2023-09-01, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Jeg bare nevner det igjen for de som ikke orker å bla bakover i tråden;

Jeg tror absolutt ikke KB har blitt en ordentlig gangster de siste årene jeg ikke har kjent han godt. Han er ikke en hard type. Han har alltid vært det unga nå ville kalt en sweaty-try-hard, som ville være som de "store gutta". Damer, dop, fete biler og respekt.. Han er en rev som er glad i lyx. Jeg tviler sterkt på at han ville involvert seg frivillig i det som utspiller seg her. Han kjenner alle de involverte og driver med mye snuskete business, men involveringen med drapet stopper der tror jeg. AK derimot. Jeg mistenker veldig at om AK er involvert så er det ifbm hærverket og truslene. Typisk sånt han kunne gjort.
Og om det er sånn så er det sannsynlig at han fikk besøk av beredskapstroppen etter at de hadde identifisert hvem som brukte bilen på overvåkingsvideoen.

Jeg er som sagt ikke 100% sikker på at det var KB jeg så i begravelsen. (Han gikk fort forbi og så ned) men jeg hadde vært villig til å satse penger på det.

Men jeg så ikke AK. Han gikk ihvertfall ikke sammen med broren da jeg (evt) så han.

Skal snakke med et par kompiser i dag som kanskje vet mer om AK.

Bare litt sånn tilbake i tid, i episode 2 av Avhørt blir det nevnt store personlige konsekvenser for ER etter at han ble varetektsfengslet, hva går det på. Og hvem er den fyren som JHA mistenkte ruteknusing for, snakker om en han hadde møtte på fest iblant som var litt opptatt og slåssing og slikt.AK?
Citera
2023-09-01, 13:30
Medlem
Ja, han "slåssern" hørtes ikke helt god ut.
Citera
2023-09-01, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Det var noe ny/bekreftende informasjon i denne artikkelen. Bla det om skjermbildet ble tatt eller mottatt på det oppgitte tidspunktet. (Beklager hvis det allerede er bekreftet)

"Tre sentrale tidspunkter
VG har tidligere skrevet at Jonas sendte et kartutsnitt til en kollega før klokken 09.00 torsdag 17. august. Kartutsnittet viste at Jonas var ved hytta."

Og at det ER brønn på hyttetomta.

"VG har fått innsyn i byggesaker knyttet til hytta. I et av dokumentene fremkommer det at det er en privat brønn i tilknytning til den."

Ikke akkurat oppsiktsvekkende informasjon, men greit med alt som kan bekreftetes

Ikke for å drive med flisespikkeri, men hvordan kan en skjermdump (som avisene tidligere har skrevet) bekrefte at JH var ved hytta når denne ble tatt? Jeg er ikke uenig at bildet ble tatt da, men et skjermbilde viser ikke nødvendigvis hvor en person er og i hvertfall ikke når. Han kunne fullt mulig ha sendt dette før han ankom stedet. Spesielt mtp den dårlige dekningen i området.

Når jeg sender pin via Google Maps sender jeg direkte via appen, og ikke som et skjermbilde. Men en link.

Antar dette er slurv fra journalistene, og at politiet har kunne sporet opp bevegelsene hans.
Citera
2023-09-01, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villvandrer
Interessant at det kommer opplysninger om manglende dekning i området for åstedet. Hvis jeg hadde skadet meg f eks på en fjelltur uten mobildekning, så ville jeg også forsøkt å sende en melding med kartposisjon. Det er som regel sånn at dekninga slår inn innimellom i sånne områder, sånn at meldinga plutselig blir sendt selv om man ikke får ringt ut.

Ja, litt merkelig at de oppgir dette, men kan ha med å gjøre at de har problemer med å kartlegge hvilke mobiler som har vært i området da. Men vet ikke hvorfor de skulle fortelle det
Citera
2023-09-01, 13:39
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenketanken1
dersom saken stammer fra tung international kriminalitet.. kan da økokrim/interpool få bistand fra forsvaret og satellitt bilder og etterretning fra disse? er nok ikke lenge før de må bruke forsvaret sitt i Sverige( selv om det sitter veldig langt inne..)

