Citat:
Ursprungligen postat av
MasterBait
Din tankevurpa. De säger att Ryssland slutar inte förrän Ukraina är besegrat. Ryssland är dock inte och har aldrig varit intresserad av att ta baltstaterna eller andra länder. Finns inga historiska eller nyare bevis på att det skulle vara så. Det här är inte ett krig som Ryssland skapat utan en förlängning av Ukrainas inbördeskrig som de själva hållit igång sedan 2014.
Ryssland KAN INTE sluta det de påbörjat eftersom Ukraina har bombat civila i Donbas under 9 år och fortsätter fortfarande nu idag. Ukro-nazisterna ger inte upp sin terrorism utan fortsätter att eskalera den.
Du synes, i likhet med kreml, följa Göbbels playbook, men dina lögner blir inte sanna bara för att du upprepar dem ad infinitum.
"
If you tell a lie big enough and keep repeating it, people will eventually come to believe it."
Det blir dock svårare för putain och hens sycophanter att upprätthålla lögnerna allteftersom fler och fler ryssar återvänder till "mother russia" i liksäckar.
"
The lie can be maintained only for such time as the State can shield the people from the political, economic and/or military consequences of the lie. It thus becomes vitally important for the State to use all of its powers to repress dissent, for the truth is the mortal enemy of the lie, and thus by extension, the truth is the greatest enemy of the State."
Har du "missat" att det är din herre och härskare, den psykotiske dvärgen i kreml, som startat "inbördeskriget" i Ukraina?
Då du synes ha "missförstått" historien följer här en kort sammanfattning:
"
In November 2013, a series of events started that led to his ousting as president. Amid pressure from Russia, Yanukovych suddenly changed his mind and rejected a pending association agreement with the EU, instead choosing to pursue closer ties with Russia and a Russian loan bailout. This sparked large protests by supporters of European integration, who occupied Kyiv's Independence Square and held rallies throughout Ukraine, in a wave of civil unrest dubbed the "Euromaidan". In January 2014, this developed into deadly clashes in Kyiv between protesters and Berkut special riot police. There was severe violence in Kyiv on 18–20 February, when police snipers fired on protesters, killing almost 100. On 21 February, Yanukovych and the parliamentary opposition signed an agreement to bring about an interim unity government, constitutional reforms and early elections. Later that day, however, he secretly fled the capital for Kharkiv, claiming his car was shot at as he left Kyiv, and travelling next to Crimea, and eventually to exile in Russia. "
https://en.wikipedia.org/wiki/Viktor_Yanukovych
När den psykotiske dvärgen i kreml inte längre hade sin trogna (och inte minst korrupta:
https://transparency.eu/corruption-opulence-and-decadence-in-ukraine/) hund yanukovych att tillgå så invaderades, och ockuperades, Krim 2014. "
Yanukovych and his associates, known as ‘the Family’, are believed to have embezzled as much as $37 billion."
Vid den tidpunkten gällde "the Russian–Ukrainian Friendship Treaty", genom vilket avtal Ukraina garanterades (av ryssland) att dess gränser skulle vara okränkbara, att ryssland skulle respektera landets territoriella integritet, samt att båda länderna inte skulle använda sitt territorium för att skada det andra. Detta bröt givetvis putain och anhang mot redan 2014 när Krim invaderades, och annekterades.
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian%E2%80%93Ukrainian_Friendship_Treaty
Den sinnessjuke putain håller sig uppenbarligen inte till ingångna avtal och går inte att lita på i något som helst hänseende.
putain är paria i den civiliserade världens ögon så länge han lever. ryssland är paria vis-a-vis den civiliserade världen så länge putain lever och regerar i egenskap av landets diktator.
En myckenhet av elände HAR dessvärre ägt rum i östra Ukraina. Där har inbördeskriget underblåsts, och eskalerats, av den psykotiske dvärgen i kreml som "tillhandahållit" både krigsmateriel och trupp (inofficiellt, före feb 2022). Den "lilla detaljen" mörkas alltid av kreml, och av er som tillber den psykotiske dvärgen som huserar därstädes.
Känner du till MH17, vars passagerare och besättning mördades av putains lakejer när den sköts ned, med ryska vapen, transporterade till och från ryssland till "separatisterna"?
"
The responsibility for investigation was delegated to the Dutch Safety Board (DSB) and the Dutch-led joint investigation team (JIT), who concluded that the airliner was downed by a Buk surface-to-air missile launched from pro-Russian separatist-controlled territory in Ukraine. According to the JIT, the Buk that was used originated from the 53rd Anti-Aircraft Missile Brigade of the Russian Federation and had been transported from Russia on the day of the crash, fired from a field in a rebel-controlled area and the launch system returned to Russia afterwards."
https://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_17
Vad gäller "separatisterna" (i.e. putains lydiga kreatur) så är väl även det en intern angelägenhet för landet, och inte något som berättigar den psykotiske dvärgen i kremls anfallskrig mot landet och strävan att slakta dess befolkning?
Vidare, om det är "nazister" som är problemet så kvarstår frågan VARFÖR den psykotiske dvärgen i kreml INTE har "avnazifierat" wagner gruppen? wagner gruppens f.d. führer, dmitry utkin, som även var bästa kompis med den psykotiske dvärgen i kreml (tills hen tog han avdaga), synes ju ha varit "nazist", eller hur?
https://www.nationalworld.com/news/world/wagner-group-russian-mercenaries-ukraine-3589837
"
It is variously described as a private military company, a network of mercenaries, or a de facto private army of Russian President Vladimir Putin."
https://en.wikipedia.org/wiki/Wagner_Group
Den sedermera avpolleterade och nu förmodat ”avlidne” oligarken yevgeny prigozhin har erkänt att hen skapade nazistorganisationen wagnergruppen (för att understödja den psykotiske dvärgen i kremls krig i Donbass):
"
the Russian oligarch said he founded the Wagner group to send competent fighters to the Donbas region in eastern Ukraine in 2014, the same year that Russia annexed Crimea."
https://www.reuters.com/world/europe/russias-prigozhin-admits-link-wagner-mercenaries-first-time-2022-09-26/
"Av-nazifieringen" har dock inte funkat så bra som casus belli för den psykotiske dvärgen i kreml så nu har hen tydligen övergått till att landet hen angripit skall "av-sataniseras"... You can't make this shit up...
https://www.thetimes.co.uk/article/desperate-putin-portrays-ukraine-and-the-west-as-satanic-5dsdt66m2
Varför önskar DU att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?