09-01 kl. 18:14.
Citera
2023-09-01, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmaran
Fantastiskt tidsdokument från en svunnen tid som trots allt ändå inte är speciellt länge sedan. Om jag ska rannsaka mig själv så satt jag och tittade på live-kameror i Kiev när flygplatsen attackerades och undrade när de skulle slockna av missiler som slog ned. Även jag fruktade att Kiev inte hade mycket att sätta emot.

Och jag är oerhört glad att jag hade fel.

Min personliga åsikt är att Ukraina har agerat betongmur för hela Europas säkerhet.

Jag gissade några månader innan Ukraina skulle ge upp och bli ryskt.
Citera
2023-09-01, 18:13
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:

Och vad har hur bra småpojkar i Ukraina är på engelska att göra med detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in