Resultat: Vilket lag håller du på/kommer du att följa denna säsongen?
Atalanta
4,05%
3 röster
Bologna
0%
0 röster
Cagliari
5,41%
4 röster
Empoli
1,35%
1 röster
Hellas Verona
4,05%
3 röster
Inter
16,22%
12 röster
Juventus
5,41%
4 röster
Lazio
6,76%
5 röster
Lecce
0%
0 röster
AC Milan
10,81%
8 röster
Monza
0%
0 röster
Napoli
6,76%
5 röster
Roma
16,22%
12 röster
Salernitana
1,35%
1 röster
Frosinone
0%
0 röster
Cagliari
1,35%
1 röster
Sassuolo
0%
0 röster
Torino
2,70%
2 röster
Udinese
0%
0 röster
Parma
5,41%
4 röster
Fiorentina
4,05%
3 röster
Genoa
0%
0 röster
Ett annat lag i lägre divisioner
4,05%
3 röster
Håller inte på något lag - Älskar italiensk fotboll helt enkelt
4,05%
3 röster
2023-08-30, 20:07
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crociati
DOMEN!!

Lecco är kvar i Serie B, Perugia fick avslag.

Reggina fick avslag och därför flyttas ner till Serie D.

Brescia tillbaka till Serie B.
Varför flyttas Reggina ända ner till Serie D – och inte Serie C?
2023-08-30, 20:36
Medlem
Crociatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Varför flyttas Reggina ända ner till Serie D – och inte Serie C?

Jag vet inte hur jag ska förklara det hära.

Ungefär såhär funkar det

För klubben Reggina gick i konkurs, som Parma för några år sen. Därför får man börja om i amatörligorna, om klubben Reggina vill det. Men enligt Reggina har man betalat alla skulderna exempel löner, licenser, tränare, anställda med mera. Vilket Italienska förbundet förnekat eller att skulderna betalades inte i tid.

Systemet är så, kolla Sampdoria, de betala också sina skulder, fast inte i tid. Men får spela i Serie B. Det är orättvist. Jag hade förhoppning att de skulle göra samma med Reggina, att låta de vara kvar i Serie B - my bad.

Det var idag, som Reggina fick avslag, Reggina menar att man har betalat, förbundet säger nej. Alltså klubben blev deklarera konkurs utan att Reggina bekräftat det.

Jag hoppas Reggina kommer bli starkare och kommer tillbaka.
Senast redigerad av Crociati 2023-08-30 kl. 21:01.
2023-08-30, 21:47
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crociati
DOMEN!!

Lecco är kvar i Serie B, Perugia fick avslag.

Reggina fick avslag och därför flyttas ner till Serie D.

Brescia tillbaka till Serie B.
Cellino gör det igen. Mannen har en galen förmåga att rädda kvar sitt lag på ett eller annat sätt. Brescia var ju seriens sämsta lag typ sista 20 omgångarna. Dom hade ju typ 15 raka förluster där ett tag. Ska li intressant och följa hur dom blir i år. Hur många tränare Cellino hinner bränna av under säsongen.
2023-08-30, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Cellino gör det igen. Mannen har en galen förmåga att rädda kvar sitt lag på ett eller annat sätt. Brescia var ju seriens sämsta lag typ sista 20 omgångarna. Dom hade ju typ 15 raka förluster där ett tag. Ska li intressant och följa hur dom blir i år. Hur många tränare Cellino hinner bränna av under säsongen.
Cellino är en kontroversiell men också skicklig president. Samtidigt vill han såklart tjäna pengar.

https://www.youtube.com/watch?v=MRvq9I5h4JM
2023-08-31, 18:54
Medlem
Il.Malizias avatar
Champions League lottat.
För calcio blev det

Grupp C
Napoli
Real Madrid
Braga
Union Berlin

Grupp D
Benfica
Inter
Salzburg
Real Sociedad

Grupp E
Feyenoord
Atletico Madrid
Lazio
Celtic

Grupp F
PSG
Borussia Dortmund
Milan
Newcastle
2023-08-31, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Champions League lottat.
För calcio blev det

Grupp C
Napoli
Real Madrid
Braga
Union Berlin

Grupp D
Benfica
Inter
Salzburg
Real Sociedad

Grupp E
Feyenoord
Atletico Madrid
Lazio
Celtic

Grupp F
PSG
Borussia Dortmund
Milan
Newcastle
Milan mot Tonali. intressant grupp.

