2023-08-30, 21:02
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Är de någon som har koll på hur säsongens hockey kommer att sändas nu när TV4 tar över från Cmore.
Kommer de bara att sändas på play eller även på "tv" som Cmore hade?
Citera
2023-08-30, 21:06
Medlem
TV4 ägde ju cmore och sände vissa matcher linjärt i TV4, cmore hade ju ingen TVsändning, så blir nog som tidigare.
Om dom inte nu förstår/tror att det är mer lönsamt att bara köra stream så dom får fler prenumeranter.
Citera
2023-08-30, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Är de någon som har koll på hur säsongens hockey kommer att sändas nu när TV4 tar över från Cmore.
Dom har sagt att det inte kommer bli nån skillnad.
Citera
2023-08-30, 23:16
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuppen69
Dom har sagt att det inte kommer bli nån skillnad.
Ok va bra.
Har inte hittat någon tydlig information om hur de skulle bli så började bli fundersam.
Citera
2023-08-30, 23:22
Medlem
Citat:
Ok va bra.
Har inte hittat någon tydlig information om hur de skulle bli så började bli fundersam.
Kan tänka mig att dom har sändingstillstånd liknade SVT så finns krav att man skall sända X matcher i allsvenskan och elitserien det var ju mycket diskussion när "betalkanaler" köpte upp all sport vilket nu gått vidare till streaming.
Citera
2023-08-30, 23:55
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Kan tänka mig att dom har sändingstillstånd liknade SVT så finns krav att man skall sända X matcher i allsvenskan och elitserien det var ju mycket diskussion när "betalkanaler" köpte upp all sport vilket nu gått vidare till streaming.
Jag är nöjd så länge jag kan fortsätta att se mitt lags alla matcher som tidigare.
Vill inte hålla på med olika paket eller se nån match på nätet och någon på tv osv.
Men fortsätter de som tidigare blir de bra, och sen får kanalen heta vad den vill😁
Citera
2023-09-07, 20:39
Medlem
Citat:
Det beror på vad du menar med på TV? Enligt denna behöver du ha total paket för att få SHL.
https://www.tv4play.se/paket

Sedan om du använder TV, dator, telefon spelar ingen roll.

Om du inte är så att du har ett antal kanaler som ingår i typ hyran. Då beror det på vilka du har betalat för där.
Citera
2023-09-09, 22:54
Medlem
many99s avatar
Sändningskanalerna TV4 vettja och nya versionen av TV programmen TV4 hockey av SHL.

TV4 motor och TV4 fotboll finns med i sport programmen i play.
Citera
2023-09-10, 01:07
Medlem
many99s avatar
TV4 hockey är väl play?
Citera
2023-09-10, 21:52
Medlem
many99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
TV4 ägde ju cmore och sände vissa matcher linjärt i TV4, cmore hade ju ingen TVsändning, så blir nog som tidigare.

TV4 hockey har TV avtalet med SHL.
Citera
2023-09-10, 22:00
Medlem
DjPuttes avatar
Streamen ligger ju inte ens i fas med LIVE feeden har jag upptäckt, Då jag ska in och kolla så startar den från början och inte där LIVE punkten är!
Citera
2023-09-11, 11:03
Medlem
Ace Venturas avatar
Seriöst. TV4 tar nästan 600 pix/månad för att man ska få kolla på hockeyallsvenskan!?? Är de fulla eller?
Sjukt hutlöst, iofs helt i TV4s anda men ändå. (Och ja, lingonligan SHL är totalt ointressant att få med på köpet).

Jahapp, då blev det ingen hockey den här säsongen. Trist.
Senast redigerad av Ace Ventura 2023-09-11 kl. 11:06.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in