2023-08-28, 15:53
Medlem
Snapcounts avatar
Se där ja.., Putin vågar inte resa :

Erdogan skal besøke Russland for samtaler med Putin «snart» Tyrkias president Recep Tayyip Erdogan skal besøke Russland for å ha samtaler med Russlands president Vladimir Putin «snart», melder AFP.

https://www.nrk.no/nyheter/russland-1.14838354

Tidigare var det ju som så, att det var Putin som skulle resa över till Erdogan.
Citera
2023-08-28, 15:54
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HIMAR56
Ha ha det måste ha varit nån ryskproducerad drönare eller annan typ av vapen.😂😂
En rysktillverkad drönarpilot är nog allt som krävs.
Citera
2023-08-28, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Förhoppningsvis kunde drönaroperatörerna som filmade ringa någon Ukrainare i närheten som fick gå och leta rätt på ungen.

Inte för att vara sån, men jag skulle sätta min vänstra hand på att om drönaren filmat lite mer mot andra sidan vägen, sä ligger där garanterat ett litet hus som det charmtrollet hör hemma i.

DÄREMOT JA! Så är det förbannat oansvarigt och väldigt ryskt att glömma sin AK bara sådär.

Barnet är jag säker på att (hon) har det bra även om hon blev negligerad utav de ryska idioterna som trodde att "bara man kommer åt tändstiften under plasten så är det som det var på en 1962'år Lada".

Däremot skall det klart belysas att det var desperationen och den snabba flykten som kom före både henne(barnet) och andras säkerhet(lämnat vapen) ja.

Krävs en halvt tappad bakom en vagn ryss för något sådant ja. Men det är ju ett signum för både detta kriget som allt annat STACKARNA försökt sig på i sina MISSLYCKADE dagar
Citera
2023-08-28, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Är du ute med brandsläckaren? Ta reda på vad The Atlantic Council är för något. Inte för att CNN är så mycket bättre men dom måste ju ha lite rätt ibland för annars tappar man läsare och tittare. De flesta amerikanare kan inte ens peka ut Ukraina på kartan utan har blivit matade med propaganda om denna konflikt men ju längre tiden går så förstår dom mer om vad det handlar om. Tucker Carlson, Redacted, BreakThrough News, Trump och RFK har en hel del människor som lyssnar på deras version av vad som händer i världen inklusive Ukraina.

Ryska "narrativ" eller ska vi säga perspektiv. Måste jag ha det ukrainska och det är då den enda sanningen? Jag har ställt mig frågan om varför det är en konflikt i Ukraina och kommit fram till att grunden till det hela är NATO:s expansion österut och Washingtons stöd till odemokratiska människor i Ukraina som störtade en folkvald president 2014 och sen vägrade ett nyval som dom visste dom skulle förlora. Lägg till förtrycket mot etniska ryssar och rysktalande i Ukraina och du har retat upp Ryssland precis som planen var.

Vi ska leva som vi vill och vi ska låta andra länder även leva som dom vill så länge vi alla visar varandra respekt och även respekterar den andres säkerhet vid dess gränser. Vill andra länder ha vår typ av demokrati så får dom som vi en gång i tiden kämpa för den. Nu verkar många länder i världen vara nöjda med sina statsskick. Ukraina lämnade sin demokrati dom hade bakom sig 2014 och är en värre auktoritär stat än vad Ryssland är idag. Vi ska varken efterlikna Ryssland eller Ukraina men tyvärr glider EU åt det hållet med lagar som reglerar yttrandefrihet, åsikter och andra friheter.

Sen kan man undra vad det är för eviga krig du skriver om. Det är då inte Ryssland som krigar överallt i världen med förevändningen att bekämpa "terrorism" och skapa "demokrati" samt sen plundra länderna. Hur du än vrider och vänder det så är NATO och c/o orsaken till krigen i Europa (Georgien, Jugoslavien, Ukraina). Hade deras aggresiva expansion inte skett så hade det varit lungt men man expanderade ändå trots att många varnade för att till slut kommer Ryssland att reagera och Ukriana blev doppen. Nu vill NATO expandera i asien också för att provocera Kina, länderna måste knäböja, lyda. Samma gamla kokbok som Washington inte kan släppa.

