Pewdiepie har över 100 miljoner följare, ska vi då anse att han är drygt 30 gånger mer trovärdig än Campbell?
Campbells content är knappast av en underhållande karaktär så det blir högst barnsligt att jämföra deras följare. Vidare har jag inte påstått att antal följare har något med trovärdighet att göra, det är din egen naiva tolkning.
Campbells content är knappast av en underhållande karaktär så det blir högst barnsligt att jämföra deras följare. Vidare har jag inte påstått att antal följare har något med trovärdighet att göra, det är din egen naiva tolkning.
Du själv jämförde i ett tidigare inlägg i tråden en Youtube kanal (Campbells). Med seriösa vetenskapliga journaler baserat på att han hade många följare. Kanske ska kolla vad Mr. Beast har för åsikt. Han har ju ännu fler följare.
Att en youtuber utan ens läkarutbildning ska vara mer på spåret än alla seriösa forskare där ute är ju skrattretande. Du letar såklart efter en konspiration..
Jag påtalade att Campbell har 2,8 miljoner följare. Det är lite typiskt för din läsförståelse att tolka det som om jag tror att jag är den ende som upptäckt honom.
Och ditt huvudargument mot Campbell är alltså att han skulle tjäna pengar på sin kanal?
Du har svamlat på i en himla massa inlägg här men ännu, mig veterligen, inte lyckats få till ett enda inlägg baserat på egen hjärnverksamhet.
Din frågeställning handlar om ifall svenskar ska sluta tro på vad myndigheter kommit fram till angående vaccinsäkerhet.
Detta skulle då baseras på innehållet i en sjuksköterskas Youtubekanal som flera gånger vilselett sina följare.
Han gör det här för att få följare och tjäna pengar. Inser du inte det? Ifrågasätter du inte?
Youtubekanalen Back to science gör ett bra jobb att just ifrågasätta. Kolla in det.
Som svar på din fråga. Nej, jag tror knappast det påverkar tänkande svenskar särskilt mycket. Ni antivaxxare har haft fel om i princip allt och saknar trovärdighet.
Din frågeställning handlar om ifall svenskar ska sluta tro på vad myndigheter kommit fram till angående vaccinsäkerhet.
Detta skulle då baseras på innehållet i en sjuksköterskas Youtubekanal som flera gånger vilselett sina följare.
Han gör det här för att få följare och tjäna pengar. Inser du inte det? Ifrågasätter du inte?
Youtubekanalen Back to science gör ett bra jobb att just ifrågasätta. Kolla in det.
Som svar på din fråga. Nej, jag tror knappast det påverkar tänkande svenskar särskilt mycket. Ni antivaxxare har haft fel om i princip allt och saknar trovärdighet.
Kan du ge exempel på när han vilselett sina följare.
Hur menar du att myndigheter vilselett om flockimmunitet?
Att man talade om flockimmunitet tidigt i pandemin berodde på att varianten som spreds då inte var i närheten av lika smittsam som de varianter som tagit över smittspridningen nu.
Nuvarande varianter tar sig betydligt lättare förbi immunitet av tidigare infektion och vaccin.
Nya varianter uppstår ständigt. Flockimmunitet i den bemärkelsen blir alltså svårare att uppnå om inte hela världens befolkning smittas eller vaccineras samtidigt. Det faller på sin egen orimlighet.
Jag tycker det har varit tydligt under resans gång och kan inte alls se det som vilseledande.
Hur ser du på regulatoriska myndigheters slutsatser vs John Campbells i ämnet?
Tusentals, tiotusentals forskare och kliniker studerar detta, och så kommer EN gubbe med löst underbyggda argument ? Trovärdigt ?
Nej inte det minsta. När någon stor forskargrupp publicerar på en trovärdig och peer rewiev tidning
så kan vi börja diskutera. Stäng tråden.
En?
Vi har tusentals läkare som säger samma sak. Ingen i sitt friska sinne skulle vaccinera sig med all denna traumatiska informationen om gift vaccinen. EU har stoppat majoriteten av dom pga stroke.
Du fortsätter alltså ifrågasätta kanalen baserat på att den skulle generera intäkter. Patetiskt.
I min kritik i ämnet har jag haft rätt hela tiden. Om man endast läser MSM så förstår man det inte ännu. Du kanske förstår det även om jag tror du är för dum för det, oavsett så kommer du aldrig att skriva det för antingen är du avlönad eller psykiskt sjuk.
Hade du förstått ämnet och verkligen haft relevant kritik så borde du pekat på vad i datan som inte stämmer eller vad i Campbells antagande som är fel. Men som sagt, du är en pajas...
Att man talade om flockimmunitet tidigt i pandemin berodde på att varianten som spreds då inte var i närheten av lika smittsam som de varianter som tagit över smittspridningen nu.