PS
Och Donnarumma.
Senast redigerad av Brille68 2023-08-31 kl. 19:32.
2023-08-31, 19:41
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Champions League lottat.
För calcio blev det

Grupp C
Napoli
Real Madrid
Braga
Union Berlin

Grupp D
Benfica
Inter
Salzburg
Real Sociedad

Grupp E
Feyenoord
Atletico Madrid
Lazio
Celtic

Grupp F
PSG
Borussia Dortmund
Milan
Newcastle
Ganska dålig lottning. Milan hade nog tagit sig vidare i Lazios grupp. Jag tror att endast två italienska lag tar sig vidare. Napoli och inter. Men det kan också bara bli Napoli.
2023-08-31, 19:50
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Ganska dålig lottning. Milan hade nog tagit sig vidare i Lazios grupp. Jag tror att endast två italienska lag tar sig vidare. Napoli och inter. Men det kan också bara bli Napoli.
Tror väl samma. Men då mer orolig för Napoli än Inter. Inters grupp är sämre. Tror dom klarar sig enkelt vidare. Union Berlin är ju nya. Svårt och veta vart dom står. Men brukar vara bra mot bra motstånd då dom gillar att ligga lågt och kontra. Sen är jag inte förtjust i Rudi Garcia. Carlo behöver man inte oroa sig över. Real går vidare.

Lazio gör bort sig i vanlig ordning. Feyenoord och Celtic bord annars Italienska ligatvåan klara enkelt.

Milan har en mardröm framför sig. Tror mer på Newcastle då jag räknar Dortmund sist. Intressant mottagande för hemvändarna. Massiv visselorkan mot Donnaruma? Mer vänligt bemötande mot Tonali. Var ju Milan som tvingade bort honom i princip.
2023-08-31, 19:55
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Tror väl samma. Men då mer orolig för Napoli än Inter. Inters grupp är sämre. Tror dom klarar sig enkelt vidare. Union Berlin är ju nya. Svårt och veta vart dom står. Men brukar vara bra mot bra motstånd då dom gillar att ligga lågt och kontra. Sen är jag inte förtjust i Rudi Garcia. Carlo behöver man inte oroa sig över. Real går vidare.

Lazio gör bort sig i vanlig ordning. Feyenoord och Celtic bord annars Italienska ligatvåan klara enkelt.

Milan har en mardröm framför sig. Tror mer på Newcastle då jag räknar Dortmund sist. Intressant mottagande för hemvändarna. Massiv visselorkan mot Donnaruma? Mer vänligt bemötande mot Tonali. Var ju Milan som tvingade bort honom i princip.
Om man bara kollar marknadsvärdet på trupperna så är Real sociedad och Benficas trupper i princip värda det dubbla mot Union Berlins. Men jag har ärligt talat noll koll på union berlin. Jag har inte sett en bundesligamatch sen Håland försvann
2023-08-31, 20:09
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Om man bara kollar marknadsvärdet på trupperna så är Real sociedad och Benficas trupper i princip värda det dubbla mot Union Berlins. Men jag har ärligt talat noll koll på union berlin. Jag har inte sett en bundesligamatch sen Håland försvann
Ja en fördjupning på Union Berlin och dess chanser kanske är för en annan tråd, men en koppling till Calcio är att Bonucci verkar vara klar för dom. Så han kommer väl på besök till Napoli sen. Känns som ett udda val att avsluta karriären i? Om det nu är sista anhalten. Läst att han lägger skorna på hyllan efter säsongen. Men så är väl staden Berlin inpräntad i varje Italienares hjärta även om han inte var med och spela 06.
2023-08-31, 22:31
Medlem
Il.Malizias avatar
Hur är det med spontanköp av biljetter i Serie A numera?
Har ett jobbmöte i Milano i veckan, men tänkte åka ner över helgen.
Kan man köpa biljett på luckan till Inter-Fiorentina, eller måste man beställa i förväg?
2023-09-01, 01:01
Medlem
Citat:
Hur är det med spontanköp av biljetter i Serie A numera?
Har ett jobbmöte i Milano i veckan, men tänkte åka ner över helgen.
Kan man köpa biljett på luckan till Inter-Fiorentina, eller måste man beställa i förväg?
En fin match. Fiorentina lyckades ikväll ta dig vidare i Conference league genom att vända mötet i andra halvleken.

Jag hade varit där direkt när de öppnar luckan, och sedan tillbringat ett par timmar i staden. San Siro är ju numera i princip slutsålt varje match.

PS
Vill du ha ro i själen så beställer du i förväg.
Senast redigerad av Brille68 2023-09-01 kl. 01:06.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in