Citat:
Ursprungligen postat av
glinteq
Hej flashback!
Jag har köpt en Xiaomi Mi Box S 4K Android Media Player. Jag lyckas inte få den att öppna filer ifrån en extern hårddisk. Disken fungerar bra på dator men inte på medialäsaren. När den externa disken kopplas in så hittar medialäsaren disken men den kan inte öppna den. Den begär att man ska formatera disken men flaggar för att den då enbart kommer fungera på medialäsaren, har testat detta men det fungerar ändå inte. Har försökt att öppna med appen kodi men det händer inget står bara ”waiting for external drive” trots att disken är inkopplad. Disken fungerar då heller inte såklart på datorn med denna formatering men formaterar man tillbaks den till extern igen så fungerar den på datorn som vanligt. Varit i kontakt med Netonnet och xiaomi support som inte kom med något vettigt. Den är nyligen köpt och borde inte krångla.. Någon som har något tips?
Den inbyggda fil läsaren suger tanka ner t.ex. solid explorer
börja med det
vet ej om alla dessa steg behövs
jag formaterade minnet som external när den var inpluggad i mi box
sedan la jag över sakerna på minnet i datorn och sedan satte jag in den i mi box igen
aktivera developer options, där kan du bestämma vad usb ska göra
generellt tips
disabla alla appar du ej använder
här står om hur man skickar trådlöst, har ej testat
https://www.reddit.com/r/AndroidTV/comments/jnqrvo/what_is_the_simplest_way_to_wirelessly_transfer_a/