Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Är du ute med brandsläckaren? Ta reda på vad The Atlantic Council är för något. Inte för att CNN är så mycket bättre men dom måste ju ha lite rätt ibland för annars tappar man läsare och tittare. De flesta amerikanare kan inte ens peka ut Ukraina på kartan utan har blivit matade med propaganda om denna konflikt men ju längre tiden går så förstår dom mer om vad det handlar om. Tucker Carlson, Redacted, BreakThrough News, Trump och RFK har en hel del människor som lyssnar på deras version av vad som händer i världen inklusive Ukraina.
Ryska "narrativ" eller ska vi säga perspektiv. Måste jag ha det ukrainska och det är då den enda sanningen? Jag har ställt mig frågan om varför det är en konflikt i Ukraina och kommit fram till att grunden till det hela är NATO:s expansion österut och Washingtons stöd till odemokratiska människor i Ukraina som störtade en folkvald president 2014 och sen vägrade ett nyval som dom visste dom skulle förlora. Lägg till förtrycket mot etniska ryssar och rysktalande i Ukraina och du har retat upp Ryssland precis som planen var.
Vi ska leva som vi vill och vi ska låta andra länder även leva som dom vill så länge vi alla visar varandra respekt och även respekterar den andres säkerhet vid dess gränser. Vill andra länder ha vår typ av demokrati så får dom som vi en gång i tiden kämpa för den. Nu verkar många länder i världen vara nöjda med sina statsskick. Ukraina lämnade sin demokrati dom hade bakom sig 2014 och är en värre auktoritär stat än vad Ryssland är idag. Vi ska varken efterlikna Ryssland eller Ukraina men tyvärr glider EU åt det hållet med lagar som reglerar yttrandefrihet, åsikter och andra friheter.
Sen kan man undra vad det är för eviga krig du skriver om. Det är då inte Ryssland som krigar överallt i världen med förevändningen att bekämpa "terrorism" och skapa "demokrati" samt sen plundra länderna. Hur du än vrider och vänder det så är NATO och c/o orsaken till krigen i Europa (Georgien, Jugoslavien, Ukraina). Hade deras aggresiva expansion inte skett så hade det varit lungt men man expanderade ändå trots att många varnade för att till slut kommer Ryssland att reagera och Ukriana blev doppen. Nu vill NATO expandera i asien också för att provocera Kina, länderna måste knäböja, lyda. Samma gamla kokbok som Washington inte kan släppa.
Ryssland reagerade på ett hot mot sina gränser och intressen precis som andra stormakter gör och det är inget förvånande mer är för dumskallar i Bryssel som egentligen inte vet vad Washington vill och vi i Europa blir ekonomiskt lidande av detta.
Här har du lite andra synvinklar.
NATO and the Long War on the Third World
https://monthlyreview.org/2023/01/01/nato-and-the-long-war-on-the-third-world/
Why is Ukraine the West's Fault? Featuring John Mearsheimer
https://www.youtube.com/watch?v=JrMiSQAGOS4
NATO failed in Ukraine against Russia. Now it's targeting China
https://www.youtube.com/watch?v=2q6Usko4x6s
Synvinklar? HAHAHAHAHAHAHA
Seriöst?
Du fortsätter mala ner din desperation genom att hänvisa till den ena dummare källan än den andra, och på köpet kalla det för "synvinklar"?
Det är ju nästan så att COSINUS skulle behövas för att reda ut dina toalettbesök då ja.
Jävla dumheter du fortsätter SPOTTA ur dig här. Dessutom tror du på något vis att folk med ett liv och fä utan på något vis skall köpa ditt förbetalda abonnemang.
Tyvärr behandlas det inte som det gör i andra land där din åsikt är direkt naseri och bettleri
EDIT - Fort som fan skall dessa av din art sökas ut, markeras och utfrågas om dessa "expertiella" åsikter grundade i....ja....grundade i vad?
Hade jag varit svensk hade jag engarat mig mer OCH hårdare för saken, men här, hemma hos mig så fungerar det som tur är bättre och snabbare. Här finns där ingen plats för sådan UPPENBAR lögn. Man skulle trott att Sverige hade lärt sig lite och åtminstone något sedan Stig berättade för dem hur verkligheten stod till. Men icke nej....bah blah blah åsiktsfrihet my arse!
5 poäng, 10 poäng och 100% pant på tomhylsor - Valet dessa som du gjort genom er genomruttna samhällsförstörande funktion i brist på annat.
En skam för Sverige, för Ukraina, för Europa, och för Världen