2023-07-31, 17:35
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Man får inte har barnet på förskola om man är föräldraledig (om man inte har ett andra barn).

Men finns det nåt rimligt sätt det kan uppdagas på?

Borde väl inte vara några problem att ta föräldraledigt samtidigt som man hämtar och lämnar på förskolan!?

/Frågar åt en kompis :=)
Citera
2023-07-31, 17:51
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Man får inte har barnet på förskola om man är föräldraledig (om man inte har ett andra barn).

Borde väl inte vara några problem att ta föräldraledigt samtidigt som man hämtar och lämnar på förskolan!?

När försäkringskassa ringer förskolan för att göra stickprov kommer det upptäckas.
Citera
2023-07-31, 18:00
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
När försäkringskassa ringer förskolan för att göra stickprov kommer det upptäckas.

Ägnar sig försäkringskassan verkligen åt att ringa förskolor och kolla att barnet inte är där!? Låter väl som nåt man kanske gör om man fått ett tips eller på annat sätt fattar en konkret misstanke.
Citera
2023-07-31, 18:02
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ägnar sig försäkringskassan verkligen åt att ringa förskolor och kolla att barnet inte är där!? Låter väl som nåt man kanske gör om man fått ett tips eller på annat sätt fattar en konkret misstanke.

Ja varför skulle de inte göra det?
Det är en del av deras jobb.
Men det lär inte vara många kontroller om året som är slumpmässiga.
Citera
2023-07-31, 18:43
Medlem
1335991s avatar
Citat:

Om personalen får veta detta så har
dom en skyldighet att informera FK, rapporter skickas ju till FK,
så det lär ju vara lätt för dom att
få veta om ngn fuskar.
Citera
2023-07-31, 20:41
Medlem
Citat:
Jag arbetar med förskoleadministration. Några gånger per månad får jag brev från Försäkringskassan där de begär uppgift om barns närvaro i förskola. Den del jag administrerar har ca 150 barn inskrivna.
Citera
2023-07-31, 20:55
Medlem
Vad menar du nu?
Menar du att du har ett barn på förskolan på heltid fast du är hemma med ett annat?
Eller menar du att du har ditt enda barn på förskolan samtidigt som du får föräldrapeng och går hemma?
Citera
2023-07-31, 22:44
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cerealinmycoffee
Jag arbetar med förskoleadministration. Några gånger per månad får jag brev från Försäkringskassan där de begär uppgift om barns närvaro i förskola. Den del jag administrerar har ca 150 barn inskrivna.

Toppen, tack för bra svar!
Citera
2023-07-31, 22:47
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Vad menar du nu?
Menar du att du har ett barn på förskolan på heltid fast du är hemma med ett annat?
Eller menar du att du har ditt enda barn på förskolan samtidigt som du får föräldrapeng och går hemma?

Det senare, men i ett hypotetiskt scenario.
Citera
2023-08-27, 07:29
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cerealinmycoffee

Hur är det med semester då?

Om jag har semester från jobbet men ändå har ett barn i förskolan så borde väl det vara svårt för någon att komma på?
Citera
2023-08-28, 20:21
Medlem
BBBodiess avatar
Citat:
Hur är det med semester då?

Om jag har semester från jobbet men ändå har ett barn i förskolan så borde väl det vara svårt för någon att komma på?

Man har väl barn för att man vill vara med dem. Sluta snylta på samhället.
Citera
2023-08-28, 20:23
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BBBodies
Man har väl barn för att man vill vara med dem. Sluta snylta på samhället.

Kränkt kvinnlig dagisfröken?

Jag har en fru för att jag vill vara med henne också. Det betyder inte att jag aldrig vill ha egentid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in