2023-08-29, 00:17
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Nej, jag begär ingens avsked, det är inte i Sverige och ärligt talat så tycker jag inte att det är tillräckligt grovt heller. Men jag svarade snarare på hur man eventuellt kan reagera. Alla reagerar inte med att avvisa eller korrekt reaktion, och speciellt inte i live-TV när man precis har vunnit VM-guld. Man vill nog varken sabba tillfället för andra eller sig själv med att ställa till en scen. Och som sagt, man blir nog ganska överraskad.

Jaha okej, ja i det avseendet har jag inga invändningar.
Citera
2023-08-29, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Då får du skylla dig själv om du inte vet hur du skulle reagera. Tråkigt för dig.

Självklart får du komma efteråt och klaga. Men du framstår som en svagsint person som inte har nog med självrespekt att kunna säga nej när någon gör dig orätt.

Tur att du alltid vet hur du ska bete dig i alla lägen och hur du kommer att bete dig. De flesta är inte födda med dina gener. Empati däremot handlar om att man kan sätta sig in i andras känslor och förstå hur de agerar. Det är också en bra egenskap som du tyvärr saknar.
Citera
2023-08-29, 00:22
Medlem
snooper123s avatar
Det är faktiskt lite synd om honom. Han var bara glad och ville visa sin glädje för spelarna och det kostade honom jobbet.
Citera
2023-08-29, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Håller helt enkelt inte med dig. Det gör inte Spanska fotbollsförbundet heller som nu kräver din älskade Rubiales avgång.

Du har nog missförstått en hel del. Men då jag starkt misstänker att det är avsiktligt från din sida så väljer jag att lämna det vid det. Ha de!
Citera
2023-08-29, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vad finns det för belägg att han kysst henne, det är väl en puss? Inte hela världen, sådant gör man ibland i ren glädjerus när man firar en vinst eller mål i fotboll. Handlar det som vanligt om ren manshat av flator?

Nått sånt ja.
Citera
2023-08-29, 00:29
Medlem
Det här är ett praktexempel på två saker.
1. Rubiales har betett sig som det ärkesvin han troligen är, även om det hände i euforin efter VM-guldet, och bör givetvis sparkas från sin befattning. Han har noll och intet förtroende kvar, speciellt inte inom den spanska damfotbollen. Det är säkerligen inte första gången han visar upp sig som den mansgris han är.
2. Feminister går bananas över en struntsak som fått orimliga proportioner. Lite metoo över reaktionerna. Ingen har blivit misshandlad, mördad eller våldtagen här. En kränkning är det förstås om inte Hermosa var med på noterna, vilket hon uppenbarligen inte var. Även om jag läste motsatsen direkt efter incidenten.
Men det finns sannerligen värre saker att uppröra sig över än detta.
Citera
2023-08-29, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Hade en kvinna kysst en man så hade det inte ens blivit en nyhet.
Nä, TV4 visar någon reklam för ett program jämt och ständigt där de hyllar Mikael Persbrandt. Då är det någon kvinna (hinner inte se vem?) som hoppar på MP och pussar/kysser honom på mun samtidigt som hon håller fast honom. Inte ett ljud om detta i media utan det var såklart helt i sin ordning enligt PK. Bara en jämförelse!
Citera
2023-08-29, 00:37
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Det är faktiskt lite synd om honom. Han var bara glad och ville visa sin glädje för spelarna och det kostade honom jobbet.

Javisst. Om det bara handlar om yrkesmässig glädje så förutsätter jag att han hade pussat en manlig spelare på munnen också.
Citera
2023-08-29, 00:43
Medlem
greta75s avatar
Inte läst ett enda inlägg utan gissar. SD-anhängarna tycker inte det var något särskilt att hänga upp sig på.
Citera
2023-08-29, 00:43
Medlem
Här är videon på hela interaktionen - den släpptes först 5 eller 6 dagar in på hetsjakten, så mobben hade inte sett den förrän den 28:e augusti.

Svårt att säga om hon initierar att lyfta honom litet och han hänger på. Jag tycker faktiskt videon mer styrker Rubiales version än Hermosos. Däremot kallar jag det lögn att säga från den videon att det är solklart att Rubiales bara hoppar upp på henne!

(även om jag tycker att han borde agerat annorlunda)

https://twitter.com/FonsiLoaiza/status/1696154100839129529
Senast redigerad av Deslauriers 2023-08-29 kl. 00:47.
Citera
2023-08-29, 00:55
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotwang
Bör Rubiales avgå eller överreagerar hans kritiker?

Det beror på i vilket sammanhang man blir oombedd kysst på.

Jag kan inget om sport men kan man likställa honom med chef?
Jag skulle inte vilja min chef, oavsett kön, kyssa mig på munnen för att fira något vi gjort tillsammans.
Citera
2023-08-29, 00:56
Medlem
Krakatoas avatar
[quote=KamratBlue|85563002]Vad finns det för belägg att han kysst henne, det är väl en puss?

Är det semantik du stör dig på?

"Kiss" är väl både och på engelska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in