Det er strengt tatt ikke nødvendig ettersom de kommersielle aktørene har høynet nivået sitt betraktelig i det siste. F.eks Planet Labs og Maxar viser sitt potensialet hver eneste dag i Ukraina. De leverer tjenester i hele verdikjeden og det er veldig skalerbart. Akkurat slik en av og på organisasjon trenger.

Materiale som overgår den kvaliteten og som e-tjenesten muligens kan få snusket til seg gjennom å stille med en sentral fasilitet i FornSat programmet i…. Hønefoss 🤭 er langt over snutens «paygrade» og veldig ugreit politisk ettersom det vil inngå i bevisføring.

Edit: https://www.nrk.no/dokumentar/xl/antennene-som-samler-inn-data-om-norske-borgere-1.13881286
Senast redigerad av drsniffer 2023-09-01 kl. 13:43.
Citera
2023-09-01, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Det er strengt tatt ikke nødvendig ettersom de kommersielle aktørene har høynet nivået sitt betraktelig i det siste. F.eks Planet Labs og Maxar viser sitt potensialet hver eneste dag i Ukraina. De leverer tjenester i hele verdikjeden og det er veldig skalerbart. Akkurat slik en av og på organisasjon trenger.

Materiale som overgår den kvaliteten og som e-tjenesten muligens kan få snusket til seg gjennom å stille med en sentral fasilitet i FornSat programmet i…. Hønefoss 🤭 er langt over snutens «paygrade» og veldig ugreit politisk ettersom det vil inngå i bevisføring.
vil det si att du kan sjekke opp om det finnes bilder fra private aktører over dette området denne dagen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeMySun
Skjønner....
Når der kommer til han som ble forsøkt skutt, så var/er han innblandet i en forholdsvis stor nark sak. Husker ikke eksakt når. Men slutten av 2021 - begynnelsen av 2022.
Dette vet jeg 100% sikkert. Uten at jeg kan gå nærmere inn på det.
Mener å huske fra den gangen da, at det var han og ihvertfall en kompis til. Der de ble tatt for oppbevaring. Og hold dere fast, jeg mener å huske at oppbevaringen fant sted i en bilbutikk... Men der skal jeg ikke være 100% altså. Mulig noen andre her inne klarer å henge seg på, og komme med utfyllende?! 😇
Holder ikke Ras*id Ab*ull*h på med noe bilrelatert? Ser han har fjerner latterfjeset sitt på JAH sitt innlegg nå.
*a
*d
*a
Citera
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenketanken1
vil det si att du kan sjekke opp om det finnes bilder fra private aktører over dette området denne dagen?

Absolutt. Se mitt innlegg i går kveld f.eks
Citera
2023-09-01, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrNorway85
Bare litt sånn tilbake i tid, i episode 2 av Avhørt blir det nevnt store personlige konsekvenser for ER etter at han ble varetektsfengslet, hva går det på. Og hvem er den fyren som JHA mistenkte ruteknusing for, snakker om en han hadde møtte på fest iblant som var litt opptatt og slåssing og slikt.AK?

Han hadde jo fått dame og skulle bli pappa. Og hadde en bra stilling som blandesjef og var veldig godt likt og respektert av de aller fleste. (Straighte folk også) og hadde begynt å få livet på stell. Så alt det fikk en knekk, men han var så og si tilbake til normalen og på en god sti helt til drapet.
Citera
2023-09-01, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrNorway85

Jeg vet ikke hvem han ustabile og paranoide fyren, som bla sa at J skulle bli voldtatt i fengselet, er. Det er bare rykter jeg har hørt. Men det er spesielt ett navn som går igjen og for meg så stemmer beskrivelsen J gir av han på en prikk. Med det gjelder jo dessverre også mange andre idioter i Hønefoss.
Citera
2023-09-01, 13:54
Medlem
drsniffers avatar
Citat:

Kanskje verdt å nevne at «satellite imagery» er uendelig mye mer enn «flyfoto»

Det er mange ulike sensorer som ser forskjellige ting og som alene eller sammensatt kan levere utrolige ting. Det er nesten fantasien til bruker som er begrensningen for å si det veldig enkelt.
Citera
2023-09-01, 13:54
Medlem
Citat:
oppklaringen bør jo komme fra Flashback.. men stoler på att du eller noen andre smarte sjekker opp i kartene som er tilgjengelige.. ligger litt for høyt sånn teknisk sett for meg... koster det noe.. så blir det spleis.no 🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in