2023-08-29, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Om inte offensiven varit ett omöjligt företag hade Ryssland varit ute ur Ukraina vid det här laget.

Tycker du det går bra för Ryzzland?
Ukraina tar inte så mycket areal men slår ut ryzkt artilleri och infrastruktur som försörjer kriget.
Lugnt och taktiskt matar dom på, istället för tjurrusningar som förbrukar folk och materiel.
2023-08-29, 11:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Allt pekar på att ryssland har mycket större förluster än Ukraina det är alla världens militär experter överens om även dom flesta ryska.
Men du som är helt dum i huvudet fattar ju inte det och kan inte ta in fakta
Det är omvända roller nu. Ryssland håller mark som Ukraina försöker återta. Det är Ukraina som nu försöker invadera. Och de har gjort enorma förluster i månader nu.
2023-08-29, 11:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Tycker du det går bra för Ryzzland?
Ukraina tar inte så mycket areal men slår ut ryzkt artilleri och infrastruktur som försörjer kriget.
Lugnt och taktiskt matar dom på, istället för tjurrusningar som förbrukar folk och materiel.
Ja, en sprängd ukrainare per mina. Klart det går långsamt när alla dör hela tiden.
2023-08-29, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Ja, stoppa huvudet i sanden verkar vettigt. Varför är det så viktigt för er att låtsas som att det går bra för Ukraina? Ingen vinner på det. Med det sagt så står jag inte på någon sida, mig gör det inget om Putin och Zelensky knullar ihjäl varandra. Men ni verkar tro att det är en fotbollsmatch där man måste låtsas som att ens lag är bäst i världen trots att de spelar som skit.

Gillar din jämförelse med fotbollsmatchen.
Ryzzfan trodde dom var överlägsna fast dom spelade som krattor. Offensiven blev defensiven.
Så sluta låtsas att Ryzzland är ett bra lag. Dom suger.
2023-08-29, 11:22
Medlem
Citat:
Ja, stoppa huvudet i sanden verkar vettigt. Varför är det så viktigt för er att låtsas som att det går bra för Ukraina? Ingen vinner på det. Med det sagt så står jag inte på någon sida, mig gör det inget om Putin och Zelensky knullar ihjäl varandra. Men ni verkar tro att det är en fotbollsmatch där man måste låtsas som att ens lag är bäst i världen trots att de spelar som skit.

Det står dig fritt att tycka precis vad du vill, men tar man Putins parti här så saknar man moralisk kompass och vanlig anständighet. Och de som gör det förtjänar varenda skopa ovett de får. Det är inte svårare än så egentligen. Så fotbollsliknelsen haltar faktiskt betänkligt.

Jag låtsas f.ö. ingenting. Finns det något i det jag just skrev som tyder på det tycker du, eller var det bara en allmän känsloyttring från din sida? Objektivt sett går det knappast lysande för Ukraina, men det går ännu sämre för Ryssland sedan en tid tillbaka, det är väl där nånstans vi är.
2023-08-29, 11:37
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Så där säger ni alla, och det är så genomskinligt. Hade ni varit neutrala på riktigt så hade ni inte konstant postat ryssvinklade inlägg gång efter gång.
2023-08-29, 11:38
Medlem
Citat:
Det är omvända roller nu. Ryssland håller mark som Ukraina försöker återta. Det är Ukraina som nu försöker invadera. Och de har gjort enorma förluster i månader nu.
Nej man gör mycket små offensiver som ofta lyckas så man har inte speciellt stora förluster. Ryssland förlorade antagligen fler soldater på och enbart ta bachmut än Ukraina gjort på hela kriget. Förluster i fordon speglar mina siffror mycket väl så vi kan med stor sannolikhet veta att det är ingefär dom siffrorna vi talar om. Plus att vi ser att Ryssland måste hela tiden mobilisera fler soldater för att ersätta förluster.
https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html?m=1
Så vi kan med säkerhet säga att det är kring 70.000 Ukrainska förluster och minst 400.000 ryska.
2023-08-29, 12:12
Medlem
Citat:
Ja, en sprängd ukrainare per mina. Klart det går långsamt när alla dör hela tiden.

Du får drömma om vad du vill men gör det inte till trådsanningar.
Tycker du det går bra för ryzzfan, bränsle och ammodepåer , artilleri och stackars kertjbron (kommer den att behöva rivas delvis eller går den att reparera).
2023-08-29, 12:31
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Så där säger ni alla, och det är så genomskinligt. Hade ni varit neutrala på riktigt så hade ni inte konstant postat ryssvinklade inlägg gång efter gång.

Ditt inlägg visar på en betydande kognitiv dissonans. Du har inte ens lyckats se den mest grundläggande problematiken i att inhämta information och fakta om kriget nu och krigen genom historien.

Har uttrycket krigets första offer är sanningen lyckats undgå dig?

Vad vi har är information från två sidor som bägge är vinklade. Det är den objektiva sanningen och att gnälla på "ryssvinklade inlägg" är ju ett bevis på att du inte förstår situationen och att information från bägge parterna är ett måste för att diskussionen skall kunna bli något mera objektiv och balanserad.

Hade det bara varit Ukrainsk propaganda till 100% i tråden så hade det inte inbjudit till diskussion
ej heller hade det varit ett forum där man försöker få en bild av den objektiva verkligheten, Dvs allt det Flashback strävar efter och vill vara.

Att du vi omge dig med människor som bara förstärker dina egna uppfattningar är tragiskt och ett svaghetstecken och ett bevis på intellektuell slutenhet.
2023-08-29, 12:34
Medlem
Man verkar i nuläget gå mot Verbove för att försöka sig på en igenombrytning av huvudförsvarslinjen där? Det skulle nog bli rena blodbadet om den Ukrainska armen skulle gå in och ta raka vägen mot Tokmat. Även Ocheretuvate verkar vara bra befäst av någon anledning enligt deepstate map.

https://twitter.com/emilkastehelmi/status/1695879651158052910?t=0vcGGvlvn5HkA6u9gTTMWA&s=19
Senast redigerad av gs-v-se 2023-08-29 kl. 12:39.
2023-08-29, 13:09
Medlem
Citat:

Ukraina invaderar inte, dom återtar sitt land.
2023-08-29, 13:38
Medlem
TinFoilHats avatar
Anekdot: Min äldsta son gjorde klart sin värnplikt här om året. En rolig detalj är att man som befäl inte fick direkt hänvisa eller nämna olika nationaliteter när man hade övningar så man pekade på kartat och lade hård betoning på R-et när man sa: Så nedkämpar vi alla kRyzzen!

En, enligt mig, ganska intressant tanke är undran över hur stora de kRyzzka förlusterna hade varit om Ukraina hade minerat i samma omfattning som turisterna innan dom gick över gränsen och anföll?

Med ovanstående skrivet så kan vi nog lätt konstatera att kRyzzarna hade nog haft svårt att anpassa sig till mineringarna och troligen tagit mångfalt fler förluster än vad Ukrainarna har tagit under denna offensiv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in