Ryssland reagerade på ett hot mot sina gränser och intressen precis som andra stormakter gör och det är inget förvånande mer är för dumskallar i Bryssel som egentligen inte vet vad Washington vill och vi i Europa blir ekonomiskt lidande av detta.

Här har du lite andra synvinklar.

NATO and the Long War on the Third World
https://monthlyreview.org/2023/01/01/nato-and-the-long-war-on-the-third-world/

Why is Ukraine the West's Fault? Featuring John Mearsheimer
https://www.youtube.com/watch?v=JrMiSQAGOS4

NATO failed in Ukraine against Russia. Now it's targeting China
https://www.youtube.com/watch?v=2q6Usko4x6s

Synvinklar? HAHAHAHAHAHAHA

Seriöst?

Du fortsätter mala ner din desperation genom att hänvisa till den ena dummare källan än den andra, och på köpet kalla det för "synvinklar"?

Det är ju nästan så att COSINUS skulle behövas för att reda ut dina toalettbesök då ja.

Jävla dumheter du fortsätter SPOTTA ur dig här. Dessutom tror du på något vis att folk med ett liv och fä utan på något vis skall köpa ditt förbetalda abonnemang.

Tyvärr behandlas det inte som det gör i andra land där din åsikt är direkt naseri och bettleri

EDIT - Fort som fan skall dessa av din art sökas ut, markeras och utfrågas om dessa "expertiella" åsikter grundade i....ja....grundade i vad?

Hade jag varit svensk hade jag engarat mig mer OCH hårdare för saken, men här, hemma hos mig så fungerar det som tur är bättre och snabbare. Här finns där ingen plats för sådan UPPENBAR lögn. Man skulle trott att Sverige hade lärt sig lite och åtminstone något sedan Stig berättade för dem hur verkligheten stod till. Men icke nej....bah blah blah åsiktsfrihet my arse!
5 poäng, 10 poäng och 100% pant på tomhylsor - Valet dessa som du gjort genom er genomruttna samhällsförstörande funktion i brist på annat.
En skam för Sverige, för Ukraina, för Europa, och för Världen
Senast redigerad av ThorulfBortbyting 2023-08-28 kl. 16:09.
Citera
2023-08-28, 16:12
Medlem
Citat:
Är du ute med brandsläckaren? Ta reda på vad The Atlantic Council är för något. Inte för att CNN är så mycket bättre men dom måste ju ha lite rätt ibland för annars tappar man läsare och tittare. De flesta amerikanare kan inte ens peka ut Ukraina på kartan utan har blivit matade med propaganda om denna konflikt men ju längre tiden går så förstår dom mer om vad det handlar om. Tucker Carlson, Redacted, BreakThrough News, Trump och RFK har en hel del människor som lyssnar på deras version av vad som händer i världen inklusive Ukraina.

Ryska "narrativ" eller ska vi säga perspektiv. Måste jag ha det ukrainska och det är då den enda sanningen? Jag har ställt mig frågan om varför det är en konflikt i Ukraina och kommit fram till att grunden till det hela är NATO:s expansion österut och Washingtons stöd till odemokratiska människor i Ukraina som störtade en folkvald president 2014 och sen vägrade ett nyval som dom visste dom skulle förlora. Lägg till förtrycket mot etniska ryssar och rysktalande i Ukraina och du har retat upp Ryssland precis som planen var.

Vi ska leva som vi vill och vi ska låta andra länder även leva som dom vill så länge vi alla visar varandra respekt och även respekterar den andres säkerhet vid dess gränser. Vill andra länder ha vår typ av demokrati så får dom som vi en gång i tiden kämpa för den. Nu verkar många länder i världen vara nöjda med sina statsskick. Ukraina lämnade sin demokrati dom hade bakom sig 2014 och är en värre auktoritär stat än vad Ryssland är idag. Vi ska varken efterlikna Ryssland eller Ukraina men tyvärr glider EU åt det hållet med lagar som reglerar yttrandefrihet, åsikter och andra friheter.