Nuvarande varianter tar sig betydligt lättare förbi immunitet av tidigare infektion och vaccin.
Nya varianter uppstår ständigt. Flockimmunitet i den bemärkelsen blir alltså svårare att uppnå om inte hela världens befolkning smittas eller vaccineras samtidigt. Det faller på sin egen orimlighet.
Jag tycker det har varit tydligt under resans gång och kan inte alls se det som vilseledande.
Särskilj naturlig immunitet och vaccin. Naturlig immunitet är mycket starkare och mer långvarig än vaccin. Men upprepade vaccineringar kan troligtvis förstöra naturlig immunitet, åtminstone delvis, pga bla utveckling av tolerans mha igg4-antikroppar.
Oavsett, vaccin i dagsläget är helt meningslöst och sannolikt kontraproduktivt utanför riskgrupper.
Inget läkemedel är helt riskfritt och det kommer man inte ifrån, men gemensamt för alla godkända läkemedel är att nyttan bedömts överväga risken. När det kommer till dom olika covid 19-vaccinerna finns risk att drabbas av biverkningar, men risken att fara illa av en covid 19-infektion är betydligt större.
Nytta vs risk är inte den enda faktorn, vinstintresse är ett annat som kan tumma lite på nytta vs risk-gränsen och påskynda det av en produkt. Det är inget nytt och läkemedelskndustrin har en del missar om man säger så. Inte minst med covidvaccinen som är en enorm skandal.
Från inget vaccin, när det höll på att utvecklas...Helt plötsligt blev typ fem, sex stycken "klara" med sina vaccin samtidigt, antagligen för att inte gå miste om den enorma vinst som det skulle ge. Minst ett par av dem drogs ju tillbaka för att vissa fick.."komplikationer" av dem.
Hur kan man ärligt mena, rekommendera att ALLA ska injiceras med relativt otestade vaccin (där biverkningar censurerades, alternativ behandling togs bort från marknaden när det blev känt, inget tal om allmän hälsa eller tydlighet om vilka riskgrupperna faktiskt var, m.m.) - varför skulle det vara mer värt med injektion för om man inte ens är i riskgrupp för COVID??.
"Obesity is the highest risk factor of corona - no one has mentioned it yet" (refererade till stormedia) sa någon doktor i Australien i en demonstration till en mindre mediakanal i ett relativt tidigt skede. De på ålderns höst, grovt överviktiga och folk med vitaminbrister, kanske deabetiker(?) var väl i riskgrupp. Kanske några fler.
Ungar eller i övrigt friska, välnärda, normalviktiga människor verkade inte ha några problem att kicka covid.
Trots det skulle det covid-ma$$vaccineras överallt, propageras och manipuleras dagligen överallt, dessutom social credit-injektionspass på det utöver alla absurda nedstängningar av folks affärer, caféer, barer, restauranger, levebröd och tryckande av inflationspengar.
Vaccinera ungar med? Till och med gravida utan vidare? Absurt. korrupta FHM i Sverige kunde inte ens få någon att läsa upp skiten så man använde sig av en AI-röst att läsa upp "du som är gravid rekommenderas att vaccinera dig mot COVID-19"
Hur mycket försiktighetsprinciper finns inte annars om gravida? inte röka, inte en öl, inte äta den ena och den andra medicinen, nästan oavsett hur liten - men här skulle gravida ta både en, två och kanske tre sprutor nyframtagna covidvaccin för att få gå och köpa mat eller gå till jobbet i flera länder. Galet!! Livsviktiga samhällsyrken som brandkår fick inte heller arbeta med att släcka bränder ifall de inte var "vAcCinErADe". Så jävla efterblivet.
Sen skulle det mörkas som fan att covid-vaccinationerna verkade påverka mängder av kvinnors cykler, bland allt annat mörkande. Såg flera vittnen om missfall som skett i smaband med vaccination med, vet inte hur vanligt det var - för allt censurerades och sopades under mattan konstant allt som var dålig publicitet om injektionskampanjen. Ja det fanns en hel del troll på den sidan med, 5g hit och dit och fan vet vad men så vadå!?
Vilka var de frivilliga gravida i testerna, fanns det ens såna tester? Tvivlar.
Har frågat det här säkert tjugo gånger på forumet plus flera gånger ute men aldrig fått svar av massvaccinations-fsnatikerns eller vaccinpassförespråkarna:
Hade man inte testat covidvaccinen tillräckligt ens för att veta att de förlorade i "effekt", (
om det fanns någon betydande effekt, jag är då inte övertygad, och kunde nästan bry mig om ännu ett massvaccinations-troll kommer med grumlig statistik som manipulerats och fulats med från start, men för all del,nkör...
) ...efter bara några veckor, eller visste man det men struntade i att säga det i början pga hur mycket mer vaccin+påfyllning+boosters man skulle få sälja? För något av alternativen måste det vara.
