2023-09-01, 13:09
  #380113
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmaran
.... samt att NATO ska rullas tillbaka till 1996 års gränser (eller däromkring, minns inte exakt). Det inkluderar t.ex. baltstaterna som då skulle tvingas ur NATO och ingå i "Rysslands intressesfär". Man kan nog misstänka att Sverige och Finland också ingår i "intressesfären" där Ryssland vill ha inflytande över vad som sker.

Kanske kan vi ge ryssen Gotland så är de nöjda sedan, för att undvika blodspillan? [ironi]

Ja, Putte fick storhetsvansinne och försökte sig på en Molotov-pakt 2.0. Om han var seriös eller inte vet bara han själv, men poängen är att han var på krigsstigen från dag ett. Vi vet sedan tidigare att ett säkert sätt att trigga fram ett krig är att lägga fram förslag som är omöjliga att tillmötesgå. Ingen vet var man har Putin, inte ens han själv. Denna lilla ynkliga man är en komplett galning.
Citera
2023-09-01, 13:10
  #380114
Medlem
BlackKnightDuncans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Slår man ut 50 stridsvagnar, 150 artilleripjäser och 300 andra fordon i veckan, så är det verkligen rejäla framgångar!

Ni foliehattar blir ju helt extasiska om ni lyckas slå ut några Leo och Bradley på 2 månader,

https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2023/08/28/in-13-weeks-ukraine-has-lost-just-five-of-its-71-leopard-2-tanks/?sh=5aca517e185b

Bara 5 st förstörda Leo2 på 3 månader är ju det alla vatniks jublar åt... så var är då 50 i veckan... jo ca 650 st på 3 månader...

Vatniks verkar tro att "5 leoII är fler än 650 T72/T80 (eller vad nu ryssarna har kvar)".
Citera
2023-09-01, 13:10
  #380115
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q.Andersson
Om nu ryssland bara brydde sig om ryska minoriteter i Ukraina så hade bajs-putin kunnat säga; ”vet ni vad, ryssland är världens största land, kom över gränsen så får ni medborgarskap och skydd här”.
Detta hände aldrig. Istället eskalerade ryssland konflikten i Ukraina. Varför?

Jag vill minnas att jag läste för en lång tid sedan att Ryssland faktiskt erbjöd medborgarskap och skydd samt "fri invandring" från Donbas till Ryssland.
Citera
2023-09-01, 13:14
  #380116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Din tankevurpa. De säger att Ryssland slutar inte förrän Ukraina är besegrat. Ryssland är dock inte och har aldrig varit intresserad av att ta baltstaterna eller andra länder. Finns inga historiska eller nyare bevis på att det skulle vara så. Det här är inte ett krig som Ryssland skapat utan en förlängning av Ukrainas inbördeskrig som de själva hållit igång sedan 2014.

Ryssland KAN INTE sluta det de påbörjat eftersom Ukraina har bombat civila i Donbas under 9 år och fortsätter fortfarande nu idag. Ukro-nazisterna ger inte upp sin terrorism utan fortsätter att eskalera den.

Du synes, i likhet med kreml, följa Göbbels playbook, men dina lögner blir inte sanna bara för att du upprepar dem ad infinitum.

"If you tell a lie big enough and keep repeating it, people will eventually come to believe it."

Det blir dock svårare för putain och hens sycophanter att upprätthålla lögnerna allteftersom fler och fler ryssar återvänder till "mother russia" i liksäckar.

"The lie can be maintained only for such time as the State can shield the people from the political, economic and/or military consequences of the lie. It thus becomes vitally important for the State to use all of its powers to repress dissent, for the truth is the mortal enemy of the lie, and thus by extension, the truth is the greatest enemy of the State."

Har du "missat" att det är din herre och härskare, den psykotiske dvärgen i kreml, som startat "inbördeskriget" i Ukraina?

Då du synes ha "missförstått" historien följer här en kort sammanfattning:

"In November 2013, a series of events started that led to his ousting as president. Amid pressure from Russia, Yanukovych suddenly changed his mind and rejected a pending association agreement with the EU, instead choosing to pursue closer ties with Russia and a Russian loan bailout. This sparked large protests by supporters of European integration, who occupied Kyiv's Independence Square and held rallies throughout Ukraine, in a wave of civil unrest dubbed the "Euromaidan". In January 2014, this developed into deadly clashes in Kyiv between protesters and Berkut special riot police. There was severe violence in Kyiv on 18–20 February, when police snipers fired on protesters, killing almost 100. On 21 February, Yanukovych and the parliamentary opposition signed an agreement to bring about an interim unity government, constitutional reforms and early elections. Later that day, however, he secretly fled the capital for Kharkiv, claiming his car was shot at as he left Kyiv, and travelling next to Crimea, and eventually to exile in Russia. "
https://en.wikipedia.org/wiki/Viktor_Yanukovych

När den psykotiske dvärgen i kreml inte längre hade sin trogna (och inte minst korrupta: https://transparency.eu/corruption-opulence-and-decadence-in-ukraine/) hund yanukovych att tillgå så invaderades, och ockuperades, Krim 2014. "Yanukovych and his associates, known as ‘the Family’, are believed to have embezzled as much as $37 billion."

