2023-08-27, 21:13
  #378985
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Här är iaf ännu en påstådd vandaliserad Wagner-kyrkogård som har eldats upp.

https://twitter.com/markito0171/status/1695833696190767304

Jag ska inte spekulera för mycket eller dra alltför stora slutsatser men nog ser det ut som gravskändning? Någon som har hört talas om den här incidenten?

Sorry, inte ditt fel att Lars W och Sarah Ashcron Cirillo och några till beter sig exakt som ljugryssar.
De som postat detta vet ju så klart vart de fått materielet i från:

Förprepp av gravar för att motverka permafrost vid arbete med dem.
Då tänker du att det inte är permafrost nu. Det har du rätt i.

Materielet är i från april:
https://t.me/Baikal_People/2345
__________________
Senast redigerad av DirtyDiggerNick 2023-08-27 kl. 21:15.
Citera
2023-08-27, 21:16
  #378986
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag bryr mig inte om Ryssland så mycket utan vill ha ett slut på detta krig genom förhandlingar så att Ukriana och övriga Europa kan gå vidare utan att det blir världskrig. Som jag skrev tidigare, jag har ingen häst i detta lopp som svensk men du verkar ha det. Konflikten i Ukraina påverkar EU:s ekonomiska utveckling negativt och många inom näringslivet håller med mig men få törs ta bladet från munnen för då kan sanktioner och frysta bankkonton föja.

Det är många länder i Europa där befolkningarna tröttnat och inser att man är lurad och bedragen av media. Till och med Polen börjar tröttna. I våra nordiska länder och baltstaterna är ju kriget mot Ryssland fortfarande populärt men så är ju människor här inte så världsvana (man håller sig på stranden då man reser). Man skyller trenden på effektiv rysk propaganda och desinformation och inte på sjunkande ekonomi i EU och att alternativa medier presenterar fakta och information vad det gäller konflikten i Ukraina.

Why Navalny’s Allies Overestimate Europeans’ Support for Putin
https://www.themoscowtimes.com/2023/08/17/why-navalnys-allies-overestimate-europeans-support-for-putin-a82169

The researchers discovered a surprisingly high level of pro-Russian sentiment. According to the survey, published on Aug. 15, in both countries more people have a “rather positive” view of Putin than a “rather negative.” In France, 43% view Putin positively, with just 35% registering a negative answer. In Germany, the result was 35% and 34% respectively.

CNN Poll: Majority of Americans oppose more US aid for Ukraine in war with Russia
https://edition.cnn.com/2023/08/04/politics/cnn-poll-ukraine/index.html

Poll: 52% of Germans Oppose Sending Taurus Missiles to Ukraine
https://www.eurointegration.com.ua/eng/news/2023/08/18/7167811/

Rise in German far-right reflects growing sentiment against Ukraine war
https://responsiblestatecraft.org/2023/07/13/rise-in-german-far-right-reflects-growing-sentiment-against-ukraine-war/

Why is Germany’s far right surging?
https://www.aspistrategist.org.au/why-is-germanys-far-right-surging/

German Chancellor Scholz’s approval rating hits all-time low
https://www.aa.com.tr/en/europe/german-chancellor-scholz-s-approval-rating-hits-all-time-low/2961299

Ukraine war: what young Poles think about their nation’s role – here’s what our survey shows
https://theconversation.com/ukraine-war-what-young-poles-think-about-their-nations-role-heres-what-our-survey-shows-209927

US, UK, France promised USSR not to expand NATO east of Germany, newly discovered document proves
https://geopoliticaleconomy.com/2022/02/20/us-uk-france-russia-expand-nato-east-germany/

USA & NATO responsible for Ukraine war, German & French public say in poll
https://youtu.be/ZwO5tEN_kIA?feature=shared
Hittade ett översättningsprogram som översätter från vatnik till Svenska. Det här är resultatet:
"Eftersom invasionen floppade, Ryssland tappar mark för var dag och den Ryska ekonomin kört i diket, vill vi fredsförhandla nu (vilket vi absolut inte ville när vi trodde vi skulle vinna). Dock måste vi få behålla något av Ukrainas territorium. Annars har invasionen varit meningslös och vi ser ut som förlorare."
__________________
Senast redigerad av % 2023-08-27 kl. 22:01.
Citera
2023-08-27, 21:17
  #378987
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag bryr mig inte om Ryssland så mycket utan vill ha ett slut på detta krig genom förhandlingar så att Ukriana och övriga Europa kan gå vidare utan att det blir världskrig. Som jag skrev tidigare, jag har ingen häst i detta lopp som svensk men du verkar ha det. Konflikten i Ukraina påverkar EU:s ekonomiska utveckling negativt och många inom näringslivet håller med mig men få törs ta bladet från munnen för då kan sanktioner och frysta bankkonton föja.