Sen kan man undra vad det är för eviga krig du skriver om. Det är då inte Ryssland som krigar överallt i världen med förevändningen att bekämpa "terrorism" och skapa "demokrati" samt sen plundra länderna. Hur du än vrider och vänder det så är NATO och c/o orsaken till krigen i Europa (Georgien, Jugoslavien, Ukraina). Hade deras aggresiva expansion inte skett så hade det varit lungt men man expanderade ändå trots att många varnade för att till slut kommer Ryssland att reagera och Ukriana blev doppen. Nu vill NATO expandera i asien också för att provocera Kina, länderna måste knäböja, lyda. Samma gamla kokbok som Washington inte kan släppa.

Ryssland reagerade på ett hot mot sina gränser och intressen precis som andra stormakter gör och det är inget förvånande mer är för dumskallar i Bryssel som egentligen inte vet vad Washington vill och vi i Europa blir ekonomiskt lidande av detta.

Hur får du ihop "[...]vi ska låta andra länder även leva som dom vill [...]" med att länder som vill gå med i t ex Nato inte ska få göra det pga att Ryssland och USA (jag antar att det är de länderna du avser) har kommit överens om att ett visst land inte ska få gå med i Nato? Du tycker inte att det strider mot ländernas rätt att leva som de vill?

När du pratar om att "respektera den andres säkerhet vid dess gränser", hur kommer det sig att jag får en känsla av att du menar att Ukraina ska respektera Rysslands säkerhet, medan Ryssland inte behöver respektera Ukrainas säkerhet? Det är väl det du menar, eller hur?
Citera
2023-08-28, 16:13
Medlem
Ryssland DÅ och Ryssland IDAG!
Sverige DÅ och Sverige IDAG!

Ukraina får ta smällen men det innebär ju inte att den dumma jävla svensken skall sitta och lala runt precis som DÅ!

Det är på de minst betydelsefulla platser saker händer. Fältet är bara den blodiga varianten utav var den riktiga faran är.

https://www.google.com/search?q=stig+bergling+youtube&rlz=1C1AVUA_enSE736 SE808&oq=stig+bergling&aqs=chrome.0.69i59j46i512j0 i512l7.5821j0j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:f3ef8408,vid:sqbKG0p0-xI
Citera
2023-08-28, 16:14
Medlem
Reimers avatar
Kadyrovs gossar fick oväntat besök
Citat:
🇺🇦 In the temporarily occupied Enerhodar, a drone flew over the "barracks" of the Kadyrovtsy, — GUR

As a result of the operation of the local resistance movement, coordinated by the GUR, the improvised "barracks" of the Russian Guard OMON unit "Akhmat-1" was "damaged".

https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1696160072127135822
Citera
2023-08-28, 16:20
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HIMAR56
Undrar vad det var som fick quaden att börja brinna så våldsamt?

Kanske en ukrainsk bonde som kastade en Molotov-cocktail på dem från en buske?
Citera
2023-08-28, 16:22
Medlem
Citat:

Här har du lite andra synvinklar.

NATO and the Long War on the Third World
https://monthlyreview.org/2023/01/01/nato-and-the-long-war-on-the-third-world/

Why is Ukraine the West's Fault? Featuring John Mearsheimer
https://www.youtube.com/watch?v=JrMiSQAGOS4

NATO failed in Ukraine against Russia. Now it's targeting China
https://www.youtube.com/watch?v=2q6Usko4x6s
Som när en plattjordare skriver långa inlägg om varför jorden är platt. Och hen tror att hen är smart och de andra hjärntvättade.
Tragiska misslyckade människa.
Citera
2023-08-28, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det är väl inte jättekonstigt resonerat. Att ta pengar från försvaret till att bekosta ett val - som dessutom blir komplicerat att utföra under brinnande krig, är något Zelensky inte vill. Tror nog omvärlden förstår om valet skjuts upp.

Idioti att genomföra ett val mitt i ett brinnande krig.
Citera
2023-08-28, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1696069802282930487

Det går bra nu för Ryssarna.

De kanske har sneglat på Bulgarien och bestämde sig att "det där vill vi också ha"

https://i.kym-cdn.com/photos/images/original/001/871/095/cbd.jpg
Citera
2023-08-28, 16:26
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Idioti att genomföra ett val mitt i ett brinnande krig.

Som läget är nu, ja. Delar av landet är ockuperade, hårda strider pågår och hela landet attackeras återkommande med terrorbombningar.

Det är klart att det bästa vore om de demokratiska processerna kunde fortsätta, men i dagsläget vore val kanske idiotiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in