Vid den tidpunkten gällde "the Russian–Ukrainian Friendship Treaty", genom vilket avtal Ukraina garanterades (av ryssland) att dess gränser skulle vara okränkbara, att ryssland skulle respektera landets territoriella integritet, samt att båda länderna inte skulle använda sitt territorium för att skada det andra. Detta bröt givetvis putain och anhang mot redan 2014 när Krim invaderades, och annekterades.
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian%E2%80%93Ukrainian_Friendship_Treaty

Den sinnessjuke putain håller sig uppenbarligen inte till ingångna avtal och går inte att lita på i något som helst hänseende.

putain är paria i den civiliserade världens ögon så länge han lever. ryssland är paria vis-a-vis den civiliserade världen så länge putain lever och regerar i egenskap av landets diktator.

En myckenhet av elände HAR dessvärre ägt rum i östra Ukraina. Där har inbördeskriget underblåsts, och eskalerats, av den psykotiske dvärgen i kreml som "tillhandahållit" både krigsmateriel och trupp (inofficiellt, före feb 2022). Den "lilla detaljen" mörkas alltid av kreml, och av er som tillber den psykotiske dvärgen som huserar därstädes.

Känner du till MH17, vars passagerare och besättning mördades av putains lakejer när den sköts ned, med ryska vapen, transporterade till och från ryssland till "separatisterna"?

"The responsibility for investigation was delegated to the Dutch Safety Board (DSB) and the Dutch-led joint investigation team (JIT), who concluded that the airliner was downed by a Buk surface-to-air missile launched from pro-Russian separatist-controlled territory in Ukraine. According to the JIT, the Buk that was used originated from the 53rd Anti-Aircraft Missile Brigade of the Russian Federation and had been transported from Russia on the day of the crash, fired from a field in a rebel-controlled area and the launch system returned to Russia afterwards."
https://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_17

Vad gäller "separatisterna" (i.e. putains lydiga kreatur) så är väl även det en intern angelägenhet för landet, och inte något som berättigar den psykotiske dvärgen i kremls anfallskrig mot landet och strävan att slakta dess befolkning?

Vidare, om det är "nazister" som är problemet så kvarstår frågan VARFÖR den psykotiske dvärgen i kreml INTE har "avnazifierat" wagner gruppen? wagner gruppens f.d. führer, dmitry utkin, som även var bästa kompis med den psykotiske dvärgen i kreml (tills hen tog han avdaga), synes ju ha varit "nazist", eller hur?
https://www.nationalworld.com/news/world/wagner-group-russian-mercenaries-ukraine-3589837

"It is variously described as a private military company, a network of mercenaries, or a de facto private army of Russian President Vladimir Putin."
https://en.wikipedia.org/wiki/Wagner_Group

Den sedermera avpolleterade och nu förmodat ”avlidne” oligarken yevgeny prigozhin har erkänt att hen skapade nazistorganisationen wagnergruppen (för att understödja den psykotiske dvärgen i kremls krig i Donbass):
"the Russian oligarch said he founded the Wagner group to send competent fighters to the Donbas region in eastern Ukraine in 2014, the same year that Russia annexed Crimea."
https://www.reuters.com/world/europe/russias-prigozhin-admits-link-wagner-mercenaries-first-time-2022-09-26/

"Av-nazifieringen" har dock inte funkat så bra som casus belli för den psykotiske dvärgen i kreml så nu har hen tydligen övergått till att landet hen angripit skall "av-sataniseras"... You can't make this shit up...
https://www.thetimes.co.uk/article/desperate-putin-portrays-ukraine-and-the-west-as-satanic-5dsdt66m2

Varför önskar DU att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?
Citera
2023-09-01, 13:16
  #380117
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Din tankevurpa. De säger att Ryssland slutar inte förrän Ukraina är besegrat. Ryssland är dock inte och har aldrig varit intresserad av att ta baltstaterna eller andra länder. Finns inga historiska eller nyare bevis på att det skulle vara så. Det här är inte ett krig som Ryssland skapat utan en förlängning av Ukrainas inbördeskrig som de själva hållit igång sedan 2014.

Ryssland KAN INTE sluta det de påbörjat eftersom Ukraina har bombat civila i Donbas under 9 år och fortsätter fortfarande nu idag. Ukro-nazisterna ger inte upp sin terrorism utan fortsätter att eskalera den.
Nix, det var proryssar i donbas som fick vapen av Kreml som drog igång skiten i donbas.
Citera
2023-09-01, 13:17
  #380118
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Din tankevurpa. De säger att Ryssland slutar inte förrän Ukraina är besegrat. Ryssland är dock inte och har aldrig varit intresserad av att ta baltstaterna eller andra länder. Finns inga historiska eller nyare bevis på att det skulle vara så. Det här är inte ett krig som Ryssland skapat utan en förlängning av Ukrainas inbördeskrig som de själva hållit igång sedan 2014.