Det är många länder i Europa där befolkningarna tröttnat och inser att man är lurad och bedragen av media. Till och med Polen börjar tröttna. I våra nordiska länder och baltstaterna är ju kriget mot Ryssland fortfarande populärt men så är ju människor här inte så världsvana (man håller sig på stranden då man reser). Man skyller trenden på effektiv rysk propaganda och desinformation och inte på sjunkande ekonomi i EU och att alternativa medier presenterar fakta och information vad det gäller konflikten i Ukraina.

Why Navalny’s Allies Overestimate Europeans’ Support for Putin
https://www.themoscowtimes.com/2023/08/17/why-navalnys-allies-overestimate-europeans-support-for-putin-a82169

The researchers discovered a surprisingly high level of pro-Russian sentiment. According to the survey, published on Aug. 15, in both countries more people have a “rather positive” view of Putin than a “rather negative.” In France, 43% view Putin positively, with just 35% registering a negative answer. In Germany, the result was 35% and 34% respectively.

CNN Poll: Majority of Americans oppose more US aid for Ukraine in war with Russia
https://edition.cnn.com/2023/08/04/politics/cnn-poll-ukraine/index.html

Poll: 52% of Germans Oppose Sending Taurus Missiles to Ukraine
https://www.eurointegration.com.ua/eng/news/2023/08/18/7167811/

Rise in German far-right reflects growing sentiment against Ukraine war
https://responsiblestatecraft.org/2023/07/13/rise-in-german-far-right-reflects-growing-sentiment-against-ukraine-war/

Why is Germany’s far right surging?
https://www.aspistrategist.org.au/why-is-germanys-far-right-surging/

German Chancellor Scholz’s approval rating hits all-time low
https://www.aa.com.tr/en/europe/german-chancellor-scholz-s-approval-rating-hits-all-time-low/2961299

Ukraine war: what young Poles think about their nation’s role – here’s what our survey shows
https://theconversation.com/ukraine-war-what-young-poles-think-about-their-nations-role-heres-what-our-survey-shows-209927

US, UK, France promised USSR not to expand NATO east of Germany, newly discovered document proves
https://geopoliticaleconomy.com/2022/02/20/us-uk-france-russia-expand-nato-east-germany/

USA & NATO responsible for Ukraine war, German & French public say in poll
https://youtu.be/ZwO5tEN_kIA?feature=shared

Du ljuger. Om man vill ha fred stödjer man inte en nation som, bara under putler, invaderat och ockuperat flera länder och var regimmedia agiterar för ytterligare krig och ockupation. Din uppgift är att verka demoraliserande och minska stödet från väst till Ukraina för att gynna rysk imperialism. För att därefter propagera för nya krig. Det sista du vill ha är fred, det är uppenbart från de inlägg du skriver där förövaren, skyldig till flertal krig bara i vår närtid, beskrivs som offer som tvingas till att annektera territorium och suga ut andra länders resurser.
Citera
2023-08-27, 21:18
  #378988
Medlem
raskenss avatar
Djärvt och vi lär se mer av dessa hjältedåd. Celler i Krym dödade 14 ryska soldater i deras baracker. Ninja-action deluxe. Ryssarna lär nog vara skräckslagna nu med dessa attacker.

https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1695763375148413212?s=20
Citera
2023-08-27, 21:22
  #378989
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Djärvt och vi lär se mer av dessa hjältedåd. Celler i Krym dödade 14 ryska soldater i deras baracker. Ninja-action deluxe. Ryssarna lär nog vara skräckslagna nu med dessa attacker.

https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1695763375148413212?s=20

Den där va djärv och elak...det betyder att vänliga styrkor är på Ukrainas krim halvö
Citera
2023-08-27, 21:23
  #378990
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Sorry, inte ditt fel att Lars W och Sarah Ashcron Cirillo och några till beter sig exakt som ljugryssar.
De som postat detta vet ju så klart vart de fått materielet i från:

Förprepp av gravar för att motverka permafrost vid arbete med dem.
Då tänker du att det inte är permafrost nu. Det har du rätt i.