Var det inte ett rekordår i vinster för läkemedelsindustrin förresten... Ett bra år lär det varit i alla fall, förhoppningsvis på bekostnad av en hel del förtroende för myndigheter, massmedia och att några ansvariga får ställas till rätta.
Läkare som påstod något som skulle tjäna läkemedelsjättarna mindre pengar blev ofta censurerade. ...Fick konton borttagna i massor, livesändingar avbrutna & bannade, (såg det själv direkt från något sjukhus), rekommenderade att hålla tyst om de inte ville få sina licenser prövade och riskerade att fråntas.
Gärningsmannen och liknande ihärdiga massvaccinations-troll skulle jag vara förvånad om de inte själva var investerade i masker och vaccin eller liknande.
Fortsatt covidvaccination inte bara ifrågasättas, det ska vägras utanför riskgrupper. Kanske av alla pga allt fulspel men det är upp till var och en. Försöker man med absurda vaccinpass för "nästa runda" covidvaccination borde fan huvuden rulla på falska auktoriteter som försvarar det.
Om någons unge blir grovt skadad av vaccinen, som inte ens var i riskgrupp - där COVID skulle vara lugnt - men ändå blir rekommenderad eller till och med mer eller mindre tvungen att bli injicerad - då är det inget annat än grov misshandel. Lågt, kriminellt, girigt utav bara fan. En hel del mord med i de fall som folk utanför riskgrupp avled pga vaccinationerna. Jag skulle fan tagit mig mycket tid & energi att söka upp några ansvariga personligen om t.ex. min morsa drabbats av komplikationer från dessa cashgrab-injektioner. Jävlar vad arg och hämndlysten jag skulle varit då
Senast redigerad av Room531 2023-08-30 kl. 15:54.
Pfizers huvudsyfte är att tjäna pengar. Och de är det mest kriminella bolaget på planeten, det är bara att kolla på deras rättsfall och förlikningar. Mutbrott, allmän korruption och experiment på barn utamn föräldrarnas tillstånd är några av brottsrubriceringarna.
Du silar mygg och sväljer kameler.
Ja visst är det fantastiskt hur man kan vara så pass religiöst övertygad och blint lita på "forskning" och "vetenskap", vilken ofta är finansierad av just läkemedelsbolagen, med tanke på vad exempelvis nämnda bolag har i sitt bagage. Eller för att inte tala om politiserade myndigheter med alla dess lögner i bagaget.
Särskilj naturlig immunitet och vaccin. Naturlig immunitet är mycket starkare och mer långvarig än vaccin. Men upprepade vaccineringar kan troligtvis förstöra naturlig immunitet, åtminstone delvis, pga bla utveckling av tolerans mha igg4-antikroppar.
Oavsett, vaccin i dagsläget är helt meningslöst och sannolikt kontraproduktivt utanför riskgrupper.
Det där med IgG4 har du varit ute och snurrat om tidigare. Nej, så fungerar inte immunförsvaret. Ta det i en relevant tråd istället.
På vilket sätt menar du att en tidigare genomgången infektion skyddar bra mot att smittas av BA.2.86/pirola? Hittils tyder det mesta på att CD4+ och CD8+ ger ett fortsatt bra skydd mot svår sjukdom och död. Med vaccin och/eller tidigare genomgången infektion.
Frågeställningen här handlar om fortsatt förtroende för regulatoriska mynfigheter och vaccinsäkerhet. Har du några åsiker kring det som du kan belägga med ett vetenskapligt diskussionsunderlag?
FN
COVID-19-vacciner är äntligen en verklighet, med flera nya genombrott på horisonten. Detta är goda nyheter i slutet av ett påfrestande år. Vaccinationsmotstånd är dock fortfarande ett stort hinder för att uppnå flockimmunitet.
FHM
om man väntar, är man oskyddad riskerar att bli sjuk och sprida infektionen, ingen garanti när man senare kan få vaccinationen.
Den av SVT använda sk experten
Fortsätter vaccineringen i samma takt så bör mellan 70 och 80 procent vara immuna i september–oktober, enligt Matti Sällberg professor och vaccinforskare vid Karolinska institutet. Då bedömer han att flockimmunitet kan uppnås. – Då går förhoppningsvis smittspridningen ner och bibehålls på en låg nivå, säger han.13 juli 2021
Det ex du gav av Campbell är ju bara fånigt. Det är en kvinna som säger att det UK,Gov papper han läser ifrån har uppdateringar. Vad är det för uppdatering?
Här en studie som säger ju fler sprutor dess lättare blir man smittat
Den överdödlighet Campbell påtalar och undrar varför den inte utreds, vad säger du om den.
Den ökade dödligheten bland unga som får hjärtproblem är det fel att påtala.