2023-09-01, 00:13
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Ett bevis som säger MER än ord, klockslag och inte syns är den totala avsaknaden av skråmor, rivningar och blåmärken på Johannas kropp!
Det hade varit fullt av ovanstående om Johanna ensam hade mördat Tove!

På den punkten väljer jag att lita mer på rättsläkaren än på någon idiot på internet.

Kort och gott säger rättsläkaren att Johanna kan ha mördat Tove på egen hand, då utgår jag ifrån att det är en möjlighet.
Senast redigerad av flashmaner 2023-09-01 kl. 00:17.
Citera
2023-09-01, 00:20
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
På den punkten väljer jag att lita mer på rättsläkaren än på någon idiot på internet.

Kort och gott säger rättsläkaren att Johanna kan ha mördat Tove på egen hand.
Det kan ju vara så att Maja kvävde Tove på egen hand om nu dödsorsaken ändras. Det var väl någon som tryckte ut ögat på Tove också och då borde det vara Maja ertersom Johanna hade båda händerna runt Toves hals. Med tanke på hur Maja endast svarar eh, öh, ah och mmm blir det misstänksamt.

Du ska veta en sak och det är att om man är oskyldig i ett sånt här allvarligt brott så öppnar man käften och berättar sanningen. Du kan fortsätta med din rappakalja i evigheter då jag tror dom flesta redan vet vad som står och hur du vurmar för Maja. Nu får ingen mer uppmärksamhet av mig och detta blev slutordet.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-09-01 kl. 00:24.
Citera
2023-09-01, 00:20
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ett bevis som säger MER än ord, klockslag och inte syns är den totala avsaknaden av skråmor, rivningar och blåmärken på Johannas kropp!
Javisst är det så. Så det är inte så konstigt att Majas sovvanor och lögner ifrågasätts
Citera
2023-09-01, 00:21
Medlem
Alonens avatar
Citat:

Just detta…

Har jag funderat över, det är nog det som talar mest för (emot) Maja.

Klurigt, men jag ställer mig ändå frågan, som ingen, ingenting i tråden kan besvara:

Finns det någon som helst (teknisk) bevisning som pekar ut Maja som delaktig i mördandet❓

Nota bene, att Majas mobil varit igång av och till bevisar inte ett skit avseende själva mördandet❗️
Citera
2023-09-01, 00:23
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Det kan ju vara så att Maja kvävde Tove på egen hand om nu dödsorsaken ändras. Det var väl någon som tryckte ut ögat på Tove också och då borde det vara Maja ertersom Johanna hade båda händerna runt Toves hals. Med tanke på hur Maja endast svarar eh, öh, ah och mmm blir det misstänksamt.

Ja antagligen var det Maja som tryckte ut Ts öga
Citera
2023-09-01, 00:28
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Att det saknas underlag till alla dina lösa funderingar och analyser tror jag att de flesta redan insett. Men det finns en gräns för tokigheter och galenskap
Om du nu skrollat mina inlägg som du påstår vet du knappast om jag angett underlag. Du gnäller alltså utan att veta.
Citera
2023-09-01, 00:31
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner

Kort och gott säger rättsläkaren att Johanna kan ha mördat Tove på egen hand, då utgår jag ifrån att det är en möjlighet.

Möjligt ja MEN troligt NEJ..!

Ska festa när mördar-maja och mördar-johanna äntligen buras in på livstid.
Citera
2023-09-01, 00:32
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Just detta…

Klurigt, men jag ställer mig ändå frågan, som ingen, ingenting i tråden kan besvara:

Finns det någon som helst (teknisk) bevisning som pekar ut Maja som delaktig i mördandet❓

Nota bene, att Majas mobil varit igång av och till bevisar inte ett skit avseende själva mördandet❗️
Det finns väl ingen teknisk bevisning som säger att Johanna ströp Tove heller. Den som säger sanningen och att det stämmer överens med vad utredningen visar blir väl trovärdig.

Johanna har ju utan konstigheter beskrivit exakt vad som hände under mordet och att dom båda satt tysta bredvid Toves döda kropp en stund. Sen gick dom in i vardagsrummet och diskuterade hur dom skulle gå till väga med kroppen. Tydligare än så kan det inte bli och därför ansågs den lögnaktiga Maja vara medskyldig och höll i Toves armar. Rätten kan ju inte vara på plats när folk mördas för att kunna döma.
Citera
2023-09-01, 00:37
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Möjligt ja MEN troligt NEJ..!

Ska festa när mördar-maja och mördar-johanna äntligen buras in på livstid.
Samma här. Kommer köpa ett par kalla öl och vara nöjd över att mördare inte springer omkring lösa.
Citera
2023-09-01, 00:44
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Just detta…

Ställ motfrågan
Finns det någon teknisk bevisning som pekar ut Johanna som mördare?
Nej det är hennes egna erkännande om hur det gick till när hon och Maja mördade Tove. Ganska utförlig förklaring också med flera detaljer
Citera
2023-09-01, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Det finns väl ingen teknisk bevisning som säger att Johanna ströp Tove heller. Den som säger sanningen och att det stämmer överens med vad utredningen visar blir väl trovärdig.

Johanna har ju utan konstigheter beskrivit exakt vad som hände under mordet och att dom båda satt tysta bredvid Toves döda kropp en stund. Sen gick dom in i vardagsrummet och diskuterade hur dom skulle gå till väga med kroppen. Tydligare än så kan det inte bli och därför ansågs den lögnaktiga Maja vara medskyldig och höll i Toves armar. Rätten kan ju inte vara på plats när folk mördas för att kunna döma.

Nej det finns inte ett uns av teknisk bevisning mot Johanna förutom gravfridsbrott beroende på att hon hade med sej telefonen till dumpningsplatsen, så i princip kan Johanna ta tillbaka att hon ströp T när HR startar.
Citera
2023-09-01, 00:54
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Nej det finns inte ett uns av teknisk bevisning mot Johanna förutom gravfridsbrott beroende på att hon hade med sej telefonen till dumpningsplatsen, så i princip kan Johanna ta tillbaka att hon ströp T när HR startar.
Jag blir inte klok på juridik och ju mer jag läser desto snurrigare blir det. Det är väl därför man blir nervös att dessa 2 bestialiska mördare ska klara sig undan på nåt vis. Jag hoppas verkligen att det inte blir nåt strul och att båda får livstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in