Materielet är i från april:
https://t.me/Baikal_People/2345
Ok. Tack! Ja, man måste tyvärr vara uppmärksam på den egnas sidans påstående ibland och inte vara för snabb med att dra förhastade slutsatser men det är ändå lönt att vädra frågan här på flashback (eller posta skvaller) då man ofta får svar eller klarhet.
__________________
Senast redigerad av Thelonegunman 2023-08-27 kl. 21:41.
Citera
2023-08-27, 21:29
  #378991
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Thomas C Theiner är en intressant analytiker med en ganska bra pondus tror inte att offensivens mål är vid södra fronten (zaporizhia) utan att den kommer någon annanstans.

https://twitter.com/noclador/status/1695830955884183900

"This is why I believe the main Ukrainian advance will not occur, where we have seen fighting over the last two months. In the center of the Southern Front the russians are reinforcing their lines... while in other places the russians are thinning out their lines. The Ukrainians have kept at least a dozen brigades in the rear to exploit a breakthrough in the russian lines.

Man anar iaf en självsäkerhet hos ukrainarna man inte har sett på länge.

Nu fattas bara M26 DCIPM så kommer ryssen att blöda på riktigt.

Har postat denna förut, förhoppningvis tar lagstiftarna steget att förblöda ryssen

Long-range rockets armed with cluster munitions are the key to unlocking Russia's formidable network of defenses, according to a former American adviser to Ukraine's commander-in-chief.

Dan Rice, a former U.S. Army officer and West Point graduate, was influential in the White House's July decision to send 155mm, tube-fired dual-purpose improved conventional munitions (DPICM) to Ukraine while serving as a special adviser to Ukrainian commander-in-chief General Valery Zaluzhnyi.

Now Rice is pushing to expand Ukraine's cluster munitions arsenal, urging U.S. lawmakers to approve the transfer of M26 DCIPM rockets to be fired from Kyiv's fleet of High Mobility Artillery Rocket Systems—colloquially known as HIMARS.

"If you get 2,000 cluster rockets, I think the war will be over," Rice—who is now the president of the American University Kyiv—told Newsweek. "It's that simple."


https://www.newsweek.com/ukraine-gamechanger-himars-upgrade-win-war-dcipm-cluster-munitions-counteroffensive-artillery-182007 1
Citera
2023-08-27, 21:30
  #378992
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Vilken jävla grej!

Gjorda av kartong, och syns därför inte på radarn. De kan ändå bära 45kg sprängmedel, har 140 - 150 km räckvidd, 3 timmars flygtid. De är billiga och kan massproduceras i tusental.

Alltså det måste väl ändå vara 4 - 5 kg?
Citera
2023-08-27, 21:32
  #378993
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Alltså det måste väl ändå vara 4 - 5 kg?
Nu när du säger det. Han kan omöjligt ha sagt 45kg.

Men 4 - 5 räcker gott och väl för att slå ut stridsflyg och andra fordon.
Citera
2023-08-27, 21:34
  #378994
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
McBeth granskar före detta överste Macgregors lögner i intervjun med Tucker.

https://youtu.be/E_NegaBRfRU?si=vOea1Bofp3dP-8lt

McBeth brukar ha riktigt bra analyser. Väl värt att se.
Citera
2023-08-27, 21:39
  #378995
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Nu när du säger det. Han kan omöjligt ha sagt 45kg.

Men 4 - 5 räcker gott och väl för att slå ut stridsflyg och andra fordon.

I klippet "snyggast" länkar så nämner kreatören i en pin att han menade 4-5 men att hans dialekt fick det att låta 45.

Citat:
I realise my accent makes it sound like 45 kilogram. I'm saying 4 t' 5. Or 4 to 5. I'm from Mansfield. We don't talk normal.

Citera
2023-08-27, 21:41
  #378996
Medlem
Reimers avatar
Bra tråd med mängder av kartor, satellitbilder och en gedigen analys av vad som väntar Ukrainarna nu när de har knäckt den första linjen av försvar.

Citat:
The Ukrainian offensive in the Robotyne sector has progressed, and the first Russian main defence line has been reached.

In this thread we’ll take a closer look at the main defensive line and what might happen next.

This thread includes high resolution satellite imagery. 🧵 1/

https://twitter.com/emilkastehelmi/status/1695879651158052910
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in