Ryssland KAN INTE sluta det de påbörjat eftersom Ukraina har bombat civila i Donbas under 9 år och fortsätter fortfarande nu idag. Ukro-nazisterna ger inte upp sin terrorism utan fortsätter att eskalera den.

Fel.
Putin har deklarerat att han anser att gränser för Nato ska tillbaka till 1997 års gränser.
Citera
2023-09-01, 13:17
  #380119
Medlem
Sgt.Blands avatar
Två fraktfartyg har idag avgått från Odesa och ser ut att vara på väg mot Bosporen. De befinner sig fortfarande på ukrainskt vatten så man får se om det händer nåt spännande snart?

Citat:
Two more ships blocked due to the war are going through the temporary corridor from the Black Sea seaports of Ukraine.

The bulk carriers ANNA-THERESA (Liberia flag) and OCEAN COURTESY (Marshall Islands) left Port South and are moving along the established corridor towards the Bosphorus. There are 56,000 tons of pig iron and 172,000 tons of iron ore concentrate on board.

Both bulk carriers are operated by a Singapore shipping company and were in Port South prior to the full-scale invasion. Bulk carrier ANNA-THERESA has been in port since February 22, 2022, and OCEAN COURTESY since February 16, 2022.

https://t.me/operativnoZSU/112612

Samtidigt meddelas det att Erdogan och Putain ska ha nåt möte på måndag.

https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1697565381643145267
__________________
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-09-01 kl. 13:23.
Citera
2023-09-01, 13:17
  #380120
Medlem
TotalWars avatar
Nu blir ju Krim-borna själva inkallade till Puttes berömda köttkvarn. Det kanske de skulle tänkt på när de röstade "ja": Det är aldrig fel att läsa det finstilta.

Citat:
Låt oss gå med i en millitärdiktatur. Vad kan gå fel?


Citat:
Play Stupid Games Win Stupid Prices
Citera
2023-09-01, 13:18
  #380121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Din tankevurpa. De säger att Ryssland slutar inte förrän Ukraina är besegrat. Ryssland är dock inte och har aldrig varit intresserad av att ta baltstaterna eller andra länder. Finns inga historiska eller nyare bevis på att det skulle vara så. Det här är inte ett krig som Ryssland skapat utan en förlängning av Ukrainas inbördeskrig som de själva hållit igång sedan 2014.

Ryssland KAN INTE sluta det de påbörjat eftersom Ukraina har bombat civila i Donbas under 9 år och fortsätter fortfarande nu idag. Ukro-nazisterna ger inte upp sin terrorism utan fortsätter att eskalera den.

Snacka skit. 1939/40 ville Ryssland ha, och tog, baltstaterna och en del av Finland (dom ville gärna ha hela)
Varför skulle uralmongona ha ändrat sig?
Citera
2023-09-01, 13:18
  #380122
Medlem
BlackKnightDuncans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Nja, tillåt mig vara tveksam. Du länkar till en sajt som har Ukrainas Försvarsdepartement som källa. Tillåt mig tvivla.

https://apnews.com/article/russia-ukraine-war-military-deaths-facd75c2311ed7be660342698cf6a409

Antal döda ryska: 50 000

Siffran 260 000 innebär inte bara döda utan även skadade i så fall. Ifall nu siffran stämmer.

Hade det bara varit 50 k döda hade kriget varit över nu och lillputin hade inte behövt ändra lagar för hur gamla som kan mobiliseras.
Citera
2023-09-01, 13:19
  #380123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Din tankevurpa. De säger att Ryssland slutar inte förrän Ukraina är besegrat. Ryssland är dock inte och har aldrig varit intresserad av att ta baltstaterna eller andra länder. Finns inga historiska eller nyare bevis på att det skulle vara så. Det här är inte ett krig som Ryssland skapat utan en förlängning av Ukrainas inbördeskrig som de själva hållit igång sedan 2014.

Ryssland KAN INTE sluta det de påbörjat eftersom Ukraina har bombat civila i Donbas under 9 år och fortsätter fortfarande nu idag. Ukro-nazisterna ger inte upp sin terrorism utan fortsätter att eskalera den.

De som framförallt bombat civila i Donbas är Ryssarna och deras marionetter.
Ukraina kan inte ge upp förrän de räddat människorna där från dessa banditer.
Citera
2023-09-01, 13:20
  #380124
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmaran
Jag vill minnas att jag läste för en lång tid sedan att Ryssland faktiskt erbjöd medborgarskap och skydd samt "fri invandring" från Donbas till Ryssland.
Ja men ingen mentalt frisk person vill ju leva i Ryssland!

Nu kommer ändå säkert många landsförrädare i dessa områden ändå flytta dit för sin egen säkerhets skull.

Många separatister som överlevt kriget ångrar säkert att de gick in i detta på ryssen sida...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in