2023-08-29, 00:02
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Spotta och skrik att ni har HIV/AIDS. 👌🏻
Citera
2023-08-29, 00:05
Medlem
Uncorruptables avatar
1) Skjutvapen, A) Automatvapen B) Gevär C) Pistol D) Armborst

2) Samurajsvärd av det lite kortare slaget, skarpslipat

3) Yxa/Fjäderbatong

Rangordnat efter effektivitet, dock bör man vara erfaren med sina vapen, övat på användningen först. Skall man hålla på med närstrid (2,3) så måste man vara riktigt tränad och stark, speciellt armar och handleder.
Citera
2023-08-29, 00:08
Medlem
Hade fram tills ganska nyligen en 56• titlest wedge i garderoben precis jämte sängen. Kändes säkert. Men eftersom jag lagt golfandet på hyllan och det var en otroligt fin klubba så bytte jag den mot lite stålars istället.

Funderar nu på att införskaffa mig en schysst batong att ha i nattduksbordet istället. Kan åsamka otroligt önskvärd skada på eventuella inkräktare om den används rätt och har relativt bra räckvidd i förhållande till kökskniv.

Men golfklubba av icke trätyp utan järn 1- pitch/wedge borde fungera utmärkt. Bra tyngd och räckvidd men inte minst är den gjord för att svingas med
Citera
2023-08-29, 00:10
Medlem
Klockspels avatar
Salutkanon laddad med chilipulver.
Citera
2023-08-29, 00:14
Medlem
Klockspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
50-kalibrig kolsyrepistol med stålkulor?

https://www.jakt.se/umarex-t4e-revolver-hdr-50
Citat:
Ursprungligen postat av svinkel
Verkar hyfsat effektiv ändå.

https://youtu.be/PYhHUzj4B-g?si=Ler9LSXCjbqliWPY
En svartkrutsrevolver är betydligt effektivare och laglig om den är tillverkad före 1890.
Senast redigerad av Klockspel 2023-08-29 kl. 00:16.
Citera
2023-08-29, 00:19
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megamindfull
I dessa tider känns det som man bör vara lite förberedd på det mesta som tex lite prepping, övervakningssystem och larm mm.

Vad hade ni valt och varför? Vapen som kräver licens är uteslutet.

Vad menar du med "dessa tider"? Vad är det för otal hemska upplevelser du hört om som gör att du måste skaffa vapen hemma?

Det jag har dock är:

Baseballträ
Machete
Kolsyrepistol
Knivar, t.ex. Karambits som jag kan hanter osv.
Teleskopbatong

Det beror inte på "dessa tider" utan andra saker. Men de ligger lite överallt
Citera
2023-08-29, 00:20
Medlem
Självklart 2 små camping yxor med handledsremmar..
Citera
2023-08-29, 02:16
Medlem
GruppboendetFiskens avatar
Du kan ha en hammare kanske. Den gör rejält med skada och har två sidor, en lite mer brutal sida, och en bonk-sida.

Fördelen med hamaren är att det är sannolikt att den kan ligga lite var som helst i hemmet. Och den är dödlig. Du har en trovärdig anledning till varför nödvärnet var dödligt. "Nej jag tog bara det som fanns tillgängligt, lovar."

Den kan också ligga i bilen, båten, et.c. Ganska naturligt och behöver ingen förklaring till varför den är med.
Senast redigerad av GruppboendetFisken 2023-08-29 kl. 02:31.
Citera
2023-08-29, 02:28
Medlem
Läser ena toket efter det andra vad är det vi väntar oss för påhälsning egentligen?
Citera
2023-08-29, 02:30
Medlem
ett dammsugarrör
golfklubba
Citera
2023-08-29, 02:56
Medlem
Klockspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GruppboendetFisken
Du kan ha en hammare kanske. Den gör rejält med skada och har två sidor, en lite mer brutal sida, och en bonk-sida.

Fördelen med hamaren är att det är sannolikt att den kan ligga lite var som helst i hemmet. Och den är dödlig. Du har en trovärdig anledning till varför nödvärnet var dödligt. "Nej jag tog bara det som fanns tillgängligt, lovar."

Den kan också ligga i bilen, båten, et.c. Ganska naturligt och behöver ingen förklaring till varför den är med.
Spelar det fetade egentligen så stor roll? I en nödvärn situation får man använda så mycket våld som krävs. Har du en kniv, hammare eller pistol borde egentligen inte spela så stor roll förutsatt att du inte använder mer våld än vad nöden kräver. Har du pistol utan licens blir det ju dock vapenbrott även om du går fri enligt nödvärnsrätten.
Citera
2023-08-29, 03:09
Medlem
Klockspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Du har 100% fel!
Både brandsläckare och skohorn hör hemma i bostaden.
Det du får problem med är golfklubbor, batong, svärd osv eftersom dom inte hör hemma och då anses ha funnits på plats som vapen för självförsvar.
Fast att ha licensfria vapen i hemmet är väl inte olagligt? Att använda vapen i självförsvar är inte heller olagligt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in